  • 11. Data: 2009-11-03 16:53:17
    Temat: Re: .
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:397365c8-a1ce-4b3d-bb32-08b4544e7038@m26g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 14:38, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Niby te same graty tylko zwiększyła się ilość żarówek, jakiś domofon, i
    > inne
    > duperele które w domu się ma a w bloku nie.

    >W zasadzie zwiekszy sie tylko ilosc oswietlenia, dlatego kupuje
    >wszystkie swietlowki klasy A. W bloku mam czesc zarowek tradycyjnych.
    >Powinno wyjsc na zero:) Domofon? Bez jaj, ile on bieze pradu ? 1W w
    >stanie czuwania ? ;) Co jeszcze masz w domu czego nie masz w bloku?
    W bloku był 1 TV teraz mam 4, W bloku nie miałem alarmu, kamer,
    rejestratora, wzmacniacza dystrybucyjnego antenowego, w bloku był 1 UPS
    teraz są 3
    w Bloku był 1 komputer teraz są dwa. W bloku nie używałem spawarki,
    szlifierek jakiś pił elektrycznych, myjki cisnieniowej do mycia auta i
    kostki, pompy do brudnej wody. W bloku nie miałem automatycznej bramy
    wjazdowej i automatycznej bramy garażowej i oświetlenia wjazdu na czujkę.
    Jak widzisz trochę sie uzbierało. Nie tylko żarówek przybyło.
    Fakt zapomniałem... w bloku gotowanie było na gazie a teraz na płycie
    indukcyjnej ale za to w bloku gaz co 2-gi miesiąc był 200zł. a teraz dzięki
    kolektorom w lecie tylko opłaty stałe a i w zimie też coś dogrzeje.

    Marek

  • 12. Data: 2009-11-03 17:05:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 3 Lis, 13:24, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    a slyszeliscie o panelach slonecznych nasciennych działających jak
    wentyl ciepla i sciana zamiast miec U=-0,3 schodzi do -0,1 a w
    naprawde sloneczny dzien przechodzi nawet na + oczywiscie po
    poludniowej stronie?
    http://www.masatherm.pl/panele%20grzewcze.htm

    mowimy o naprawde pozamiejskich dzialkach a nie jednej z wielu na
    jakims monokulturowym osiedlu ;-)

    Tak spotkałem się z tym nawet za granicą. Niestety w mojej bryle domu...nie
    da się.

    Póki co nadal uważam że dla mnie mając gaz zakładając rekuperator jestem w
    stanie zaoszczędzić 40-50% energii. Optymiści twierdzą że rekuperator to
    nawet 70% oszczędności. No ja taki optymista nie jestem o stawiam na te 50%
    a przy tym schodzę z 70kWh/m2 rocznie na 35 kW/m2 rocznie.
    To już jest dom bardzo oszczędny, rocznie poniżej 750zł za gaz na ogrzewanie
    Nawet gdy zejdę poniżej tysiąca to i tak uznam że wydatek 3000zł na
    rekuperator jest wart i zwróci się wraz z pozostałymi kosztami instalacji w
    jakieś 4-5 lat.

    Marek

  • 13. Data: 2009-11-03 19:39:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    m.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 14:38, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > prąd wynosiły około 80zł. We własnym domu to jest już 180zł.

    / mc, czy na 2 mce ? Ja w obliczeniach zalozylem 125 pln wiec jezeli
    placisz 180 pln / mc to niewiele wiecej, a jezeli / 2mce to nawet
    zawyzylem :)

    Ja w bloku miałem 150zł za 2mce(i teraz moi lokatorzy mają podobnie). W domu
    mam 260zł za 2 miesiące.

    Kris

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-11-04 09:10:44
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 3 Lis, 18:05, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Póki co nadal uważam że dla mnie mając gaz zakładając rekuperator jestem w
    > stanie zaoszczędzić  40-50% energii.

    tej energii ktorej obecnie uzywasz przy ociepleniu i dobrych oknach to
    moze tak

    >Optymiści twierdzą że rekuperator to nawet 70% oszczędności.

    ale na wentylacji a nie na calych stratach w budynku, przeciez
    rekuperator nie wplywa na izolacyjnosc scian i okien ani poddasza, jak
    juz wszystko inne jest dopracowane to z pozostalych strat reku moze
    oszczedzic te 70% bo wtedy wentylacja jest najwieksza pozycja z tych
    pozostalych

    > No ja taki optymista nie jestem o stawiam na te 50% a przy tym schodzę z 70kWh/m2
    rocznie na 35 kW/m2 rocznie.

    ale juz schodzisz czy stawiasz na to?
    poza tym, reku nie ma nic wspolnego cwu

> [...]
    > Nawet gdy zejdę poniżej tysiąca to i tak uznam że wydatek 3000zł na
    > rekuperator jest wart i zwróci się wraz z pozostałymi kosztami instalacji w

    a jaki reku za 3k jest sens montowac kiedy robocizna i materialy
    instalacyjne i automatyka sa drozsze od samego rekuperatora i to bez
    gwc...

    w zamarzajacego prostego krzyzowego to bym nie wierzyl
    z drugiej strony Bartosze te spiralne-przeciwpradowe chyba sa
    przereklamowane a przynajmniej instalatorzy kwotuja za instalacje bog
    wie co, chyba nawet nie chcielibyscie czytac

    z.

