  • 51. Data: 2012-06-04 14:47:16
    Temat: Re: #$%@#^@%!
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    news:jqi696$p07$1@inews.gazeta.pl...
    > To samorządy się zadłużyły. Nie ma obowiązku budować oczyszczalni, dróg,
    > placów zabaw. Można to robić i zapewnić sobie część finansowania z UE.
    > Chyba lepiej jest jak ktoś ci dołoży niż miałbyś finansować sam. To gmina
    > powinna się określić czy stać ją na zrobienie tego i owego czy jej na to
    > nie stać. Nikt inny. A gmina zasadniczo ludzie wybierani przez
    > mieszkańców, radnych i władze można zmienić w głosowaniu.

    Ja nieco znam temat od środka. To wszystko o czym piszesz a nawet ceny
    ścieków i wody są ustalane przez radnych gminy.
    Problem jest jednak w tym że Warszawka narzuca gminom zadania a te są
    ostatnio najczęściej wymogierm UE.
    Gmina która nie wywiązuje się z zadania jest zapewne w jakiś sposób
    piętnowana/karana, więc aby tego uniknąć sięga po pożyczane pieniądze. To że
    UE coś tam dorzuci się więcej czy mniej to jeszcze nic, gdyż najgorsze jest
    taki scenariusz kiedy gmina wogóle nia ma pieniędzy a tu nauczyciele, straż,
    jakieś wydatki bieżące na utrzymanie tego co jest.

    Zmienić władzę trzeba ale całą od góry zaczynając. Tam na górze matołki
    zajmują stołki i są w całkowicie odcięci od rzeczywistości.
    Oni rządzą się swoimi prawami, zarabiają swoje pieniądze, mają swoje budżety
    i wcale ale wcale ich to nie interesuje jak jednostki na najniższych
    szczeblach sobie radzą. Pewnemu radnemu jak się postawił doradzono wprost
    dwa wyjścia. Zmieni się ciebie przy następnych wyborach albo idź do banku.

    Marek

  • 52. Data: 2012-06-04 15:04:13
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-04 13:30, rrr pisze:
    > To samorządy się zadłużyły. Nie ma obowiązku budować oczyszczalni, dróg,
    > placów zabaw. Można to robić i zapewnić sobie część finansowania z UE.
    > Chyba lepiej jest jak ktoś ci dołoży niż miałbyś finansować sam.

    Lepiej jest finansować samemu.
    Jeśli mnie nie stać to nie kupuję.
    Gmin nie było stać i pożyczały bo nie ma tu w ogóle odpowiedzialności
    personalnej i wszyscy w kampaniach wyborczych prześcigają się w
    obietnicach - bo tego chce durna masa... ot demokracja.
    Powinno się ustawowo wprowadzić *zakaz zadłużania się samorządów*, to by
    uzdrowiło sytuację.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 53. Data: 2012-06-04 15:20:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2012 15:04:13 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    Kurczę po raz koilejny sie z Tobą prawie zgadzam.
    Nie ma darmowych obiadków ale z dotacjami z UE to jest tak że nawet jak z nich nie
    skorzystamy to i tak będziemy dokładac do worka UE
    Czyli nie skorzystamy z darmowego obiadku, będziemy głodni, inni najedzeni a i tak my
    pośrednio za ten obiad zapłacimy
    Więc czasami lepiej być pierwszy w kolejce i ten "darmowy" obiadek zjeść

> [...]
    > obietnicach - bo tego chce durna masa... ot demokracja.
    > Powinno się ustawowo wprowadzić *zakaz zadłużania się samorządów*, to by

    Czuję nosem ze rrr to pracownik gminy więc patrzy na to troche z drugiej strony;)

  • 54. Data: 2012-06-04 19:48:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam wrote:

    > Tutaj sie chwala ze paru zlapali i dostali mandaty po 500 pln (ale to byly firmy
    remontowo-budowlane!).

    Czyli się niestety opłaca wywozić śmieci do lasu. Opłata za podstawienie
    kontenera jest tego samego rzędu i jest pewna, a szansa na mandat za
    śmieci w lesie niewielka. x * 500 << 1 * 500 -- a tak się narzeka na
    powszechną nieznajomość matematyki. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 55. Data: 2012-06-04 22:06:09
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-04 15:20, Kris pisze:
    > Czuję nosem ze rrr to pracownik gminy więc patrzy na to troche z drugiej strony;)

    Zaskoczę Cię. Ja też jestem (m.in.) pracownikiem... akurat Starostwa,
    ale to jeden pies ;-)
    Znaczy urzędnikiem to jestem takim se, bo jestem tam informatykiem ;-)

    www.elipsa.info

  • 56. Data: 2012-06-05 10:10:57
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:
> [...]
    >
    > Czuję nosem ze rrr to pracownik gminy więc patrzy na to troche z drugiej strony;)

    Wręcz przeciwnie, jestem prywatnym przedsiębiorcą. A co do meritum to
    nie lubię szukać spisków, mieć uniwersalnego wroga, lub uniwersalnej
    recepty na wszystko. Nie wierzę w ONYCH.

    pozdrawiam
    rafał