  • 21. Data: 2013-10-10 20:05:18
    Temat: Re: 2 kaloryfery z 12 nie grzeją
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:525638f3$0$21825$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie lepiej mieszaninę kwasów solnego i azotowego w stosunku 3:1 ?

    On nie robi bomby tylko ma kamień w nieużywanej pomce.

  • 22. Data: 2013-10-10 20:15:32
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Nie musisz jej odkręcać z instalacji.
    > Zamykasz zawory przed i za pompą,

    Czytać nie umiesz?
    Napisal przecież, że szwagger robil (a nawet dwóch)

  • 23. Data: 2013-10-10 20:29:26
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > On nie robi bomby tylko ma kamień w nieużywanej pomce.

    Nie łapiesz mojej ironii :)
    Wobec tego Ci wytłumaczę.
    Twoja porada jest zła i może tylko i wyłącznie zaszkodzić, a nie pomóc.
    Wyobraź sobie, że autor pyta nie o odkamienianie pompki do pralek, lecz
    pompki do centralnego ogrzewania.
    Te pompki są zbudowane w ten sposób, że wirnik wraz z łopatkami wiruje
    na mokro w przestrzeni, którą opłukuje woda znajdująca się w obiegu. Ta
    woda ma bardzo ważne zadanie, gdyż robi to samo co olej silnikowy w
    silniku samochodowym. Po prostu woda "smaruje" łożyska ślizgowe, obecnie
    coraz częściej wykonane z ceramiki. Dokłądniej mówiąc ta woda tworzy
    poduszkę wodną, oddzielającą wałek silnika od panewek, atak, aby one o
    siebie nie tarły.
    Jak wpuścisz do tej pompki kwasu solnego to szlak trafi te łożyska i
    pompka będzie się tylko nadawała na złom.
    Oczywiście zaraz po zabiegu ona może działać, ale w związku z tym, że
    zostanie naruszona powierzchnia panewek i wałka, przez co stanie się ona
    chropowata to w bardzo krótkim czasie te łożyska się wytrą. W pierwszej
    fazie pompka będzie wpadała w wibracje, a następnie się zatrze na amen.

    Poza tym zakamienienie pompki CO nie polega na zakamienieniu łopatek
    plastikowej turbinki, lecz na wytrąceniu się kamienia pomiędzy
    ceramicznymi panewkami, a wałkiem, na którym osoadzona jest turbina oraz
    wirnik silnika. Ponieważ są to bardzo gładkie powierzchnie to kamień ten
    bez problemów można usunąć kawałkiem patyka, gdyż bez większego problemu
    kamień ten odchodzi. Trzeba tylko pompkę rozkręcić i wyczyścić panewki
    oraz wałek z tego kamienia.

  • 24. Data: 2013-10-10 20:34:36
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > powietrza.

    > Czytać nie umiesz?
    > Napisal przecież, że szwagger robil (a nawet dwóch)

    Tak, tak, nie dość, że udzielasz szkodliwych porad to jeszcze nie
    rozumiesz o czym piszemy i udzielasz mi błędnych reprymend.
    Odrobiłeś już lekcje?
    Może lepiej usiądź do książek, odrób wszystkie lekcje, bo znów zaliczysz
    "pałę" :)

  • 25. Data: 2013-10-10 20:36:04
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Thu, 10 Oct 2013 07:42:41 +0200, uzytkownik

    > W moim przypadku nie ma to już znaczenia -- i tak woda jest ruszona.

    a napełniałeś przez zasilanie czy powrót?
    zakręć zawór na grzejniku i spuść trochę wody przez odpowietrznik jak
    usłyszysz bulgotanie to kontynuuj

    jeffrey

  • 26. Data: 2013-10-10 22:25:36
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie łapiesz mojej ironii :)
    > Wobec tego Ci wytłumaczę.

    Daruj sobie. Nie jesteś jedyny który widział to to od środka.

  • 27. Data: 2013-10-10 22:27:53
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > Odrobiłeś już lekcje?
    > Może lepiej usiądź do książek, odrób wszystkie lekcje, bo znów

    Nie jeden raz dawałeś przykłady tego, ze Twoja wiedza
    nie pochodzi z książek.

    (łapiesz ironię?)

  • 28. Data: 2013-10-10 22:34:57
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > zaliczysz

    > Nie jeden raz dawałeś przykłady tego, ze Twoja wiedza
    > nie pochodzi z książek.

    Bo w odróżnieniu od Ciebie moja wiedza książkowa poparta jest dużą
    praktyką.
    Wystarczy, że palnąłeś głupotę dwukrotnie w tym wątku. Tak więc daruj
    sobie dalsze komentarze.

  • 29. Data: 2013-10-10 22:46:18
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bo w odróżnieniu od Ciebie moja wiedza książkowa
    Dalej czytać nie trzeba.
    Masz jakiś dziwny uraz do wiedzy.

  • 30. Data: 2013-10-11 08:10:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Oct 2013 20:15:32 +0200, Grzegorz

    > Czytać nie umiesz?
    > Napisal przecież, że szwagger robil (a nawet dwóch)

    Tu akurat zawory są ale to chyba tylko dlatego,
    że akurat ten element robił hydraulik. :D

    Stara pompa kaput. Pompa wymieniona na nową. Wczoraj mocno hałasowała
    pomimo odpowietrzenia tak jakby mieliła powietrze, dzisiaj rano byłem
    sprawdzić i już chodzi cicho.

    Problematyczne kaloryfery nadal martwe. :/ Do tego dwa kolejne przestały
    grzać (które grzały od zawsze bez problemów). Cudy pany, cudy.

    --
    Pozdor Myjk