  • 11. Data: 2012-04-18 10:31:32
    Temat: Re: 1 km od drogi szybkiego ruchu
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Użytkownik "tr" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jmk7bf$k8k$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >

    > jakie zagrożenia mogą byc zwiazane z mieszkanie 1 km od drogi szybkiego
    > ruchu?
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie
    > spokoj

    mieszkam 1000 m od S11 i ok. 1200 m od A2
    szum czasem słyszalny, ale nie jest uciążliwy
    przy A2 są wały ochronne, S11 ma kawałek ekranów

    Raist

  • 12. Data: 2012-04-18 13:57:45
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-04-17 18:56, tr pisze:
> [...]
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie spokoj

    Wszystko kwestia przyzwyczajenia.
    Mieszkałem tuż przy drodze dość ruchliwej - zawsze spałem dobrze, a
    hałas zupełnie mi nie przeszkadzał. Teraz mieszkam na wsi i jak jadę do
    rodzinnego mieszkania to nie mogę spać bo zbyt uciążliwy ten hałas.

    Jak nad domem leci motolotnia to wydaje mi się nie wiem jak wielki ten
    hałas, ale za to jak jest cisza to słyszę pszczółki, a czasem niestety
    komary :).

    Myślę, że do hałasu - o ile nie przekracza szkodliwego poziomu - można
    się przyzwyczaić, zresztą jak do ciszy.

    Ariusz

  • 13. Data: 2012-04-20 02:29:12
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    tr <x...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > planuje zakup domu w takiej okolicy i nie wiem czy warto czy dac sobie spokoj

    Panie doktorze, mieszkam przy drodze szybkiego ruchu,
    Czy ma pan z tego powodu jakieś dolegliwości?
    Niieeeeeeeeeeee.

  • 14. Data: 2012-04-21 04:58:47
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 17 Kwi, 20:13, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Odległość kilometra powinna wystarczyć, żeby hałas był niezauważalny.
    > Jak mieszkasz na obrzeżach jakiejś aglomeracji, to masz większy hałas :-).
    > Jak chcesz absolutną ciszę, to zapraszam do nas - do górskiej doliny.
    > Cisza aż w uszy kłuje.

    Sprawdź okolicę nie tylko przy ładnej pogodzie - ale i w czasie
    deszczu. My mieliśmy kiedyś upatrzoną działkę jakiś kilometr od A4 -
    działka powyżej, ekrany - przy ładnej pogodzie było całkiem OK, ale
    podczas deszczu - duużo głośniej; zrezygnowaliśmy.

    Z 2 strony człowiek się przyzwyczaja - ja mam ok. 300 m do drogi
    krajowej, tyle samo do torów kolejowych i nie zwracam na to zupełnie
    uwagi.

    mucher