  • 41. Data: 2013-06-28 17:54:32
    Temat: Re: 100m2 dla 6 osob
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:kqjtni$g0u$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ROTFL - Ty dalej nie rozumiesz - kto rozsądny ociepla ten szpic?
    > Ocieplenie idzie normalnie po skosach i po suficie - czyli właśnie taką
    > łamaną jaką tworzy ten wewnętrzny obrys.

    I naprawde uwazasz, ze szpic ponad sufitem bedzie zdecydowanie zimniejszy
    niz, to co przylega do bokow?

    > Przemyśl jeszcze raz _całość_ - wyżej piszesz o ocieplaniu tej przestrzeni
    > nieużytkowej a teraz chcesz ja pomijać.

    Mozesz wskazac cytat?

    > Oki. Czlowieku, naprawde uwazasz, ze spadzisty jest taniej zaizolowac?
    >
    > I jeszcze jeden i jeszcze raz... Wróć do początku i przeczytaj o czy
    > dyskutujemy. Nie kosztach _samej_ izolacji _tylko_ dachu, ale o kosztach
    > wybudowania domu, więc przy dachu płaskim masz do zaizolowania więcej
    > ścian.

    Teraz o izolacji.

  • 42. Data: 2013-06-28 18:14:58
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    > Pozdrawiam

    Gratuluję spokoju. Nie mój dom, nie moja sprawa -
    a i tak skoczyło mi ciśnienie przy czytaniu mcs-a.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 43. Data: 2013-07-01 01:35:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" napisał w wiadomości grup

    > Gratuluję spokoju. Nie mój dom, nie moja sprawa -
    > a i tak skoczyło mi ciśnienie przy czytaniu mcs-a.

    Dzieci i życie uczą spokoju...

    A tu obiecany projekt który był inspiracją dla tego domu o którym jest mowa.
    Przepraszam, że dopiero dziś, ale dopiero niedawno wróciłem z nieplanowanego
    wyjazdu weekendowego. Niestety całość gdzieś się zapodziała więc tylko dwa
    rysunki:

    http://zapodaj.net/69fb83ea60f79.jpg.html
    http://zapodaj.net/271c67ff9ea29.jpg.html

    Jak widać dom ten jest jeszcze mniejszy. Spora ilość małych okien jest
    spowodowana tym, że jest to projekt domu szkieletowego. Projekt ten powstał
    gdzieś w latach 70-tych. Nie jestem pewien czy 75 w jego nazwie to data
    powstania, ale mogło tak być.

    Co ciekawe dom ten był przeznaczony do samodzielnego montażu na wcześniej
    wybudowanej piwnicy i kupowało się gotowy zestaw elementów potrzebnych do
    budowy. W tamtych czasach było to wielkie ułatwienie bo nie trzeba było
    osobno "zdobywać" drewna, eternitu, cegieł, cementu, papy itd. tylko
    kupowało się komplet elementów. Przy czy "drewno" to nie było kilka kubików
    tarcicy tylko belki i deski różnych kształtów i wymiarów w zależności od
    przeznaczenia łącznie z dębowymi listwami przypodłogowymi.

    Nie wiem ile takich domów powstało. Ja miałem okazję oglądać dwa, w jednym
    nawet kilkakrotnie gościłem. Łatwo je z zewnątrz rozpoznać bo np. zamiast
    jednego dużego okna mają trzy małe przedzielone drewnianymi słupkami.
    Podstawową wadą tego projektu jest jak może ktoś zauważy brak miejsca na
    prysznic i tylko jedna wanna na wszystkich domowników.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-07-01 01:44:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I naprawde uwazasz, ze szpic ponad sufitem bedzie zdecydowanie zimniejszy
    > niz, to co przylega do bokow?

    Nie rozumiem, co przylega do boków?
    Szpic jest nieocieplony i wentylowany w zimie u mnie w tym "szpicu" jest
    ujemna temperatura a kilka tygodni temu jak tam wchodziłem by podpiąć
    dodatkową lampę było prawie 40 stopni.

    > Przemyśl jeszcze raz _całość_ - wyżej piszesz o ocieplaniu tej przestrzeni
    > nieużytkowej a teraz chcesz ja pomijać.

    > Mozesz wskazac cytat?

    Proszę:
    "Nie, zalezy od calki przenikalnosci cieplnej po calej powierzchni.

