  • 41. Data: 2011-11-02 10:52:38
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >zima 2009/2010 - dane ze stacji zakopane
    >liczac od 1.09.2009 do 30.06.2010 grzewczych dni 303 za średnia 3,7
    >liczac od 1.09.2009 do 30.05.2010 grzewczych dni 272 za średnia 2,6

    Brrryy. Masakra jakaś grzać już od 01.09 i do 30.06;))
    Ale to Zakopane;))).
    U mnie na Pomorzu można przyjąć 200 dni- od 01.10 do 30.04 i średnia
    spokojnie powyżej 5stC

    >ja zeszłej zimy kupowałem poniżej 100zł.

    To ok 100 zł to cena się trzymała się chyba od dobrych kilkunastu lat ale
    teraz chyba faktycznie podrożał bo jak widzę na allegro to ok 140zł.
    Marketing dobrze działa, zwiększa popyt wzrosła więc cena;)))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 42. Data: 2011-11-02 10:59:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "jachoska" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ktoś inny pisał tutaj, że ma dom 900m. No i pewnie w takim dobrze się
    >czuje. Trudno to odnosić do ekonomii albo poszukiwać sensu/braku sensu.

    Bo trudno mówić o opłacalności budowy domu. Bo w sensie ekonomicznym to się
    pewnie nie opłaca tak jak np nie opłaca się kupno telewizora czy samochodu.

    >Bardziej ekonomiczne od domu było moje mieszkanie w bloku. Mimo, że osiedle
    >ładne i w centrum miasta, a sąsiedzi sympatyczni, to nie chciałbym tam się
    >spowrotem przeprowadzać.

    To tak jak u mnie, osiedle ładne, centrum, miłe sąsiedztwo ale też nie chce
    tam wracać chociaż mieszkanie dalej jest moje.

    >PS. A co do ocieplenia to ciekawy jestem też Twojej opinii na temat
    >grubości izolacji podłogi (przy założeniu ogrzewania podłogowego).

    A tutaj to w miarę prosta sprawa, szaleć nie trzeba spokojnie wystarcza ok
    10 cm styro

    -- Pozdrawiam

    Kris
    .

  • 43. Data: 2011-11-02 13:59:30
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > Myślę że ok
    >
    > Tu przyjmij raczej 5 stC takie dane znalazłem w necie

    Faktycznie trochę złe założenia przyjąłem

    Z danych IMGW za lata 2004 - 2008 średnie temperatury dla Warszawy:

    pażdziernik: 9,5 C
    listopad: 3,5
    grudzień 1
    styczeń -2
    luty -1
    marzec 2,5
    kwiecień 9

    Choć ostatnie zimy były chłodniejsze.

    Czyli 200 dni temperatura 3,2 C średnia.
    Tak naprawdę to przyjmowałem do obliczeń różnicę pomiędzy
    temperaturą domu a zewnętrzną - przyjąłem 21 C.
    Skorygować to powinienem do jakichś 18 (21-3). Dziś już nie mam
    dostępu do Excela.
    Pozdr

  • 44. Data: 2011-11-02 18:22:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-11-2011 o 23:47:29 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Kompromis pomiędzy kosztami, estetyki i problemami z obróbkami a
    > kosztami ogrzewania.
    >
    > Jedni dają 15cm, inni dają 20cm ;)
    >
    > Przypuszczam, że w praktyce różnice obu grubości wyszłyby w granicach
    > błędów pomiarowych.
    >
    > Swoją szosą - jakby ktoś dał metr styropianu ;) to wtedy okna by
    > najwięcej przepuszczały a jednocześnie byłby cholernie zacienione.
    Dokładnie mało kto zwraca na to uwagę że całkowita grubość ścian nie może
    być
    zbyt duża bo przy małych oknach, proporcje będą zachwiane i okna będą
    wyglądać
    jak otwory szczelnicze w twierdzy, nawet mocowanie okien w styro nie
    ratuje sytuacji.
    Dlatego nawet w domach pasywnych grubość styropianu nie przekracza 30-40cm.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 45. Data: 2011-11-03 09:00:15
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Jeszcze raz przedstawię kalkulacje dla skorygowanych założeń:
    temperatury dla Warszawy (lata 2004 - 2008) średnia 3 C 200 dni
    temperatura w domu 21 C
    Cenę 1 m3 styropianu przyjąłem 180 PLN - 1 cm styropianu na 100 m2
    (czyli 1 m3) generuje dodatkową powierzchnię do obrobienia np wokół
    okien - około 0,3 - 0,4 m2. Jest to tynk, parapety.
    20 lat amortyzacja
    wychodziły mi jakieś zaokrąglenia w różne strony

