  • 11. Data: 2011-01-09 22:34:49
    Temat: Re: 10mm warstwa kleju czy wylewka?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-09 23:18, oporek pisze:

    > Też nie. Mam bezfugowo na ścianach, a w praktyce jakieś 1 mm i już przy
    > klejeniu kłopoty.

    no dobrze, to 2,5mm bedzie ok? :P

    na scianie bedzie trawertyn 30x60 - a tam jakie fugi? :)

    Sierp

  • 12. Data: 2011-01-09 22:49:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > jakie w takim razie jest minimum

    nie wiem.

    > Bo rozumiem, ze przy braku elektrycznego ogrzewania podlogowego 1,5mm jest
    > OK?

    Przy tak dużych płytkach, moim zdaniem tak cienkie fugi wogóle nie są OK.
    M.in. dlatego, że wymagają idealnego podłoża i/lub glazurnika, który
    naprawdę potrafi. Wszelkie niedoskonałości płytek, podłoża, czy własnych
    umiejętności (mówię tu o wykonawcy) można korygować na fudze. I jest to tym
    trudniejsze im mniej jest tej fugi w stosunku do rozmiaru płytki.

    J.

  • 13. Data: 2011-01-10 05:59:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    oporek wrote:
    > Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > Też nie. Mam bezfugowo na ścianach, a w praktyce jakieś 1 mm i już
    > przy klejeniu kłopoty. Wystarczyło kilka godzin po przyklejeniu i
    > dało się zauważyć nierównomierne 'poduszkowanie' powierzchni. Do
    > ściany rogi były doginane, a krawędzie w środkowej części mniej i
    > nierównomiernie, co spowodowalo uskoki. Różne kleje były testowane i
    > zjawisko zawsze występowało. Gres chiński. W rękach trudno było choć
    > odrobinę nagiąć, a klej nie miał z tym problemów. Większa fuga
    > optycznie ukryłaby taki defekt.

    bo miałeś gówniany za przeproszeniem materiał :)

  • 14. Data: 2011-01-10 09:47:50
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Przede wszystkim nie równałbym poziomu terakoty w łazience do parkietu w przedpokoju,
    lecz wolałbym właśnie kilka milimetrów niżej,
    na wypadek np. jakiegoś wylania wody.

    -----

  • 15. Data: 2011-01-10 09:50:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Możesz to jeszcze raz opisać, żebym się w podobne kłopoty nie wpakował?
    Klej wessał rogi, czy wessał środek?

    -----

> [...]
    nierównomiernie, co spowodowalo uskoki.
    | Różne kleje były testowane i zjawisko zawsze występowało.
    w W rękach trudno było choć odrobinę nagiąć, a klej nie miał z tym problemów.

  • 16. Data: 2011-01-10 11:01:42
    Od: "oporek" <o...@h...pl>

    drobnym papierkiem ściernym (taką tacką jak do szlifowania gładzi gipsowej)
    rektyfikowane bez fazki, czyli dość ostre. Później klejone płytki
    przecierałem na krawędziach
    wielkie różnice, ale przy małej fudze przesuwając ręką wyraźnie można wyczuć
    schodkowanie. Płytki były
    Wessał całą płytkę, ale nierównomiernie. Najwięcej rogi, mniej krawędzie
    boczne w części środkowej. Nie były to

  • 17. Data: 2011-01-10 11:51:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "oporek" <o...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > występowało. Gres chiński. W rękach trudno było choć odrobinę nagiąć, a
    > klej nie miał z tym problemów. Większa fuga optycznie ukryłaby taki

    opisywałem jakis czas temu -płytki nie sa płaskie tylko wycinkiem sfery
    (środkowa krawedz płytki jest wyżej niż róg). Dlatego układajac w cegiełke
    zwłaszcza duże płytki wyjdzie taki efekt schodkow. To nie kleje były winne
    :)

    b.

  • 18. Data: 2011-01-10 12:06:45
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 12:51, Budyń <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zwłaszcza duże płytki wyjdzie taki efekt schodkow. To nie kleje były winne

    No ja tez jakos sobie nie wyobrazam zeby klej zassal w widoczny sposob
    rogi centymetrowej grubosci plytki bez jej pekniecia. Ceramika to
    kruchy material i ni cholery nie elastyczny. Takie rzeczy tylko w
    Erze!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2011-01-10 12:10:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > sfery (środkowa krawedz płytki jest wyżej niż róg). Dlatego układajac
    > w cegiełke zwłaszcza duże płytki wyjdzie taki efekt schodkow. To nie

    dodaj gówniane płytki...

  • 20. Data: 2011-01-10 12:30:49
    Od: "oporek" <o...@h...pl>

> [...]
    > zwłaszcza duże płytki wyjdzie taki efekt schodkow. To nie kleje były winne

    Dlaczego go nie było bezpośrednio po ułożeniu na ścianie?
    Jeśli już jesteśmy w tym temacie, to wspomnę jeszcze, że wymieszany klej z
    poprzedniego dnia (pozostałości zalane wodą) z nowym potrafi wessać /
    podnieść taką płytkę 50 cm o kilka milimetrów. Fachowiec po południu poszedł
    do domu zalać rybkę, a ja przed północą zrywałem cały dolny rządek płytek,
    by je jeszcze odratować, bo to wcale nie jest łatwo zerwać następnego dnia
    bez uszkodzeń.