  • 31. Data: 2012-06-02 20:40:08
    Temat: Re: #$%@#^@%!
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-06-02 10:59, kogutek pisze:

    > A może spróbuj z innej strony. Jesteś nabywcą. Masz prawo znać cenę i jej
    > składniki. Na początek poproś żeby dali z tego i zeszłego roku. Jak nie dadzą
    > to sprawę oddaj do sądu. Po coś sądy są i warto by spróbować jak działają w
    > takiej materii. Jak dadzą to porównaj które składniki zdrożały i o ile. Jeśli
    > nie pasuje do inflacji to poprosić o poprawienie a jak nie to znowu sprawę do
    > sądu. Może warto taką ścieżkę wytyczyć.

    Tia. Jak mu policzą koszty budowy, amortyzacji i obsługi sieci, to mu
    wyjdzie po 20 złotych za metr. A poza tym, co ma sąd do cen wody? Jak
    nie chcesz, nie kupujesz - kopiesz studnię.

  • 32. Data: 2012-06-02 22:37:33
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-01 07:45, 4CX250 pisze:
    >bo budową kanalizacji raczej
    > nie mogą gdyż jest finansowana z UE.

    W całości?
    Pewnie nie.
    Jeśli nie to wkład własny pewnie z kredytu sfinansowany.
    No i masz odp.
    UE zadłużyła samorządy do granic możliwości.
    Spodziewajmy się wkrótce nowych podatków - od deszczu już się wprowadza

    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2012-06-02 23:24:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Przede wszystkim to powinny byc DUZO wyzsze kary za wyrzucanie smieci w
    >lasach / poza miejscami do tego przeznaczonymi. >Teraz taki dostanie 100
    >pln mandatu i co? W dupie to ma - dalej bedzie wyrzucal. Dostalby jeden z
    >drugim kare 10k pln albo dwa >miesiace odrobienia w sluzbach komunalnych
    >(przy zbieraniu smieci) to nikt by sie nie odwazyl wyrzucac smieci w lesie!

    Slusznie. Najbardziej podoba mi sie odrabianie w sluzbach komunalnych,
    bardzo resocjalizacyjne.
    W naszym pieknym kraju robi sie na odwrot. Zamiast karac i scigac naklada
    sie obowiazek, niby obowiazek, bo chodzi wylacznie o kase. Jak zetnie sie
    drzewo ktore kupilo sie powiedzmy 10 lat temu, pielegnowalo i taka dalej, to
    dostanie sie kare z sankcja za niepowiadomienie urzedu i niewplacenie kasy
    od srednicy wlasnego drzewa na wlasnej dzialce. Istny cyrk, scigac uczciwych
    ludzi.
    No ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2012-06-02 23:25:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Tia. Jak mu policzą koszty budowy, amortyzacji i obsługi sieci, to mu
    > wyjdzie po 20 złotych za metr. A poza tym, co ma sąd do cen wody? Jak nie
    > chcesz, nie kupujesz - kopiesz studnię.

    No nie tak prosto, bo scieki musi rozliczac.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2012-06-03 08:22:35
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Wieczorem wystawiam worki za ogrodzenie i zwykle juz rano jak wstaje wisza
    przelozone przez brame nowe puste woreczki :) Segregacja jest calkowicie za darmo -
    nie place nawet za worki.

    gdyby u mnie tak było, to nie byłoby sprawy...
    ale to jakieś patologiczne środowisko jest i o wszystko trza samemu się
    dobijać, nawet o takie rzeczy, za które płacisz. A za te segregowane
    śmieci też wymyślili sobie, że mamy płacić, tylko je upychać do jakichś
    worków, które niby dają, tylko trzeba sobie po nie pójść...
    Dla mnie ta zabawa nie ma sensu, bo i tak segreguję odpady i do
    kontenera wyrzucam tylko plastiki, szkło i jakieś puszki, a reszta
    trafia na 'swoje miejsca' :-)...
    Wolę raz na 2-4 dni wynieść woreczek 30 litrów, niż szarpać się z
    segregacją specyficznie pojmowaną, z której dla mnie nic nie wynika

    pozdr
    Robert G.

  • 36. Data: 2012-06-03 08:26:18
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Slusznie. Najbardziej podoba mi sie odrabianie w sluzbach komunalnych,
    > bardzo resocjalizacyjne.

