  • 161. Data: 2021-02-09 23:26:44
    Temat: Re: =-09876543
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 9.02.2021 o 20:43, Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > wejściowych. Przy tych drzwiach nic nie działa, pis szczeka, ja otwieram
    > drzwi a on odwraca głowę, albo teatralnie drapie się za uchem.
    > Nic tam nie działa. Sytuacja jest na razie patowa - nie mogę ignorować
    > jego szczekania, bo cała poprzednia nauka pójdzie w las. Po 10-15 minutach
    > i kilkunastu otwarciach drzwi pies w końcu wchodzi do chałupy. Próbowałem
    > wychodzić i go wprowadzać (przechodzić pierwszy przez te drzwi) - nic to
    > nie daje, pies nie idzie do środka. Nie ma żadnych przykrych doświadczeń w
    > chałupie, ewidentnie chce aby ktoś był ciągle z nim na zewnątrz.

    To pies użytkowy, potrzebuje stałego zajęcia i zabawy na dworze (czy na
    polu w Krakowie). Nie dziwota więc, że próbuje przekonać właściciela do
    wspólnego przebywania na świeżym powietrzu. Najlepszym lekarstwem na
    psie atawistyczne tęsknoty jest drugi pies. Sprawdzone. Gdy pies duży,
    to do pary wystarczy mały sierściuch - w tym przypadku najlepiej jakaś
    niekanapowa suczka. Zwykle zacznie rządzić psem, ale pies nie będzie
    miał nic przeciwko temu i będzie za nią ganiał jak głupi przez cały
    boży dzień, z ulgą dla właściciela-domatora. Bo z psami jak dziećmi:
    jedynak w rodzinie to nie jest dobry pomysł. ? ??? ????? ??????...

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 162. Data: 2021-02-09 23:42:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 9 lutego 2021 o 23:26:47 UTC+1 collie napisał(a):

> [...]
    > --
    > Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Sądzisz że twoje doświadczenie, nawet jak jak sprawdziłeś, kogoś interesują? Co
    innego jak byś napisał że się z tą niekanapowa suczka szczepiłeś. Wszyscy by się
    śmiali bo ona brzydka.

  • 163. Data: 2021-02-09 23:49:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 9 lutego 2021 o 18:10:03 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > chodzę codziennie do sklepu...
    Ktoś się myli albo oni
    https://www.rp.pl/Finanse/302099940-Bruksela-zadowol
    ona-polskie-finanse-w-miare-stabilne.html
    Albo Ty. Obstawiam że Ty.

  • 164. Data: 2021-02-09 23:52:41
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > W PGE RE Pruszków potrzebne są tylko SEP do 1kV.
    > Znajomy zgłaszał instalację na tych uprawnieniach i mu odebrali.

    > te do foto do zrobienia online za 99 zł.

    Jakim cudem, skoro stawka jest urzędowa, narzucona ustawą i wynosi ona
    obecnie minimum 260zł za egzamin za poszczególne kwalifikacje. Czyli za
    E 260zł + D 260zł. Te dodatkowe 20zł do poszczególnych świadectw
    doliczają stowarzyszenia za szkolenie.

    Może te 99zł to jest dodatkowo do tych 260zł..

    Z resztą widziałem gdzieś w necie ofertę on-line i tam było tak, że
    liczyli oddzielnie za usługę on-line i dodatkowo za egzamin 260zł.

    Weź tam dobrze poczytaj albo zadzwoń i się dowiedz, bo możesz się
    później zdziwić.

  • 165. Data: 2021-02-10 06:54:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 23:52 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > doliczają stowarzyszenia za szkolenie.
    >
    > Może te 99zł to jest dodatkowo do tych 260zł..

    Masz rację, dokładnie tak jest 95 + 260/280 za egzamin. Nie chciało mi się
    wchodzić na stronę jak sprawdzałem w guglu. Co nie zmienia faktu, że nie
    jest to jakaś porażająca kwota za ten kurs i do zgłoszenia do PGE
    wystarczy.

    Sprawdziłem jeszcze raz ten formularz zgłoszenia i stoi tam:

    posiadam uprawnienia do wykonywania mikroinstalacji objętej niniejszym
    zgłoszeniem:
    ? ważny certyfikat potwierdzający kwalifikacje do instalowania
    odnawialnych źródeł energii (art. 136 lub art. 145 ustawy o odnawialnych
    źródłach energii) nr ................................................ lub,
    ? ważne świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się
    eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci nr
    .............................................. lub,
    ? uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
    instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania
    robotami budowlanymi nr ....................................................

    https://pgedystrybucja.pl/przylaczenia/mikroinstalac
    je-przylaczanie

  • 166. Data: 2021-02-10 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > kosztuje 18 złotych. Za niecałe 10 złotych zrobiłem ponad 1,5 kg
    > sałatki. Muszę napisać że była lepsza niż ze sklepu? W sklepie
    > można kupić gotowe naleśniki albo placki ziemniaczane. Jak bym
    > napisał że są niesmaczne to bym skłamał. Ale jak utrę ziemniaki i
    > zrobię w domu to są jeszcze lepsze i kosztują z 15% ceny
    > sklepowych. Na samych oszczędnościach jakie robię na samemu
    > przygotowywanym jedzeniu robie rocznie większe oszczędności niż
    > jak ktoś sobie założy fotowoltaike na dachu. Pewno inflację
    > oceniasz po tym ile ci małpki zdrożały. Wtedy ok, jest spora.

    Ja sie dziwie ze ty zboza nie uprawiasz po to zeby nie zauwazyc
    inflacji :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 167. Data: 2021-02-10 07:06:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 23:49 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ktoś się myli albo oni
    > https://www.rp.pl/Finanse/302099940-Bruksela-zadowol
    ona-polskie-finanse-w-miare-stabilne.html
    > Albo Ty. Obstawiam że Ty.

    Widocznie jestem taki pechowiec, że podrożało tylko to co ja zazwyczaj
    kupuję, a cały koszyk do obliczania inflacji potaniał. Trudno,
    przeprowadzał się nie będę - jakoś to przeżyję.

    Wczoraj wieczorem tankowałem - i też jak na złość podnieśli cenę ON na
    mojej stacji.
    Tankuję zazwyczaj raz na tydzień i od kilku tygodni za każdym razem płacę
    więcej...

    TG

  • 168. Data: 2021-02-10 09:20:16
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > niestety, ale moim zdaniem kolejne wybory też wygrają.

    Skończy się pasztet, to przegrają. Ale to i tak nie jest dla nas dobry
    prognostyk.

    --

    Ewa

  • 169. Data: 2021-02-10 09:57:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > ? uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
    > instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do

    A co z projektem i protokołem z badań ochrony przeciwporażeniowej i
    odgromowej?

    Projekt powinna wykonać osoba z Uprawnieniami Budowlanymi (UB) do
    projektowania instalacji.

    Pomiary może wykonać osoba posiadająca Świadectwa Kwalifikacyjne G1  E z
    pomiarami + D

    Nie wiem jak u Was, ale są regiony, gdzie bez projektu wykonanego przez
    osobę z UB oraz bez protokołu badań ochronnych, instalacja nie zostanie
    podłączona. To są dodatkowe koszty.

  • 170. Data: 2021-02-10 10:15:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Skończy się pasztet, to przegrają. Ale to i tak nie jest dla nas
    > dobry prognostyk.

    Te prochy, przez lata podawane w kulkach pasztetu, też zostawią
    swój ślad.

    --
    Jarek