    Wyniki:
    Cena energii: grubość styropianu

    0,1 PLN/kWh 10 cm np drewno
    0,15 PLN 13 cm np węgiel
    0,2 PLN 16 cm
    0,25 PLN 18 cm np gaz
    0,3 PLN 21 cm gaz za pół roku
    0,6 PLN 31 cm prąd obecnie

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2011-11-03 14:08:29
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    >0,1 PLN/kWh 10 cm np drewno

    ponieważ nie do konca skumałem jak to liczysz i jakie sa wnioski zrobiłem
    sobie arkusz po swojemu :-)

    Zapodałem dwa wykresiki dla różnych cen energii:
    http://lotniczefotki.pl/niskacena.jpg
    http://lotniczefotki.pl/wysokacena.jpg

    Na wykresie przedstawiona jest cena ogrzewania jednego sezonu z
    uwzglednieniem inwestycji i czasu jej amortyzacji. Jesli chodzi o ekonomię
    to powinniśmy sie znaleźć w minimum krzywej.

    Dla przykładu: jesli grzejemy węglem i przyjmiemy że okres amortyzacji to 3
    lata to najkorzystniej będzie dać styropian okolo 9cm.
    Ale jesli grzejemy drogo to styropianu damy 18cm.

    Jesli przyjmiemy dłuższe czasy amortyzacji to grubosci mozna dac wieksze.
    Przy czasie 20lat (absurdalnie długi) który przyjął kolega to mozna dac
    styro skolko ugodno i tez bedzie dobrze :)

    arkusz do analizy tu: http://lotniczefotki.pl/oplacalnosc.xls

    b.

  • 47. Data: 2011-11-03 18:26:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 3 Lis, 15:08, "Budy " <b...@g...pl> wrote:
    > arkusz do analizy tu:http://lotniczefotki.pl/oplacalnosc.xls

    Fajnie pokazane, tak patrząc to rozsądne wydaje się 25 cm :>

    L.

  • 48. Data: 2011-11-04 23:27:25
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2011-10-31 23:14, maniek pisze:

    > Znajomy zaczyna stawiać mieszkanie i planuje wymurować ściany z
    > suporeksa 24cm i dać 15 cm styropianu.
    > Wystarczy taka warstwa izolacji?

    To trzeba obliczyć, żeby punkt rosy nie wyszedł gdzieś w środku. Pewnie
    są tu na tej grupie spece, którzy podadzą wyliczenia jaki styropian
    nadaje się do takiej ściany.

  • 49. Data: 2011-11-04 23:29:14
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2011-11-01 10:18, zapinio pisze:

    > Oczywiuście nie.
    > Im grubiej tym głupiej chyba ?
    > !5 cm to górna granica.
    > Po prawdzie już 10 cm to dużo.
    > Zyski płynące z dodatkowych centymetrów są pomijalne, bo po ograniczeniu
    > strat ciepła przez przegrody (ściany) są one już i tak małe i stanowią
    > znacznie mniejszą część całości strat (wentylacja, okna, drzwi etc.).
    > Fani ocieplania...najlepiej zamontujcie po 1 m styropianu na ścianach , a
    > lepiej po dwa.
    > Będzie jeszcze cieplej.

    Idź chłopaku na pierwsze lepsze szkolenie z dociepleń. Bo pierniczysz
    takie głupoty, że szkoda słów...

  • 50. Data: 2011-11-05 01:40:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Lis, 00:27, Filip <q...@q...pl> wrote:

    > To trzeba obliczy , eby punkt rosy nie wyszed gdzie w rodku. Pewnie
    > s tu na tej grupie spece, kt rzy podadz wyliczenia jaki styropian
    > nadaje si do takiej ciany.

    Powyzej paru cm styropianu juz na pewno punkt rosy nie ma szans wyjsc
    w scianie :) Przy 20cm styro o ile pamietam przy -20stC temperatura
    zewnetrzna mojego porothermu 25 to 17-18stC przy 20stC w srodku :)
    pozdr.

    --
    Adam