    No i teraz po pierwsze trzeba by porownac te powierzchnie (dwospadowy chyba
    jest wiekszy od plaskiego)."

    > Teraz o izolacji.

    A czy ktokolwiek twierdzi, ze koszty _samej_ izolacji dachu płaskiego są
    wyższe niż dachu dwuspadowego? O czym tu dyskutować?

    Nie wiem, dlaczego chcesz brac pod uwagę tylko jeden aspekt wszystkich
    kosztów. Inwestora interesuje suma wszystkich kosztów dla różnych rozwiązań.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2013-07-01 10:30:05
    Od: "mcs" <...@...pl>

    [...]

    Pewnie, tak możemy sie przekomarzać.
    Tu podniesiesz o 20 cm, tu coś zwężysz, tu dołożysz.
    Dlatego prosiłem żebyś wrzucił szkic ściany szczytowej.
    Napisałem, że zakładając na piętrze okna szerokości 1m mogą mieć wysokość
    jedynie 1m. Ty piszesz, że są normalne.

    Wspominasz o latach minionych i ciasnych mieszkaniach - OK, ale wtedy nie
    było wyboru. Ponaddto meblowano adekwatnie do powierzchni.Ale wybudować
    sobie takiego koszmarka.
    I do tego ta wysokość. Nawet w tak niewielkim 21m pokoju przytłacza.
    Zazwyczaj "zwisy" mają 0,5 m. Trzeba chodzić tak, żeby omijać żyrandol?

    Właściwie każdy na grupie może pisać wszystko. Odezwałem się jedynie
    dlatego, że żal mi się zrobiło tego, kto mógłby się zasugerować Twoim
    malowidłem i próbować budować coś takiego. Ale każdy ma rozum i sam decyduje
    jak trwoni swoje pieniądze.

    W moim odczuciu gdyby to był domek wczasowy to ludzie wyjeżdżając po 2
    tygodniach oddychaliby z ulgą.

    pozdrawiam

    mcs

  • 46. Data: 2013-07-01 10:57:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Pewnie, tak możemy sie przekomarzać.
    > Tu podniesiesz o 20 cm, tu coś zwężysz, tu dołożysz.

    Nic nie dokładam ani nie odejmuję. Już w pierwszym poście napisałem jaka
    jest wysokość, pomieszczenia, ścianki kolankowej i kąt nachylenia dachu - z
    tych trzech informacji wynika bezpośrednio dostępna powierzchnia ściany na
    okno.

    > Dlatego prosiłem żebyś wrzucił szkic ściany szczytowej.
    > Napisałem, że zakładając na piętrze okna szerokości 1m mogą mieć wysokość
    > jedynie 1m. Ty piszesz, że są normalne.

    Powtarzam - tam jest około 1,6m poziomego sufitu na wysokości 2,4m - tam
    się_mieści_ najnormalniejsze okno na świecie.

    > Wspominasz o latach minionych i ciasnych mieszkaniach - OK, ale wtedy nie
    > było wyboru. Ponaddto meblowano adekwatnie do powierzchni.Ale wybudować
    > sobie takiego koszmarka.

    Już pisałem dlaczego i ja ich rozumiem. Nie dla każdego dom jest
    przedłużeniem ego albo miarą ambicji - dla niektórych jest to po prostu
    miejsce do spania przed kolejnym aktywnie spędzanym dniem.

    > I do tego ta wysokość. Nawet w tak niewielkim 21m pokoju przytłacza.
    > Zazwyczaj "zwisy" mają 0,5 m. Trzeba chodzić tak, żeby omijać żyrandol?

    Nie wiem, nie zwróciłem na to uwagi więc pewnie nie. Jakbym kiedyś walnął
    głową o lampę to bym zapamiętał.

    Teraz już się zupełnie pogubiłem. Co jest nie tak w wysokości 2,4m???
    Standardowe wiejskie "kostki" mają tyle samo, tak samo jak bloki z tamtych
    lat. Coś mi się wydaje że się czepiasz tylko po to by się czegoś czepić.
    Nawet dziś czasem trafiają do mnie projekty z kondygnacją o wysokości 2,4m.

    Jeśli ktoś robi normalną wentylację mechaniczną to wysokość pomieszczeń nie
    ma większego znaczenia poza wizualnym.

> [...]
    > dlatego, że żal mi się zrobiło tego, kto mógłby się zasugerować Twoim
    > malowidłem i próbować budować coś takiego. Ale każdy ma rozum i sam

    Dokładnie tak, jeden woli je wydać na zbyt duży dom inny na podróże.

