  • 21. Data: 2009-12-20 12:50:59
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "uciu" <g...@i...pl> wrote in message
    news:hgjced$sps$1@news.onet.pl...

    > koło mnie takie cos budowali i chyba pół województwa przyjeżdzało i
    > oglądało:-)
    >
    > na początku wszyscy pytali co to jest...teraz ma już "dach" i nikt by nie
    > poznał, ze nie jest to swykły dach na szkielecie:-)

    Tu się nie ma co śmiać ale to ma sens. Dachy z tą okropną wełną to zawsze
    kłopoty. Nie wiem co taniej wyjdzie szkielet plus styro czy te płyty
    kartonowo gipsowe, paroizolacje, wełny.

  • 22. Data: 2009-12-20 12:55:14
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote in message
    s.googlegroups.com...

    >wlasnie dlatego wybralem styro na poddasze, ale teraz wybralbym
    >ocieplenie na krokwiowe ze styro i miedzy krokwiowe z pianki PU.
    >Szczeze mowiac z dachami skosnymi to totalna porazka.

    Dodam jeszcze, że jak nie zrobisz ocieplenia wełną w zimie, tak jak ja teraz
    robie naprawy, to nijak nie dowiesz się czy wieje czy nie wieje czy łapiąc
    za narożnik veluxa jest on ciepły czy go w zimie zmrozi, bo podwieje z
    zewnątrz.
    Totalna porażka. Sa miejsca gdzie wełne trzeba ubijać trzonkiem młotka, bo
    inaczej będzie wiało. Nawet wiatroizolacja nic nie daje. Czuć strugi zimna.
    Jak takie zimno wleci w profile to już kaplica.

  • 23. Data: 2009-12-20 12:56:15
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Gru, 13:37, "Tomek" <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:hgjjm4$941$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > Zapotrzebowanie ciepła dla budynku liczy się dla średniej
    > temp. zewn. -20 oC. Zatem jak ktoś nie przewymiaruje
    > grzejników to przy niższych temperaturach w ponmieszczeniach
    > jest poniżej 20 oC.
    > Sprawność kotła jest tym wyższa im niższa jest temp. saplin.
    > Jeśli jdnak w wymienniki cześć pary wodnej ze spalin zacznie
    > się wykrapalć, dojdzie do możliwości korozji.
    > Istotna jest dobra wydojność pompy cyrkulacyjnej, aby jak największa
    > część grzejnika była gorąca- tym samym rośnie moc zainstalowanych
    > grzejnikow.

    grzejnik ma nominalna moc przy danych parametrach np przy 90
    stopniach,
    Dlatego obnizanie temp w rurach jest rowne zmniejszeniu mocy
    grzejnikow.
    co w sumie nioplaca sie, gdyz
    mala temp grzejnika = dluzsze grzanie
    duza temp grzejnika = krotsze grzanie

    trzeba pamietac ze grzejemy powietrze w domach. Im wieksza temp
    grzejnika tym szybciej zachodzi proces konwekcji. Pozatym
    wpompowywanie energi w dom, czy czynnik bedzie mial 45 stopni czy tez
    90 stopni jest taki sam. Proces wpompowania jedynie sie wydluzy lub
    skroci.
    jesli dom ma straty przez przegrody na poziomie 5 kW to grzejniki i
    piec musza to energie dostarczyc. Wazny w tym momencie jest czas.
    Jesli czas dostarczenia ciepla przez grzejnik jest dluzszy niz strata
    przez przegrody to mamy niedogrzenie pomieszczenia.

  • 24. Data: 2009-12-20 12:56:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Hmm, ciagle mnie tu wszystcy utwierdzaja - jak przyjdzie mi ochota na
    > kolejny dom to pewnie taki jak teraz - zadnych skosow ani dachowek ;-)

    Dach to zrobić możesz piekny ale jako atrapę nad konstrukcją choćby z
    betonu.
    Lepszy jest beton obłożony styropianem niż pół metra wełny w skosach i 2
    membrany.

  • 25. Data: 2009-12-20 12:59:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "mkonst" <m...@g...pl> wrote in message

    > Podepne sie pod ten wątek z pytaniem: Jak optymalnie ustawić krzywą
    > grzania?

    Musisz sam przećwiczyć. Ja zszedłem do 0.90 najpierw ale teraz mam 0.95. Na
    początku miałem 1.2 i za mocno mi dawał czadu jak przechodziła temperatura
    przez zero w dół.

    > Piec gazowy dwufunkcyjny Termet z czujnikiem zewnętrznym.

