  • 1. Data: 2012-11-02 17:43:27
    Temat: Pytanie do elektryków- wyłącznik selektywny
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://www.schalter-steckdosen-shop24.de/neuheiten/s
    onderthema-7.html

    W skrzynce za licznikiem energetyka zamontowała mi wyłącznik selektywny E25 sh
    schalker AEG. Ostatnio zaczął szwankować, zachowuje się jakby się przegrzał i
    rozłącza jedną fazę przy włączeniu np pralki. Ta sama pralka podłaczona do innej fazy
    działa poprawnie. Czy musze wymienić go na dokładnie taki sam czy może wystarczy
    jakieś zwykły wyłącznik nadprądowy 3 fazowy?
    Ustrojstwo to jest za licznikiem więc raczej energetyka mi tego nie wymieni,
    aczkolwiek pewny nie jestem w końcu to oni zamon towali razem z licznikiem. W
    poniedziałek w ZE podpytam oczywiście o to ale do poniedziałku liczę ze ktoś z Was
    podpowie co i jak.

  • 2. Data: 2012-11-02 22:46:50
    Temat: Re: Pytanie do elektryków- wyłącznik selektywny
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    ps.com...
    http://www.schalter-steckdosen-shop24.de/neuheiten/s
    onderthema-7.html

    Najprawdopodobniej masz tę fazę przeciążoną.

  • 3. Data: 2012-11-03 00:01:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 listopada 2012 22:47:42 UTC+1 użytkownik Plumpi napisał:

    > Najprawdopodobniej masz tę fazę przeciążoną.

    Tak działało 4 lata. Co prawda wieczorami i weekendy na tej fazie spawarka czasami
    chodziła i może faktycznie przeciążała.
    Poprawiłem ale problem dalej występuje- czyli wyłącznik selektywny dalej ta jedną
    faze wyrzuca.
    Dzwoniłem do kupla z ZE i okazało się że oni ostatni często wymieniają selektywne AEG
    montowane w 2007 roku(czyli tak jak u mnie). Czyli AEG dało ciała i ich sprzęt
    wadliwy.

  • 4. Data: 2012-11-06 15:27:31
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > Dzwoniłem do kupla z ZE i okazało się że oni ostatni często wymieniają selektywne
    > AEG montowane w 2007 roku(czyli tak jak u mnie). Czyli AEG dało
    ciała i ich sprzęt wadliwy.

    Skoro nie AEG, to jakiej firmy kupić?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2012-11-06 15:57:28
    Od: "Marcin Bukowski" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w
    wiadomości news:k7b6ol$li8$1@node2.news.atman.pl...

    > ciała i ich sprzęt wadliwy.
    >
    > Skoro nie AEG, to jakiej firmy kupić?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Miałem taki sam. Na pewno nie był przeciążany i padły mi dwie fazy.
    Pozwolili mi wymienić na zwykły, bo podobno ten typ tak ma.

  • 6. Data: 2012-11-06 21:11:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 15:58:40 UTC+1 użytkownik Marcin Bukowski napisał:

    > Miałem taki sam. Na pewno nie był przeciążany i padły mi dwie fazy.
    >
    > Pozwolili mi wymienić na zwykły, bo podobno ten typ tak ma.

    Mój już też wymieniony. Co prawda na dokładnie taki sam jak miałem ale ten działa
    prawidłowo.
    Sztuka za sztukę;)

  • 7. Data: 2012-11-07 05:02:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Bukowski wrote:
> [...]
    >>

    > Miałem taki sam. Na pewno nie był przeciążany i padły mi dwie fazy.
    > Pozwolili mi wymienić na zwykły, bo podobno ten typ tak ma.

    tylko teraz jak zrobisz zwarcei to ci poleci prawdopodobnie także to główne
    zabezpieczenie.

  • 8. Data: 2012-11-07 19:20:23
    Od: "Marcin Bukowski" <b...@w...pl>

    > tylko teraz jak zrobisz zwarcei to ci poleci prawdopodobnie także to
    > główne zabezpieczenie.

    Poproszę jaśniej.

  • 9. Data: 2012-11-07 19:56:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2012 19:20:41 UTC+1 użytkownik Marcin Bukowski napisał:

    > Poproszę jaśniej.

    W skrzynce z licznikiem masz teraz np zabezpieczenie 20A a w rozdzielni w domu np 16A
    na gniazdka. Jak przeciążysz włączając np spawarkę to wywali Tobie 16A w rozdzielni.
    I prawidłowo. Jednak jak zrobisz jakieś zwarcie w domu to wywali "losowo" i może
    wywalić ten 20A w skrzynce z licznikiem- i w całym domu ciemno.
    Jakieś zwarcie podczas np. Twojej nieobecności może spowodować że cała chałupa będzie
    bez prądu- lodówka rozmarza:((

  • 10. Data: 2012-11-07 20:14:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > Jakieś zwarcie podczas np. Twojej nieobecności może spowodować że
    > cała chałupa będzie bez prądu- lodówka rozmarza:((

    dokładnie, aby drugi poziom nei zadziała musi być odpowiednio duża różnica
    prądu zadziałania. jak poleci 16 w skrynce to i ten 20 przy liczniku poleci
    dlatego daje sie tam specjalne bezpieczniki selektywne o charakterystyce
    zbliżonej do topików zwłocznych.