  • 31. Data: 2009-03-28 13:46:56
    Temat: Re: 1 czy 3 fazy do gniazdek w łazience?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gql43m$rtt$1@opal.futuro.pl...

    > Pamiętasz wannę Wasermana? Dasz 2 różnicówki w szerego z zestopniowanym

    Ale z tego co pamietam ona byla zle podlaczona.

    > prądem to będzie bezpieczniej. Jedna nie zadziała to może druga zadziała.
    > Tam gdzie są takie ryzyka kopnięcia babrając się w wodzie mam po dwie w
    > szeregu.
    > Ale większość z was nie da żadnej, bo i po co :-)

    Ja mam jedna, zadziala tak samo jak twoich nie wiem ile w szeregu. Jezeli
    roznicowka jest sprawna, a nalezy sprawdzac raz na tydzien, to nie ma
    znaczenia ile bedzie roznicowek. Rozumiem ze zrobiles na wszelki wypadek. Co
    do otoczenia wodnego, raczej nalezy izolowac nie uziemiac.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-03-28 13:54:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Ja mam jedna, zadziala tak samo jak twoich nie wiem ile w szeregu.

    Jak ją zatka pył po szlifowaniu cekolu to na bank kiedyś się zatrze ten
    pstryczek.
    Nie musi być walnięta alektrycznie, a i przedmuchiwanie nic już nie daje.
    Ale mówię, róbra co chceta :-)

    >Jezeli roznicowka jest sprawna, a nalezy sprawdzac raz na tydzien, to nie
    >ma znaczenia ile bedzie roznicowek.

    Tak i już to widzę jak sprawdzasz raz na tydzień :-)

    Rozumiem ze zrobiles na wszelki wypadek. Co
    > do otoczenia wodnego, raczej nalezy izolowac nie uziemiac.

    Przede wszystkim trzeba dodatkowe kable wyrównawcze z szyny PE. Ja mam po
    dwa 10mm2

  • 33. Data: 2009-03-28 14:41:55
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jak zaczyna wywalać różnicówka to jest znak, że trzeba naprawić instalację
    > lub urządzenia lub je wymienić, a nie zastanawiać się nad zmienną losową.

    Jak wywala różnicówka to zazwyczaj jest ciemno i najczęściej jest to wolna
    sobota, kiedy nie można kupić ani różnicówki ani też innego elementu na
    wymianę (wtyczka, gniazdo, wyłącznik, oprawka itp.). Zazwyczaj także nie
    można ściągnąć elektryka, bo to też człowiek i w weekend należy mu się
    godziwy odpoczynek po całym tygodniu ciężkiej charówy.
    Ty czy ja możemy sobie poradzić sami. Jak u mnie coś nawali to wyciągam
    walizkę z narzędziami i miernik. W 5 min. mam zlokalizowaną usterkę, a w
    kolejne 5min. usterka ta jest usunięta. Jak trzeba wymienić jakiś element to
    po prostu go biorę z półki, gdzie ich mam zazwyczaj po kilka opakowań.
    Jednak co ma zrobić ten, kto o elektryce ma takie sobie pojęcie, a z całą
    pewnością już nie posiada zapasów na półkach, zaś do marketu budowlanego
    daleko ?

  • 34. Data: 2009-03-28 14:51:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > pstryczek.
    > Nie musi być walnięta alektrycznie, a i przedmuchiwanie nic już nie daje.

    A 6-ciu po kolei cekol nie zatka?? Wiem wiem rachunek prawdopodobienstwa.
    Ale takie urzadzenia trzeba zabezpieczac, po za tym nie musze uzywac cekolu.

    > Tak i już to widzę jak sprawdzasz raz na tydzień :-)

    Szesc bedzie latwiej sprawdzic?? Jedna na dzien i dzien wolny. :-)

    > Rozumiem ze zrobiles na wszelki wypadek. Co
    >
    > Przede wszystkim trzeba dodatkowe kable wyrównawcze z szyny PE. Ja mam po
    > dwa 10mm2

    O to chodzi, ze nie trzeba. Jest wrecz odwrotnie. Poczytaj sobie dyskusje:

    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3413&st=0&s
    k=t&sd=a&sid=46c8ed1309a36222321395e6784c79cf&start=
    10

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-03-28 22:14:41
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > No i właśnie tak możesz, tylko dodaj puszkę na rozdział faz na gniazdka.

