  • 41. Data: 2009-03-30 22:55:14
    Temat: Re: 1 czy 3 fazy do gniazdek w łazience?
    Od: a...@g...com

    On 28 Mar, 01:24, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > po lekturze dyskusji widze, ze mam spore braki wiedzy na ten temat, a glupio
    > bylo by gdybym kiedys palna cos glupiego w madrzejszym towarzystwie. A

    Ales nas Maniek skwitowal :-)))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2009-03-31 05:53:18
    Od: j...@p...onet.pl

    > Zabezpiecz się tak jak pisałem wyżej jedną trójfazową i za nią trzema
    > jednofazowymi. Musisz się zabezpieczyć na wypadek złapania 2 faz naraz i
    > jednocześniestojąc w butach odizolowany od ziemi. 3 fazy w jednym
    > pomieszczeniu są zawsze ryzykowne i nie tylko doziemienie trzeba
    > zabezpieczać

    Mógłbyś to jakoś rozwinąć? Jakoś nie przemawia do mnie kaskadowanie różnicówek.
    A jak się zabezpieczasz przed złapaniem jednocześnie jednej z faz i N? To
    bardziej prawdopodobne (jeśli już) niż "złapanie 2 faz naraz stojąc w butach".
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 43. Data: 2009-03-31 18:00:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 00:44:59 +0200, Zbyszek napisał(a):

    > Powiedzmy dosadniej precz z przewodem zerowym w układzie trójkąta :)

    W układzie trójkąta nie ma w ogóle takiego czegoś, jak zero ;) Zaś w
    wypadku gwiazdy prąd płynący przewodem zerowym zawiera się w przedziale od
    zera, do wartości prądu na najbardziej obciążonej fazie ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 44. Data: 2009-03-31 20:48:59
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    >Zaś w wypadku gwiazdy prąd płynący przewodem zerowym zawiera się w przedziale
    >od zera, do wartości prądu na najbardziej obciążonej fazie ;)

    Zgoda dla obciążenia sinusoidalnego.
    Przy obciążeniu impulsowy może być znacznie wyższy :)

    Zbyszek

  • 45. Data: 2009-03-31 21:08:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 22:48:59 +0200, Zbyszek napisał(a):

    > Zgoda dla obciążenia sinusoidalnego.
    > Przy obciążeniu impulsowy może być znacznie wyższy :)

    Nie może. Nie ma siły, żeby przy dowolnym obciążeniu na zerze pojawił się
    większy prąd niż maksymalny na którejkolwiek z faz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 46. Data: 2009-03-31 21:16:55
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Nie może. Nie ma siły, żeby przy dowolnym obciążeniu na zerze pojawił się
    > większy prąd niż maksymalny na którejkolwiek z faz.

    No to podłacz sobie trzy komputery ze starymi zasilaczami, podłącz 4
    amperomierze i zobaczysz co pokażą

  • 47. Data: 2009-03-31 22:41:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 23:16:55 +0200, Zbyszek napisał(a):

    > No to podłacz sobie trzy komputery ze starymi zasilaczami, podłącz 4
    > amperomierze i zobaczysz co pokażą

    Nawet chwilowe wartości nie przeskoczą powyższego.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 48. Data: 2009-04-01 05:42:39
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Nawet chwilowe wartości nie przeskoczą powyższego.

    To narysuj sobie przebieg trójfazowy gdzie prąd pobierany jest w każdej fazie
    tylko w okresie od pi/3 - 2pi/3 oraz 4pi/3 - 5pi/3.

    W przewodzie neutralnym będzie przebieg odkształcony o częstotliwości 150Hz i
    wartości skutecznej 3Jf

    Zbyszek

  • 49. Data: 2009-04-01 07:24:59
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Kwi, 07:42, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tylko w okresie od pi/3 - 2pi/3 oraz 4pi/3 - 5pi/3.
    >
    > W przewodzie neutralnym będzie przebieg odkształcony o częstotliwości 150Hz i

    nie wydaje mi się żeby ten prąd istotnie odbiegał od max 1f...
    przecież jest "przesunięcie fazowe" więc wycinanie niewiele da. Gdy
    jedna z faz ma maxa to inne w tym samym czasie mają "minus max" i
    zero. W pośrednich stanach gdy dodasz dodatnie do ujemnego to się
    znosi, więc żeby mieć coś więcej niż 1f musisz wyłączyć jedną z faz, a
    ich suma będzie znacznie niższa od dwa razy max cokolwiek byś nie
    robił (bo obie mają maksymalnie 1 i nie w tym samym czasie). Kable są
    odporniejsze na chwilowe przeciążenia, więc ta droga prowadzi do
    nikąd.
    ;-)

    A ponadto mówimy o "3 fazach w łazience"...
    terma = obciążenie czysto oporowe
    pralka = silnik i grzałka
    suszarka = grzałka - też czysto oporowe.

    W jaki sposób miałby ten prąd tak być pobierany?
    ;-)

    Dziecko bawiące się przełącznikami z częstotliwością 150 Hz ?
    :-)))))

    A przypadek 3 "starych" komputerów też jest bez sensu bo jaka ilość
    musiała by być tych komputerów żeby przepalić kabel 2,5 mm2 ?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 50. Data: 2009-04-01 07:36:14
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Mar, 17:05, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:

    > Dalej nie kumam.
    > Wyleci różnicówka trójfazowa, to wyłączam wszystko z gniazdek.
    No właśnie wszystko.... a być może nie do wszystkiego masz łatwy
    dostęp... może pralkę trzeba będzie odsunąć, dostać się do gniazdka
    przyłączeniowego termy sprytnie ukrytego żeby nie szpecił itp.

    > Zakładając, ze to zabezpieczenie ma zadziałać raz na jakiś czas, albo wcale
    > to nie widzę tutaj zalet, tylko koszt.
    Zainstaluj sobie jedną różnicówkę 3f na CAŁY DOM i po jedną sk-ę na
    fazę (a może nawet jedną eskę na cały dom - jak szaleć to szaleć). Po
    co rozdzielasz? To tylko koszt!
    ;-)

    Do niczego nie namawiam, starałem się tylko przestawić Cię na inny tok
    myślenia - bardziej na wygode niż na cenę. Jeżeli dla Ciebie takie
    rozwiązanie nie jest wygodne to go nie rób. W zasadzie po co się
    pytasz skoro tylko jedne jedyne rozwiązanie Ci pasuje? Zaoszczędzisz
    przecież aż 11 zł na tym 8m kablu....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.