    Dobra... tylko weź złap takiego gamonia...
    monitoring w lasach? czy gęste patrole...? a może sieć donosicieli...?
    hahaha.
    Nie jest to takie proste.
    On sobie przyjedzie po zmroku, albo wręcz przed świtem - o 4.00 i co...?
    wywali co tam ma i go nikt nie złapie za rękę, a jak mu udowodnisz, że
    to właśnie on zrobił?

    pozdr
    Robert G.

  • 37. Data: 2012-06-03 08:56:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 08:26:18 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:

    > Dobra... tylko weź złap takiego gamonia...
    > monitoring w lasach? czy gęste patrole...? a może sieć donosicieli...?
    > hahaha.
    > Nie jest to takie proste.

    U mnie ostatnio jednego zlapali na podstawie zawartosci smieci - wbrew pozorom smieci
    z Twoimi danymi wyrzucasz pewnie duzo - jakies stare rachunki, pisma etc. Ja takie
    papiery laduje do kominka i spalam raz na jakis czas ale gdybym to wyrzucal do kosza
    to praktycznie w kazdym worku by byly moje dane :) Odkad zaczalem to "segregowac" to
    zauwazam jak tego jest duzo :)

    No i ten co go zlapali to dostal 100 pln. Na pewno wzial to sobie do serca :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2012-06-03 09:00:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 08:56:43 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > No i ten co go zlapali to dostal 100 pln. Na pewno wzial to sobie do serca :D

    http://strazmiejska.wodzislaw-slaski.pl/ekopatrol

    Tutaj sie chwala ze paru zlapali i dostali mandaty po 500 pln (ale to byly firmy
    remontowo-budowlane!). Ale jak widac - da sie ustalic przynajmniej niektorych
    sprawcow. Jakby teraz taki dostal porzadna kare to inni by sie zastanowili dwa razy
    przed wyrzuceniem smieci w lesie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 39. Data: 2012-06-03 09:18:16
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Jakby teraz taki dostal porzadna kare to inni by sie zastanowili dwa razy przed
    wyrzuceniem smieci w lesie.

    Na pewno system kar musi być, ale podstawą powinna być mądra i
    racjonalna polityka...
    Jak jeden z drugim przeliczy sobie, że od każdego kubła płaci tyle i
    tyle, a jak wywiezie do lasu, czy spuści do rzeki, to juz ma te
    pieniądze w kieszeni, to stwierdza, że lepiej oszczędzać kieszeń niż
    środowisko. O zgrozo ! nie chodzi tu wcale o wielkie kwoty i takie łosie
    wolą zaoszczędzić na piwo, po czym jechać po pijaku i zapłacić
    wielokrotnie większy mandat...
    Są dwie rzeczy nie skończone...

    Wszechświat i głupota ludzka. - to Einstein powiedział :-) miał rację
    Dlatego polityka śmieciowa powinna być bez bezpośredniego udziału
    finansowego kowalskich - nie szukaliby wówczas durnych oszczędności, a
    środowisko byłoby chronione jakby z automatu - kontener jest bliżej niż
    las :-/

    pozdrawiam
    Robert G

  • 40. Data: 2012-06-03 10:11:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 09:00:40 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    sprawcow. Jakby teraz taki dostal porzadna kare to inni by sie zastanowili dwa razy

    To są niemyślący idioci. U mnie wywiezienie 200 litrowego pojemnika to koszt 22zł.
    Żadnych abonamentów czy obowiazku raz w miesiącu wywożenia. Po prostu kiedy mam pełny
    to dzwonie i wywożą. I nie rozumiem jakim idiotą musiałbym być aby dla oszczędności
    22zł pakować smieci do auta, jechać kilkanaście km do lasu i wywalać to. Taki 200
    litrowy pojemnik napełnia sie u mnie raz na 4 miesiace albo i dłużej bo plastyki i
    szkło wyrzucam do niedaleko położonych darmowych pojemników, puszki metalowe
    regularnie odbiera miły wiecznie na kacu pan;, papiery palę, popiół mam tylko z
    drewna wiec do kompostownika idealnie sie nadaje.
    Ale mam niestety przykład i to z mojej rodziny ze pojemniki na plastyk stoja u nich
    dosłownie za płotem a i tak butelki po napojach palą w piecu. Starsi ludzie i trudno
    zmienić ich nawyki.
    Co do wersalek w lasach,praktycznie co miesiąc jest u nas w mieście akcja ze stoi
    otwarty kontener do dużych odpadów. Właśnie taki na wersalki jakieś stare telewizory
    itp. A i tak idioci wolą dwa razy dalej do lasu wywieżć zamiast blizej i wygodniej i
    za darmo do kontenera