  • 71. Data: 2009-12-20 22:51:24
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Gru, 23:12, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co Ty masz za kociol?? Moj przy predkosci obrotowej wentylatora 1300obr/min
    > ma minimalna moc tj. 6kW. Palnik startuje przy 1400 i szybko spada do 1300.
    > Pelna moc to o ile dobrze pamietam 4600obr/min. Odpalenie palnika to tak
    > jakby w ogole nie przestawal.

    Mowimy o roznych kotlach.
    Ja mowie o kotle na GZ-50
    Immergas NIKE mini bodajze
    Jak sie uruchamia iskra to dysza jest otwarta na chyba na max po 2 sek
    idzie na min. moc. Nie znam szczegolowych danych ale otwarcie jest
    wieksze niz minimum.

    > Oj Kudlaty, marketing to chyba Ty uprawiasz. Jaki kociol kosztuje 8000 PLN??
    Ile twoj kosztowal ?
    I jakie spalanie ma przy 9 kWh >

    > Tylko ze grzanie pelna moca wydaje sie byc jednak drozsze.

    Nie mowie o mocy ale czynniku grzewczym. Nie jest powiedziane ze
    czynnik grzewczy musi osiagnac 80 stopni. Ma taka mozliwosc jakby co.

    > Kociol weglowy??

    Zwykly gazowy, jak rozbierzesz to zobaczyc. Wymiennik wyglada jak
    chlodnica w samochodzie. Tyle ze blaszek ma wiecej.

    > A otuliny od czego??

    Niektorzy uwazaja ze rury oddawanie ciepla przez rury to nie jest
    strata.

    > Zreszta w ten sposob po prostu nie zagotujesz wody w ogole, bo ona do
    > otoczenia odda tyle co dostarczy palnik w skrajnym przypadku. NIe
    > wyciagniesz chyba na tej podstawie wniosku, ze nie dostarczono
    > wystarczajacej ilosci energii do zagotowania wody? Gazomierz niestety pokaze
    > co innego.

    Dlatego tak jak mowiliem nalezy doporowadzac energie w krotkim czasie
    do odbiornika.
    Niektorzy uwazaja wrecz przeciwnie,

  • 72. Data: 2009-12-20 22:52:26
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > godziny wypalil 6m^3 gazu. Wylaczylem na noc i zaczalem rano, kociol spalil
    > przez caly dzien 6m^3 gazu bo dom przez noc nie zdazyl sie wychlodzic.
    > Zostawilem wiec ogrzewanie wlaczone na cala dobe i znow 6m^3 gazu, czyli
    > tyle co wczesniej przez 3 godziny. No i ogrzewanie zostawilem wlaczone caly
    > czas i na dobe w porownywalnych temperaturach wychodzilo nie wiele ponad
    > 2m^3, czyli mniej wiecej trzy doby za trzy godziny pierwszego dnia.
    > Doswiadczalnie wiec mozna stwierdzic, ze obnizanie temp. w ciagu doby byc
    > moze powoduje wiecej strat niz korzysci.

    Wszystko było by ok gdyby nie to że czas cyklu ogrzewania wydłuża sie
    tylko o 15 minut.
    Wiec daje mocno w planik przed przyjściem i jest tak jakby grzał przez
    cała dobę.
    Już pomijam ucieczkę przez kratki wentylacyjne. Gdyby były termostaty to
    by miało sens ale ze ich nie ma...

  • 73. Data: 2009-12-20 22:53:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie są ze sobą w żaden sposób połączone, one tylko mierzą i dostarczają
    > danych.
    >
    > wiec jak widzisz kocioł sobie, temp. na zewnątrz sobie...

    No ale wiesz co? Patrzac na te wykresy trudno tak na prawde zgadnac o co
    chodzi. Cel tj. temp. wewnatrz zostaje osiagniety na w miare stalym
    poziomie. Widac wyrazne reakcje kotla na zmieniajace sie warunki wewnatrz.
    Tu teoretycznie jest wszystko w porzadku, brak jakby korelacji zewnetrznej
    temp., zachowuje sie jakby odwrotnie do oczekiwan. Na pierwszy rzut oka inny
    czynnik ma wplyw na temp. kotla. Nie mniej jednak stala wewnatrz jest
    zachowana, inaczej rosla by ze wzrostem temp. zasilania.

> [...]
    > efekcie cała nagrzana woda wraca do pieca który mając pieroński ciąg w
    > kominie zamienia sie w grzejnik i wyciąga calutkie ciepło z wody. I to są
    > olbrzymie straty. Wiec nie mogę dopuszczać kotła do wyłączenia się.
    > Ideałem by było gdybym mógł sterować niezależnie i włącznie planika i
    > pompa ale pompa chodzi jak głupia 24h na dobę. dopiero ja ja zdalnie
    > wyłączę cały moduł CO w kotle to wtedy pompa sie wyłącza.
    > Wszystko było by lepiej gdyby nie było takiej integracji w tym kotle a
    > jedyna funkcja sterowania to włącz/wyłącz.