    To nie ma nic do rzeczy. Musisz sam poćwiczyć, każdy ma inaczej. Każdy ma
    inaczej ocieplone z inną ilością fuszerek :-)

  • 26. Data: 2009-12-20 13:00:50
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Jak krzywa bedzie za niska to bedziesz mial zimno, bo kociol bedzie
    > pompowal wode o zbyt niskiej temp. Zbyt pionowa krzywa to wieksze zuzycie
    > gazu. Powinienes dobrac jak najbardziej plaska do Twojego domu, ale taka
    > ktora zapewni oczekiwany komfort cieplny na stalym poziomie. Jak
    > dobierzesz wlasciwa krzywa to wiecej tego nie zmieniasz, chyba ze ktorys z
    > czynnikow sie zmieni.

    Zgadza się. Nawet to ustawienie krzywej zależy od miejsca usytuowania
    czujnika temperatory sterownika pogodowego. Każdy ma inaczej.

  • 27. Data: 2009-12-20 13:03:13
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "wolim" <n...@t...pisz> wrote in message

    > Mogę już chyba z całą stanowczością przyznać, że taniej było mi grzać
    > mieszkanie 80 m2 prądem niż ogrzewać dom.

    Bo masz zapewne ten dom źle ocieplony. Fachowcy cię oszukali swoją niewiedzą
    budowlaną jak większość z nas. Chociaż ja już 2 rok remontuję fuszerki i się
    poprawia.

  • 28. Data: 2009-12-20 13:06:59
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał

    > Bo masz zapewne ten dom źle ocieplony. Fachowcy cię oszukali swoją
    > niewiedzą budowlaną jak większość z nas. Chociaż ja już 2 rok remontuję
    > fuszerki i się poprawia.

    Zmartwię Cię - dom docieplałem sam :)

    Co do Twoich poprawek (bo od czasu do czasu czytam Twoje posty) zdecydowanie
    stwierdzam, że szkoda czasu i pieniędzy na ciągłe prucie ścian i poprawianie
    niedoróbek... Zastanawiałeś się ile Cię to kosztuje i czy jest to
    uzasadnione ekonomicznie? Więcej zapłacisz za ciągłe poprawki niż miałbyś
    stracić na ilości opału w przyszłości ;)

    No... chyba, że robisz wszystko za darmo - nie płacisz nikomu i każesz
    oddawać kase za materiały :) Tak można poprawiać w nieskończoność. Tylko, że
    wprowadzisz się na emeryturę i długo już raczej nie pomieszkasz ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 29. Data: 2009-12-20 13:08:37
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote in message

    > Dom niby ocieplony, ale gdzie nie zajrzę (tam gdzie jeszcze nie zakryte
    > płytami GK to odkrywam kolejne brakoróbstwa ocieplaczy. Teraz dochodzę do
    > wniosku, że na czas ocieplania trzeba było brać urlop, siedzieć z
    > ocieplaczami i wszystko kontrolować (mój kierbud to się tylko do wpisów
    > nadaje). Chyba się zrujnuję na zdjęcia termowizyjne. Najwyżej będę "zrywał
    > sufity" jak Kiki.

    O tak, witam w klubie :-) Ja mam jeszcze 2 pokoje narożne do przeróbki :-)
    Ogólnie źle jest wszystko zrobione. Trzeba było robić w zimie z chodzącym
    piecem i kontrolować roboty przy co najmniej -5 na zewnątrz. Inaczej szkoda
    czasu.
    Nie dalej niż 2 dni temu. Byli fachowcy. Bezkonfliktowi ogólnie, nie
    mądrzyli się ale co chwile wkładałem rękę w profile czy już wełnę nawtykali
    i okazywało się, że nie do końca. Ale wczoraj zamknęli skosy i nie czuć
    zimna. Natomiast velux przewiewa na uszczelce jeszcze .

  • 30. Data: 2009-12-20 13:10:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Hehe.. dziwnym trafem ja też mam Futurę Ekono... Ale Mini - 21 kW.
    > Nie jestem do końca zadowolony z tego pieca.
    > Ale ja z takimi piecami nie miałem nigdy do czynienia... być może miałem
    > zbyt wysokie oczekiwania. Co mnie dziwi, to fakt, że nie mają deflektora -
    > zanim kupiłem piec, nie wiedziałem jeszcze że coś takiego istnieje ;)
    > Zastanawiam się teraz, czy go nie dospawać.

    Pamiętaj, że taki producent pieca sam mało wie o projektowaniu :-)