  • 21. Data: 2009-01-07 09:14:16
    Temat: Re: -20 i problem z elektrykągarażową
    Od: "kiki" <...@...c>

    "wk" <w...@g...pl> wrote in message
    news:gk1rd8$l0h$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale jak wyżej pisałem, wszystko jest wyłączone! Nie zaskakuje różnicówka i
    > tyle.

    Ja rozumiem ale to taka moja uwaga. Światło robi się cienkim drutem i
    powinno być na osobnym S-ie niż gniazda, a na domiar tego oświetlenie
    zewnętrzne w kontakcie z pogodą powinno miec tym bardziej jeszcze osobny
    obwód z osobną różnicówką.

  • 22. Data: 2009-01-07 09:57:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak wyżej pisałem, wszystko jest wyłączone! Nie zaskakuje różnicówka i
    > tyle.

    Fizycznie, kable poodpinaj - w rozdzielni, puszkach - nie wylacznikiem.

  • 23. Data: 2009-01-07 10:22:03
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "wk" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > dzisiaj we Wrocaławiu przy -20 około godziny 00:10 wywaliło mi główną
    > różnicówkę.
    > Po wyłączeniu wszystkich obwodów, włączeniu głównej różnicówki, zacząłem
    > po
    > kolei włączać pojedyncze obwody. No i okazało się, że awaria jest w
    > elektryce
    > w garażu. Na jednym obwodzie jest oświetlenie i gniazdka. Żadnych urządzeń
    > garażu nie ma podłączonych, są tylko z zewnątrz 2 halogeny z detektorami
    > ruchu

    Sprawdź czujniki tych halogenów - być może będzie nawet widać (i czuć ;-)
    przysmażenie na zewnątrz.
    Ostatnio (jeszcze przed mrozami) tak zakończył po ~3 latach żywot
    jeden z halogenów (tzn. dalej go można przerobić na "zwykły").
    Też wybijał bezpiecznik, aczkolwiek tylko od jednego obwodu.

    Pzdr

    JKK

  • 24. Data: 2009-01-07 11:12:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wk wrote:
> [...]
    > w garażu. Na jednym obwodzie jest oświetlenie i gniazdka. Żadnych
    > urządzeń w garażu nie ma podłączonych, są tylko z zewnątrz 2 halogeny

    no to masz trochę nie teges instalację, skoro masz różnicówke na całość...

  • 25. Data: 2009-01-07 11:16:46
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > no to masz trochę nie teges instalację, skoro masz różnicówke na całość...

    może to róznicówka selektywna?

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 26. Data: 2009-01-07 12:53:09
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > no to masz trochę nie teges instalację, skoro masz różnicówke
    > na
    > całość...

    Tak jest robionych jakieś 80% instalacji domowych. I tak, zgadzam
    się, że to głupota, skutkująca potem takimi kwiatkami, ale
    przecież "różnicówka droga, panie!". Nieważne, że na całość
    instalacji kilka tysięcy złotych wydajemy, ta stówa czy dwie,
    które zostaną w kieszeni warte są każdej niewygody.

    J.

  • 27. Data: 2009-01-07 13:13:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > droga, panie!". Nieważne, że na całość instalacji kilka tysięcy złotych
    > wydajemy, ta stówa czy dwie, które zostaną w kieszeni warte są każdej

    Różnicówka to koszt ok 40zł sztuka

    Krzysiek

  • 28. Data: 2009-01-07 14:23:42
    Od: "wk" <w...@g...pl>

> [...]
    > jeden z halogenów (tzn. dalej go można przerobić na "zwykły").
    > Też wybijał bezpiecznik, aczkolwiek tylko od jednego obwodu.

    No właśnie, dla jednego obwodu. Czyli jakbyś go wyłączył włącznikiem,
    różnicówki by nie wywalało.
    To coś jak na zasadzie, że czasem halogenek domowy się potrafi przepalić, że
    wywali różnicówkę, ale jak wyłączysz wyłącznikiem halogeny, różnicówki nie
    wywali. U mnie nie ma to znaczenia, różnicówkę wywala cały czas :-(

  • 29. Data: 2009-01-07 14:28:38
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Różnicówka to koszt ok 40zł sztuka

    Jednofazowa - oczywiście tak, ale przecież jeśli ma ona być
    alternatywą dla jednej centralnej, to będzie ich kilka (rozsądne
    minimum przy instalacji trójfazowej to by były trzy), prawda?

    J.

  • 30. Data: 2009-01-07 14:32:53
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > No właśnie, dla jednego obwodu. Czyli jakbyś go wyłączył włącznikiem,
    > różnicówki by nie wywalało.

    Dokładnie tak było do czasu zakupu nowego.

    > wywali. U mnie nie ma to znaczenia, różnicówkę wywala cały czas :-(

    Czyli wskazana wizyta elektryka i oględziny na miejscu.

    Pzdr

    JKK