  • 41. Data: 2012-06-03 10:13:31
    Temat: Re: #$%@#^@%!
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 09:18:16 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:
    > Użytkownik Adam napisał:

    > Wszechświat i głupota ludzka. - to Einstein powiedział :-) miał rację
    > Dlatego polityka śmieciowa powinna być bez bezpośredniego udziału
    > finansowego kowalskich - nie szukaliby wówczas durnych oszczędności, a
    > środowisko byłoby chronione jakby z automatu - kontener jest bliżej niż
    > las :-/

    Dokladnie tak. "Darmowe" pojemniki opróżniane na koszt miasta/gminy.

  • 42. Data: 2012-06-03 10:42:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 10:11:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > To są niemyślący idioci. U mnie wywiezienie 200 litrowego pojemnika to koszt 22zł.
    Żadnych abonamentów czy obowiazku raz w miesiącu wywożenia. Po prostu kiedy mam pełny
    to dzwonie i wywożą. I nie rozumiem jakim idiotą musiałbym być aby dla oszczędności
    22zł pakować smieci do auta, jechać kilkanaście km do lasu i wywalać to. Taki 200
    litrowy pojemnik napełnia sie u mnie raz na 4 miesiace

    Dla firmy remontowej to juz jest niestety inna sprawa - po remoncie czy budowie maja
    np. pelne auto roznego rodzaju smieci, styropianow, folii, gruzu. To juz nie 200l
    tylko kilka razy tyle. Wykipruja to do lasu i finito. Najwyzej dostana 500 pln
    mandatu.. Jakby ryzykowali 50 tys pln to by nie kombinowali!

    Swoja droga 200 litrow raz na cztery miesiace to strasznie malo :-) Ja mam raz na
    miesiac trzy pelne worki smieci segregowanych (wlasnie w okolicy 200l kazdy) plus raz
    w miesiacu pelny pojemnik 240l "normalnych" smieci. Ty chyba sie zywisz w
    restauracjach ze masz tak malo ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 43. Data: 2012-06-03 11:24:31
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    200l tylko kilka razy tyle. Wykipruja to do lasu i finito. Najwyzej dostana 500 pln
    mandatu.. Jakby ryzykowali 50 tys pln to by nie kombinowali!

    Firmy powinny być inaczej traktowane...
    ja na budowę dwa razy zamawiałem kontener 7 kubików, a i tak trochę
    wyniosłem do ogólnodostępnego...
    Taka firma ma dziesiątki m3 miesięcznie do upchnięcia. Powinni im
    ładować po 10 kzł kary za każdy taki wyskok, to by trochę przestali
    oszczędzać na śmieciach, ale też i oni powinni mieć jakieś preferencyjne
    warunki - słowem wywóz śmieci powinien być dotowany w każdym przypadku,
    bo tu o dobro wspólne chodzi - środowisko - a nie da się o to zadbać na
    poziomie kowalskiego, czy jednej firmy, tu polityka jest potrzebna i to
    im bardziej globalnie ujęta, tym będzie to skuteczniejsze..., czyli
    mniej telewizorów i wersalek w lesie.

    pozdr
    Robert G.

  • 44. Data: 2012-06-03 11:33:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 10:42:02 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]

    200l tylko kilka razy tyle. Wykipruja to do lasu i finito. Najwyzej dostana 500 pln
    mandatu.. Jakby ryzykowali 50 tys pln to by nie kombinowali!

    To prawda

> [...]
    w miesiacu pelny pojemnik 240l "normalnych" smieci. Ty chyba sie zywisz w

    Moj chyba też 240litrów ma.
    Plastykowych butelek po wodzie to sporo jest u mnie- raz w tygodniu worek wynosze do
    darmowego pojemnika.Szklanych butelek;), słoików itp tez raz na dwa tygodnie worek
    sie nazbiera i też do darmowego. Puszki i inny metal zabiera Pan Skacowany, odpady
    organiczne na kompostownik.Do kubła tylko wiec woreczki foliowe, reklamówki, jakis
    potłuczony talerz itp.
    Gazety, kartony itp te co do rozpałki w kotle nie zuzyje to raz w miesiącu w ognisku
    spalę. Dużo tego nie ma. Ale w sumie tez jest u nas skup makulatury i widze ze ludzie
    tam wożą to i ja mogbym komus to oddać aby sobie sprzedał. Poki co nikt taki koło
    mnie się nie kręci;)
    Raz na jakiś czas sprzatanie gruntowne garażu to jakies pierdoly tez w kuble wylądują

  • 45. Data: 2012-06-03 11:39:39
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    200l tylko kilka razy tyle. Wykipruja to do lasu i finito. Najwyzej dostana 500 pln
    mandatu.. Jakby ryzykowali 50 tys pln to by nie kombinowali!

