  • 1. Data: 2009-08-30 20:22:49
    Temat: Pytanie o dach
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    Witam.

    Remontuje domek na dzialce i jestem na etapie dachu.Jest to dach
    dwuspadzisty, w ktorym chcialbym aby belki od spadu byly widoczne.
    Obecnie je szlifuje i maluje olejem. Belki maja wysokosc 18 cm i
    chcialbym aby 8 cm wystawalo. Zostaje wiec 10 cm co jest za malo na
    welne. Jak dodatkowo docieplic taki dach?
    Myslalem aby zrobic tak: podaje warstwy od dolu: folia paroszczelna,
    wełna mineralna 8cm miedzy krokwiami, folia paroprzepuszczalna,
    deskowanie na krokwiach, na deskowaniu 10 cm styrodur i na to
    blachodachowka. Nie wiem jednak czy tak mozna i nie wiem jak
    przymocowac blachodachowke na styrodur. Prosze o podpowiedz

    pozdr. Maciek

  • 2. Data: 2009-08-30 20:54:48
    Temat: Re: Pytanie o dach
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > blachodachowka. Nie wiem jednak czy tak mozna i nie wiem jak
    > przymocowac blachodachowke na styrodur. Prosze o podpowiedz

    Jak dla mnie strasznie przekombinowane.
    Wełna zgnije raz dwa. Twój pomysł ma więcej wad niż zalet.
    Zrób to normalnie tak jak się robi. A jak chcesz żeby belki było widać
    to musisz zrobić ich imitacje Inaczej tego nie widzę.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-08-30 20:57:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]

    >blachodachowka. Nie wiem jednak czy tak mozna i nie wiem jak
    >przymocowac blachodachowke na styrodur. Prosze o podpowiedz

    Podobnie ma zrobione Marek Dyjor-tylko bez wełny chyba. Całe belki są
    widoczne.
    Poczytaj jego posty. Może trochę droższe w wykonaniu ale super sprawa.

    Kris

  • 4. Data: 2009-08-30 21:22:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RudeBoy wrote:

> [...]
    > Zrób to normalnie tak jak się robi. A jak chcesz żeby belki było widać
    > to musisz zrobić ich imitacje Inaczej tego nie widzę.

    zrobić tak jak ja mam w domu, na deskowanie dać folię i XPS dachowy 10cm
    potem łaty kontr łaty bite długimi gwoździami do krokwi. na to
    blachodachówka i już.

  • 5. Data: 2009-08-31 08:00:13
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    > zrobić tak jak ja mam w domu, na deskowanie dać folię
    paroszczelna? rozcieta w kalenicy czy nie ?

    > i XPS dachowy 10cm
    interesuje mnie jak masz to polaczone w kalenicy. zarowno folie jaki i potem
    XPS

    > potem łaty kontr łaty bite długimi gwoździami do krokwi. na to
    znaczy sie kontrlaty (2-3cm) co 50-60cm? i laty 5cm? ;)

  • 6. Data: 2009-08-31 08:08:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MK wrote:
    > paroszczelna? rozcieta w kalenicy czy nie ?

    > interesuje mnie jak masz to polaczone w kalenicy. zarowno folie jaki
    > i potem XPS
    folia jest przełozona przez kalenicę, a styropian sie styka ew dziry są
    zapiankowane.

    trzeba tylko pamiętać aby ukłądać tak aby woda nie mogła wciekac pod
    styropian (patrz rysunek poniżej)

    trochę myśłenia wymaga montaż okien dachowych trzeba je oizolować XPSem oraz
    pianką do okoła tak aby nei przemarzały

    > znaczy sie kontrlaty (2-3cm) co 50-60cm? i laty 5cm? ;)

    kontrłaty w odstępie takim samym jak krokwie bite gwoździami do krokwi. na
    to łaty.

    http://www.elja.pl/pdf/DACHY_STROME2.pdf

    ważna jest wentylacja aby powietrz mogło cyrkulować pod poszyciem od dołu do
    góry.

    dzieki temu powierzchnia XPS jest chłodzona.

  • 7. Data: 2009-08-31 09:32:49
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Witaj
    Marek ma to zrobione zajebiście, powiem szczerze że robi to niesamowity
    efekt
    szkoda że ja przed wizytą u Marka zrobiłem tradycyjny dach :(

    pozdrawiam
    RN

  • 8. Data: 2009-08-31 09:54:08
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    A mozna gdzies zobaczyc zdjecia. Chetnie bym to zobaczyl.

    Maciek

  • 9. Data: 2009-08-31 09:54:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > ważna jest wentylacja aby powietrz mogło cyrkulować pod poszyciem od dołu
    > do góry.
    >
    > dzieki temu powierzchnia XPS jest chłodzona.

    Tak się zastanawiam nad tym styro.
    Pod blachą to tam latem ładne kilkadziesiąt stopni ciepełka jest zapewne.
    I nic sie złego z tym styropianem nie dzieje od tej temperatury?

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-08-31 13:16:01
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał(a):

    > Jak dla mnie strasznie przekombinowane.
    > Wełna zgnije raz dwa.
    kolego jeżeli chcesz dawać rady to proponuję zapoznać się z materiałem o
    którym piszesz
    po pierwsze wełna mineralna jest jak nazwa wskazuje z minerału a więc z
    bazaltu jak bazalt ci nic nie mówi to powiem prościej ze skały a jak pewnie
    wiesz a może chyba nie skała nie ulega gniciu pod wpływem wody :)
    tak więc wełna mineralna nigdy nie zgnije choćbyś ją w ziemi zakopał tak jak
    nigdy nie gniła wata szklana bo była zrobiona ze szkła