    > Można i tak, i tak. Natomiast pierwsze rozwiązanie daje Ci redundancję.

    > Nie masz. Tam idzie tylko różnica obciążenia faz. W idealnym przypadku,
    > kiedy masz identyczne obciążenia na fazach tym przewodem nie płynie żaden
    > prąd.

    Ale tutaj mają być niezależne obciążenia, więc przewodem zerowym będą płynęły duże
    prądy pomiędzy poszczególnymi gniazdkami.

    Krzysiek Rudnik

  • 36. Data: 2009-03-30 21:41:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 23:14:41 +0100, Krzysztof Rudnik napisał(a):

    > Ale tutaj maj? byae niezale?ne obci??enia, wiec przewodem zerowym bed? p?yne?y du?e
    pr?dy pomiedzy poszczególnymi gniazdkami.

    Nie popłynie nigdy więcej, niż prąd obciążenia jednego odbiornika.
    Włączenie dwóch zmniejsza ten prąd.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 37. Data: 2009-03-30 22:31:12
    Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Zabezpiecz się tak jak pisałem wyżej jedną trójfazową i za nią trzema
    > jednofazowymi. Musisz się zabezpieczyć na wypadek złapania 2 faz naraz i
    > jednocześniestojąc w butach odizolowany od ziemi. 3 fazy w jednym
    > pomieszczeniu są zawsze ryzykowne i nie tylko doziemienie trzeba
    > zabezpieczać

    O ja pier...le bo tylko takie słowa mi sie cisną na język.

    Jak ktoś jest samobójcą to różnicówka go nie uratuje.
    W JAKI SPOSÓB ZWYKŁY UŻYTKOWNIK BĘDZIE MIAŁ DOSTĘP DO ODIZOLOWANYCH DWÓCH
    FAZ!!!!

  • 38. Data: 2009-03-30 22:34:52
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ale tutaj mają być niezależne obciążenia, więc przewodem zerowym będą
    > płynęły duże prądy pomiędzy
    > poszczególnymi gniazdkami.

    Nie ma znaczenia czy są oddzielne czy nie. Czy obciążenie 3-fazowe pracuje w
    układzie trójkąta czy też gwiazdy.
    Jeżeli obciążenia wszystkich faz są jednakowe, to poprzez przewód neutralny
    linii 3-fazowej zasilającej wszystkie obwody jednofazowe nie płynie żaden
    prąd.
    Natomiast w każdym z obwodów 1-fazowych wartość prądu fazy równy jest
    prądowi płynącemu przewodem zerowym.
    Oczywiście pomijająć upływności itp.
    W miejscu, gdzie łączą się wszystkie przewody zerowe obwodów jednofazowych w
    jeden przewód linii 3-fazowej wszystkie prądy się sumują, ale sumują się ich
    wektory, które są zwrócone względem wspólnego punktu tworząc gwiazdę
    trójramienną, a pomiędzy każdym z ramion jest kąt 120 stopni . Stąd właśnie
    ich suma = 0
    Tu Adam ma rację.

  • 39. Data: 2009-03-30 22:39:45
    Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]

    Jak ktoś jest samobójcą to różnicówka go nie uratuje.
    W JAKI SPOSÓB ZWYKŁY UŻYTKOWNIK BĘDZIE MIAŁ DOSTĘP DO ODIZOLOWANYCH DWÓCH

    Równie dobrze można zapytać co się stanie gdy dziecko włoży dwa gwoździe do
    kontaktu bedąc w gumowcach?

    Jeżeli go nie odrzuci od kontaktu to go ubije i ŻADNE RÓŻNICÓWKI nie pomogą
    (nawet te 10mA).
    Ludzie trochę rozsądku. Różnicówki nie ochronią przed głupotą, a w innych
    wypadkach jedna na kilka obwodów wystarczy.

    Zbyszek

  • 40. Data: 2009-03-30 22:44:59
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Nie ma znaczenia czy są oddzielne czy nie. Czy obciążenie 3-fazowe pracuje w
    > układzie trójkąta czy też gwiazdy.

    Powiedzmy dosadniej precz z przewodem zerowym w układzie trójkąta :)

    Zbyszek