    Czy to jest kociol atmosferyczny?? Ja mam kondensacyjny z kominem
    koncentrycznym, ciag sam sobie reguluje wentylatorem, komin nic nie wyciaga
    sam, pompa chodzi caly czas. Kiedy rozpale w kozie to temp. zasilania na
    podstawie czujnika wewnatrz spada i kociol nie wlacza sie przez dluzszy
    czas, tj. nie odpala palnika ale pompa caly czas pracuje. Na dobra sprawe
    poki mieszacz nie zacznie sie otwierac to temp. wody w kotle praktycznie nie
    spada, mimo ze krazy w obiegu kociol - sprzeglo hydrauliczne. Komin nie ma
    wpywu na temperature.

    > Raczej poradź co zrobić by:
    > - zmniejszyć ciąg w kominie,
    > - nie zaczadzieć.

    Nie mam pojecia, to co opisujesz wyglada dziwnie, no chyba ze kociol
    atmosferyczny.

    > ewentualnie po proszę schemat elektroniczny od Junkersa KW23 Euroline...
    > (tak wiem, tanie gówno).

    Przychodzi mi do glowy na szybkiego zrobienie by pasu z zaworem nadmiarowym
    miedzy zasilaniem a powrotem tuz przy kotle. Za by pasem mozna by zamotowac
    elektrozawor sterowany termostatem przylgowym na zasileniu kotla. Jak temp.
    na kotle by rosla to zawor by sie otwieral, jak by spadala to by sie zamykal
    odcinajac reszte instalacji. Przy zamknietym zaworze obieg kotla zamykal by
    sie by pasem przez zawor nadmiarowy. Wychlodzilo by sie tylko to co w kotle.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-12-20 23:10:58
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > czynnik ma wplyw na temp. kotla. Nie mniej jednak stala wewnatrz jest
    > zachowana, inaczej rosla by ze wzrostem temp. zasilania.

    I tez jestem tym faktem zdziwiony, w ciągu 3 dni poniosłem zadana temp o
    14*C a wewnątrz jest stała. Ja już nic nie rozumiem. teoretycznie
    powinna być jakaś zależność a zależności żadnej nie ma.
    Te piki w dol to używanie ciepłej wody (kocioł dwufunkcyjny) Normanie to
    by grzał i grzał i grzał..

    > Czy to jest kociol atmosferyczny??

    Niestety tak...

> [...]
    > sie by pasem przez zawor nadmiarowy. Wychlodzilo by sie tylko to co w kotle.

    Tez o tym myślałem i choć proste w założeniu to technicznie trudno gdyż
    pompa jest wewnątrz kotła i musiał bym zrobić podwójny elektrozawór
    (zawór 3 drogowy) by pompa nie dostała kociokwiku a instalacja była "na
    luzie".
    Wszystko było by znacznie prostsze gdyby to był jedno funkcyjny z
    wymiennikiem...
    Fakt faktem jeśli tej zimy znowu za gaz przyjdzie 3000zł to rozważę
    sprzedanie tego złomu i zakup czegoś innego. bo przecież to bydle pożera
    tyle gazu co stary kocmołuch bez żadnej elektroniki.

  • 75. Data: 2009-12-20 23:17:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Mowimy o roznych kotlach.
    >Ja mowie o kotle na GZ-50

    Ja tez.

    >Immergas NIKE mini bodajze

    DeDietrich MCR 24

    >Jak sie uruchamia iskra to dysza jest otwarta na chyba na max po 2 sek
    >idzie na min. moc. Nie znam szczegolowych danych ale otwarcie jest
    >wieksze niz minimum.

    Obserwowalem obroty wentylatora bo mozna je podejzec, 1400 i spada
    momentalnie.

    >Ile twoj kosztowal ?

    4500,- ze sterownikiem pogodowym dla dwoch obiegow. Bez tego pewnie ze
    3500,-

    >I jakie spalanie ma przy 9 kWh >

    Mysle ze takie jak kazdy. Myslisz ze znajdziesz tu astronomiczne roznice??
    :-)

    >Nie mowie o mocy ale czynniku grzewczym. Nie jest powiedziane ze
    >czynnik grzewczy musi osiagnac 80 stopni. Ma taka mozliwosc jakby co.

    Ale grzanie od wlacz do wylacz bedzie na poczatku byc moze pelna moca, w
    kazdym razie wieksza niz "stale" dogrzewanie.

    >Niektorzy uwazaja ze rury oddawanie ciepla przez rury to nie jest
    >strata.

    To zalezy gdzie sa prowadzone. U mnie w kotlowni przy sprzegle robia za
    grzejnik i tam sa potrzebne. W posadzce tez oddadza cieplo do pomieszczenia,
    wiec jak by na to samo wychodzi. Co innego jakas piwnica z przeciagami.