    W czwartek u mojej mamy skończyli ukladanie kostki betonowej.
    Prawie pelną przyczepe gruzu, worków po cemencie i darni mieli. Za wywóz wykonawca
    doliczył sobie 120zł. Znając życie jest duże prawdopodobienstwo że trafi to na jakąś
    polna droge lub do lasu. A wysypisko smieci jest 17km od domu mamy.

  • 46. Data: 2012-06-03 12:33:04
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 03 Jun 2012 10:39:39 +0100, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > prawdopodobienstwo że trafi to na jakąś polna droge lub do lasu. A
    > wysypisko smieci jest 17km od domu mamy.

    Nie wiem jak u Was, ale w Tarnowskich Gorach stawka od kilograma jest ...
    kosmiczna. Wiec pewnie masz racje z tym lasem ;)
    Ja po prostu sortowalem - ziemia na pole sasada (za zgoda :P ), gruz na
    nowoutwardzana droge innego sasiada, zlom na zlom a reszta na lwete i na
    wysypisko...i tak duzo to wyszlo.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 47. Data: 2012-06-03 12:59:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2012 12:33:04 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:
    > Ja po prostu sortowalem - ziemia na pole sasada (za zgoda :P ), gruz na
    > nowoutwardzana droge innego sasiada, zlom na zlom a reszta na lwete i na
    > wysypisko...i tak duzo to wyszlo.
    Sprawdziłem w necie ceny "mojego" wysypiska- gruz to 65zł tona.
    Najlepsza jest pozycja "drewno"- 146zł tona;).
    Ja przyjme za 10zł tona;)

  • 48. Data: 2012-06-03 21:28:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poziomie kowalskiego, czy jednej firmy, tu polityka jest potrzebna i to im
    > bardziej globalnie ujęta, tym będzie to skuteczniejsze..., czyli mniej

    Robert, bo to wcale nie chodzi o jakies tam dobro tylko o dotowanie firm
    smieciowych. Nakaz placenia abonamentu niczemu innemu nie sluzy. Jest tysiac
    innych sposobow by to lepiej zorganizowac, ale oni maja to gdzies. Pensje
    pracownikow i prezesow sa ponad to. Pryklad - Swierk na Twojej dzialce, czy
    oplaty o deszczu. To nic innego jak kolejny podatek - przymusowe, bezzwrotne
    i nieodplatne swiadczenie na rzecz budzetu.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2012-06-03 23:50:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.06.2012 12:59, Kris pisze:

    > Sprawdziłem w necie ceny "mojego" wysypiska- gruz to 65zł tona.
    > Najlepsza jest pozycja "drewno"- 146zł tona;).

    Może po tyle to sprzedają? ;->

  • 50. Data: 2012-06-04 13:30:38
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > W całości?
    > Pewnie nie.
    > Jeśli nie to wkład własny pewnie z kredytu sfinansowany.
    > No i masz odp.
    > UE zadłużyła samorządy do granic możliwości.

    ????

    > Spodziewajmy się wkrótce nowych podatków - od deszczu już się wprowadza

    To samorządy się zadłużyły. Nie ma obowiązku budować oczyszczalni, dróg,
    placów zabaw. Można to robić i zapewnić sobie część finansowania z UE.
    Chyba lepiej jest jak ktoś ci dołoży niż miałbyś finansować sam. To
    gmina powinna się określić czy stać ją na zrobienie tego i owego czy jej
    na to nie stać. Nikt inny. A gmina zasadniczo ludzie wybierani przez
    mieszkańców, radnych i władze można zmienić w głosowaniu.

    pozdrawiam
    rafał