    > W moim odczuciu gdyby to był domek wczasowy to ludzie wyjeżdżając po 2
    > tygodniach oddychaliby z ulgą.

    Hmm, a co mają powiedzieć ludzie którzy mieszkają na 45 metrach mieszkania z
    taką samą wysokością i nawet nie mają ogródka? Masz jakieś bardzo skrzywione
    spojrzenie na rzeczywistość. Dla sporej części naszego społeczeństwa
    przeprowadzka do tego domu to byłby awans pod względem jakości życia.

    Skoro ten dom tak Cię przeraża to co powiesz na domy o powierzchni poniżej
    60m2? A są takie i ludzie je _świadomie_ budują i w nich _mieszkają_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2013-07-01 11:56:35
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Powtarzam - tam jest około 1,6m poziomego sufitu na wysokości 2,4m - tam
    > się_mieści_ najnormalniejsze okno na świecie.

    No to jak? Mieści się jedno najnormalniesze okno? Czy jak na malowidle dwa?
    A jak dwa to jakie szerokie?

    > Już pisałem dlaczego i ja ich rozumiem. Nie dla każdego dom jest
    > przedłużeniem ego albo miarą ambicji - dla niektórych jest to po prostu
    > miejsce do spania przed kolejnym aktywnie spędzanym dniem.

    jako miejsce do spania świetnie sprawdza się mieszkanie w bloku.

> [...]
    > lat. Coś mi się wydaje że się czepiasz tylko po to by się czegoś czepić.
    > Nawet dziś czasem trafiają do mnie projekty z kondygnacją o wysokości

    Kurne chaty miały jeszcze niżej powałę. Można i tak.

    > Jeśli ktoś robi normalną wentylację mechaniczną to wysokość pomieszczeń
    > nie ma większego znaczenia poza wizualnym.

    Właśnie.

    > Skoro ten dom tak Cię przeraża to co powiesz na domy o powierzchni poniżej
    > 60m2? A są takie i ludzie je _świadomie_ budują i w nich _mieszkają_.

    Wcale mnie nie przeraża. Mogą ludzie budować też domy o pow. 50 m2. Tylko
    czy to jest opłacalne przy ogromie spraw okołobudowlanych? Dodatkowo
    napisałeś, że sześcioosobowej rodzinie jest tam wygodnie. Jak tam nawet tyle
    miejsca nie ma, żeby każdy z nich ubłocone buty odstawił. Spotkania na 20
    osób (imieniny, chrzciny czy przyjęcia) robiono i w mniejszych blokowych
    mieszkaniach. Ale nie pisz, że w tej chatynce 20 osobom jest wygodnie przy
    stole.

    Zastanawia mnie jedynie po co budować tak ciasny dom z dodatkowymi
    obowiązkami i problemami skoro tak samo można gnieździć się w mieszkaniu?

    pozdrawiam

    mcs

  • 48. Data: 2013-07-01 12:27:11
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 1 Jul 2013 11:56:35 +0200, mcs napisał(a):

    > jako miejsce do spania świetnie sprawdza się mieszkanie w bloku.
    Jednak wolałbym spać w 100m2 na świeżym powietrzy, niż w mieszkaniu w
    bloku, gdzie spaliny i inne miłe rzeczy włażą Ci do pokoju z każdej strony.
    Wolę słuchać ptaszków, niż kopulacji sąsiada zza ściany.

> [...]
    > mieszkaniach. Ale nie pisz, że w tej chatynce 20 osobom jest wygodnie przy
    Z tym stołem to jest jakiś argument - jestem właśnie po obedzie
    imienionowym, gdzie do stołu na normalne 6 osób wciśnięto na maxa jakieś
    16. Można, ale kuźwa to się jeść nie dawało. Krzesło-w-krzesło,
    bark-w-bark.
    Z drugiej strony to dom buduję taki jaki ja potrzebuję, a nie z myślą, żeby
    innym było wygodnie. Jeżeli, tak jak pisze Ergi, notorycznie mają tam impry
    na 20 osób, to widocznie każdy z uczestników akceptuje taki stan. Można
    przecież robić "szewdzki stół", siedzie na podłodze i mieć super imprezę
    :-)

    > Zastanawia mnie jedynie po co budować tak ciasny dom z dodatkowymi
    > obowiązkami i problemami skoro tak samo można gnieździć się w mieszkaniu?
    O świeżym powietrzu, własnym zielonym terenie nie pomyślałeś? Wychodzisz
    przed dom i masz swój trawnik itd. To jest IMHO wartość, które jest bardzo
    istotna. Nie tylko "pieprzony" rachunek ekonomiczny który wskazuje na
    bezsens. Zarządzanie przez "excel" nie jest jedynym sposobem na życie.