  • 15. Data: 2009-11-04 10:14:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > zbiornika na gorny wlasnie po to zeby w szycie miec dodatkowy zapas wody
    > umozliwiajacy zwiekszenie mocy generatorow... A druty nie nmaja z tym nic
    > wspolnego troche wiecej sie nagrzewaja ale to pikus.

    Cos podobnego jest chyba w Zarnowcu. Zawsze sie zastanawialem jak wychodzi
    bilans energetyczny takiego pompowania wody wyzej, zeby pozniej zasilic nia
    turbiny.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-11-04 10:19:09
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > bilans energetyczny takiego pompowania wody wyzej, zeby pozniej zasilic nia

    musi sie to kalkulować skoro to budują ;)

    a z 2 strony to faktycznie w necie powinien być gdzieś wykres
    generowania prądu i jego poboru względem czasu

    mozna by sie sporo dowiedzieć ile prądu idzie w kosmos ;)

    michal

  • 17. Data: 2009-11-04 10:48:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...
    On 3 Lis, 13:24, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Pewnie, ze energetyka nie jest samarytaninem ale chyba wiesz, skad
    >cena w II taryfie jest nizsza, bo ceny jej dystrybucji sa nizsze.

    Nie, bo w nocy trudniej sprzedac niz w dzien. Poza tym gdyby to byla kwestia
    dystrybucji, mialbys odbicie wylacznie w cenie dystrybucji a nie w samej
    energii.

  • 18. Data: 2009-11-04 10:51:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze gadasz ale smieszy mnie ta "dystrybucja" wiec pozwol, ze to nieco
    > sprostuje. Otoz ceny pradu w nocy sa nizsze a powinny byc... o wiele
    > nizsze.
    > Szczegolnie obecnie gdy praktycznie wiekszosc zakladow pradozernych,
    > fabryki,
    > zaklady prod np aluminium czy inna miedz matodami elektrolitycznymi
    > wyprzedano.

    Dobre, jak sprzedano to juz prad nie z polskiej sieci idzie.

    > Taka elektrownia weglowa musi przeciez non stop pod tym kotlem
    > palic a pradu zuzywa sie malo.

    Po prostu pali sie mniej.

  • 19. Data: 2009-11-04 11:41:54
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 18:05, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >tej energii ktorej obecnie uzywasz przy ociepleniu i dobrych oknach to
    >moze tak

    Właśnie o to chodzi.

> [...]
    >juz wszystko inne jest dopracowane to z pozostalych strat reku moze
    >oszczedzic te 70% bo wtedy wentylacja jest najwieksza pozycja z tych

    No własnie. Ta wentylacja. Sprawna wentylacja to spore straty ciepła
    uciekającego przez kominy. Zresztą wiesz także że wpływa korzystnie na
    samopoczucie gdy cała kubatura powietrza wymieniona zostanie raz na godzinę
    dwie. Ja to ciepło zatrzymam i zawrócę spowrotem do domu dostarczając
    jednocześnie świeżego oddechu.

    >ale juz schodzisz czy stawiasz na to?
    >poza tym, reku nie ma nic wspolnego cwu

    Stawiam (zakładam) 50 procentowy spadek zapotrzebowania na ciepło co pozwoli
    zejśc do35kW/m2 rocznie.
    Gdzieś pisalem o CWU?

    >a jaki reku za 3k jest sens montowac kiedy robocizna i materialy
    >instalacyjne i automatyka sa drozsze od samego rekuperatora i to bez
    >gwc...
    Robocizna własna. Materiały Instalacyjne nie sa drogie. Wszystko zalezy jak
    rozplanujesz. Ja mam zamiar wykorzystać istniejące kanały wentylacyjne z
    pomieszczeń dochodząc do nich na strychu. Rury fi110 owinięte wełną podklejanę
    folią alu. To nie są wielkie koszty.
    Automatyka sam sobie zrobię. Na początek do celów uruchomienia prosty układ z
    klocków gotowców a docelowo sam sobie zrobię sterownik na jakimś atmega albo
    mikrochip.

> [...]
    >przereklamowane a przynajmniej instalatorzy kwotuja za instalacje bog
    >wie co, chyba nawet nie chcielibyscie czytac

    Akurat właśnie ten prosty krzyżowy. Zamarzać nie powinien ponieważ czerpnia
    będzie w rogu działki i rura fi160 w ziemi poniżej strefy zamarzania długa na
    20m. Powietrze zanim dojdzie do reku będzie miało temperaturę dodatnią.

    Marek