    >Dlatego tak jak mowiliem nalezy doporowadzac energie w krotkim czasie
    >do odbiornika.
    >Niektorzy uwazaja wrecz przeciwnie,

    Bo to jest zle porownanie i tyle. Zeby ogrzac powietrze do 20C nie trzeba
    pompowac wody o tem. 300 - 500C, do zagotowania wody w garnku i owszem,
    przynajmniej 100C a jak dodasz do tego wiatr to i 1000C moze byc malo.
    Problem w tym, ze im wyzsza temp. wody w garze tym wiecej ciepla w czasie
    odda do otoczenia. Moja podlogowka przy -22C na zewnatrz i 8 z kawalkiem
    wewnatrz zasilana byla woda o temp. 20C. Nie bylo problemu utrzymania stalej
    temp., kociol pracowal z minimalna moca wylaczajac sie co jakis czas.

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2009-12-20 23:29:20
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 20 Gru, 17:12, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    >  Wyczytalem ze nalezy welne klasc nie upychajac jej i tak tez zrobilem
    >  dla dwoch okien. Teraz czuje ze plyty sa zimniejsze nize te w ktorych
    > upychalem na max ile wlezie a plyty dopychalem na 4 rece. Pozniej
    >  wkretmi i tyle.
    > WNIOSEK
    > nalezy upychac na max. I jeszce piana PUR potraktowac cale badziewie.

    taki jeszcze jeden drobny wnioseczek do roznych prac - nie za szybko
    dawac materialy do finalnego wykanczania, najpierw skontrolowac
    organoleptycznie samemu a nie wierzyc w bajki opowiadane przez
    wykonawce
    np tutaj pewno plyty KG lezaly juz do montazu zaraz po rozlozeniu
    welny wiec jak lezaly to zaczeli montowac i nie bylo jak sprawdzic
    ilosci welny...
    ze wszystkim tak jest - lepiej wolniej a wiecej kontroli

    z.

  • 77. Data: 2009-12-20 23:30:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > 3 drogowy) by pompa nie dostała kociokwiku a instalacja była "na luzie".

    Nie sadze zeby to bylo trudne. Dwie rurki zasilanie i powrot CO rozcinasz
    zaraz za kotlem. Tam dajesz trojniki, miedzy te rury wstawiasz zawor
    nadmiarowy, one sa regulowane tzn. otwieraja sie po osiagnieciu ustawionej
    wartosci (cisnienia) otwierajac by pas i pompa moze sobie chodzic ile chce.
    http://www.allegro.pl/item859306217_roznicowy_zawor_
    upustowy3_4_honeywell_super_cena.html
    Do trojnikow z drugiej strony dolaczasz rzecz jasna odciete rurki wstawiajac
    dodatkowo na zasileniu elektrozawor ktorym trzeba by jakos sterowac
    termostatem. Wydaje sie proste, ale faktycznie moglo by byc zaworem
    trojdogowym. Chyba troche drozsze rozwiazanie.

> [...]
    > sprzedanie tego złomu i zakup czegoś innego. bo przecież to bydle pożera
    > tyle gazu co stary kocmołuch bez żadnej elektroniki.

    3000 to moze nie tak duzo, zalezy co ogrzewasz.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2009-12-21 00:14:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Zwykly gazowy, jak rozbierzesz to zobaczyc. Wymiennik wyglada jak
    >chlodnica w samochodzie. Tyle ze blaszek ma wiecej.

    Tak mnie zaintrygowal ten Twoj wymiennik, moze u Ciebie jest aluminiowy
    pokryty czyms tam? Sa przeciez i takie, rownie trwale jak kwasowe. Buderus
    zdaje sie wykorzystuje cos takiego. Wbrew pozorom producentow tych
    wymiennikow nie ma az tak wielu. :-) A moze to nie kondensat??

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2009-12-21 07:43:03
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > termostatem. Wydaje sie proste, ale faktycznie moglo by byc zaworem
    > trojdogowym. Chyba troche drozsze rozwiazanie.

    Miejsca mało. Nie bardzo jest gdzie rozciąć.

    > 3000 to moze nie tak duzo, zalezy co ogrzewasz.

    88m2 docieplonego budynku z 5cm styropianu...

  • 80. Data: 2009-12-21 08:28:13
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    > wtedy pompa sie wyłącza.
    > Wszystko było by lepiej gdyby nie było takiej integracji w tym kotle a jedyna

    Jaki to jest piec u ciebie?
    U mnie w Vaillant jest taki punkt w ustawieniach kotła w którym ustala się ile
    minut ma jeszcze działac pompa po wyłączeniu palnika.
    I to działa. Nie mam problemu. Poszukaj u siebie, moze masz tez coś takiego
    albo jest coś zwalone i dlatego pompa chodzi nonstop.

    > ewentualnie po proszę schemat elektroniczny od Junkersa KW23 Euroline... (tak
    > wiem, tanie gówno).

    Alez mój vaillant VUW240plus to tez n adzień dzisiejszy tanie gówno i dlatego
    bez żalu za kilka lat zamienię na taniego kondensata :)

    Marek