    PS.
    Może to hippisi :-)

    --
    Franc

  • 49. Data: 2013-07-01 13:05:41
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > istotna. Nie tylko "pieprzony" rachunek ekonomiczny który wskazuje na
    > bezsens. Zarządzanie przez "excel" nie jest jedynym sposobem na życie.

    O niczym nie zapomniałem. Także ze względu na trawę, psa, kota i kawałek
    ogródka z koperkiem i marchewką wybudowałem dom.
    To Ergie popełnia faux pas określając szkic chałupki wygodnym domem dla 6
    osób.
    Rzut mojego domu wysłałem Ci jak prosiłeś, możesz więc porównać
    powierzchnię. W dużym pokoju przy stole mieści się w_miarę_wygodnie 16 osób.

    pozdrawiam

    mcs

  • 50. Data: 2013-07-01 13:06:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Powtarzam - tam jest około 1,6m poziomego sufitu na wysokości 2,4m - tam
    > się_mieści_ najnormalniejsze okno na świecie.
    >

    > No to jak? Mieści się jedno najnormalniesze okno?

    Mieści się dowolne okno lub okna o łącznej szerokości do 180cm - to wynika z
    prostej geometrii. Wierzę, że sam jesteś w stanie do tego dojść.

    > Czy jak na malowidle dwa?
    > A jak dwa to jakie szerokie?

    W rzeczywistości są dwa. Nie mam pojęcia jakie szerokie. Mogę tylko
    zgadywać, że maja po około 70cm szerokości i około 30cm ściany między nimi.
    Ale równie dobrze może to być 20 albo 40cm - to tak uprzedzając Twoje
    posty - z linijką tych okien nie mierzyłem.

    > jako miejsce do spania świetnie sprawdza się mieszkanie w bloku.

    Z trzymaniem sprzętu już jest gorzej. No i często wybudowanie małego domu
    pod miastem jest tańsze niż kupno porównywalnego mieszkania.

    > Kurne chaty miały jeszcze niżej powałę. Można i tak.

    Można.

> [...]

    > na 20 osób (imieniny, chrzciny czy przyjęcia) robiono i w mniejszych
    > blokowych mieszkaniach. Ale nie pisz, że w tej chatynce 20 osobom jest

    Zrób sobie wizualizację ile miejsca zajmują dwa stoły połączone krótszymi
    bokami. Mnie już się nie chce. Bywałem tam na przyjęciach i _mnie_ było
    wygodnie. Na pewno miałem więcej miejsca na łokcie niż przy niejednym
    weselnym stole.

    > Zastanawia mnie jedynie po co budować tak ciasny dom z dodatkowymi
    > obowiązkami i problemami skoro tak samo można gnieździć się w mieszkaniu?

    Skoro tak uważnie śledzisz wszystkie moje wypowiedzi i wytykasz urojone
    błędy to powinieneś wiedzieć: Mają sporo sprzętu który gdzieś trzeba trzymać
    i lubią aktywnie spędzać czas. Wiem, że ktoś, kto całe życie spędza przed
    telewizorem tego nie zrozumie ale są ludzie którzy w domu mało przebywają a
    każda wolną chwilę wolą spędzać na wolnym powietrzu. Mieszkając w domu z
    garażem ma się "trochę" wygodniejszy dostęp do sprzętu i można go mieć
    "trochę" więcej. Trzymanie 6 rowerów w mieszkaniu jest oczywiście możliwe,
    ale nie nazwałbym tego wygodą, a rowery to dopiero początek.

    Oczywiście można też poranna kawę wypić na dworze, albo wieczorkiem zrobić
    sobie grilla, maluchy mają gdzie kopać piłkę albo bawić się w piaskownicy
    nie będącej kuwetą dla okolicznych zwierząt. Można mieć własny sad, świeże
    warzywa i zioła na wyciągnięcie ręki itd. Nawet największe mieszkanie nie
    zapewnia tylu możliwości co najmniejszy domek na własnej działce.

    Pozdrawiam
    Ergie