  • 51. Data: 2009-12-20 18:14:43
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hglo57$nl4$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bo w wyższej źle się śpi. Człowiek się kręci rozkopuje.

    A no, myslalem ze z oszczednosci.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2009-12-20 18:42:12
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czuje?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Sunday 20 December 2009 19:14, Maniek4 wrote:
    > A no, myslalem ze z oszczednosci.

    Z oszczędności też... Utrzymanie niższej temperatury przez 1/3 doby wiąże
    się z mniejszym rachunkiem (oczywiście zależy to od możliwości które daje
    dana technologia grzewcza).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 53. Data: 2009-12-20 19:14:10
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:hglic9$v0n$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > wykorzystania obu maszyn w różnych warunkach podobny- większy apetyt na
    > paliwo.
    > Piec grzejący z pełną mocą wali w komin dużo więcej gorących spalin zamiast
    > zostawić tą energię w wymienniku. W samochodzie przy dużej prędkości należy
    > pokonywac zwiększone opory powietrza i toczenia. To dlatego nie da się
    > rozpędzić auta do nieskończoności. Dodatkowo kazde przyspieszanie i
    > hamowanie to straty. Kazdy rozruch kotła to większe zużycie gazu na start
    > czyli rozgrzanie samego kotła (wymiennika) więc straty. Lepiej aby kocioł

    wszystko zalezy od filozofi instalacji
    jesli grzeniki to wysokotemperaturowo - piecyk standardowy z zamknieta
    komora
    jesli podlogowka to niskotemperaturowo - piecyk z kondesatem z
    zamknieta komora.

    Kazdy ma inna filozofie grzania domu oraz inna instalacje.
    Ja wykorzystuje wysokotemperaturowe zrodlo energi temp zasilanie 80
    stopni.

  • 54. Data: 2009-12-20 19:32:10
    Od: M <M...@w...pl>

    Mateusz Viste pisze:

    > Z oszczędności też... Utrzymanie niższej temperatury przez 1/3 doby wiąże
    > się z mniejszym rachunkiem (oczywiście zależy to od możliwości które daje
    > dana technologia grzewcza).

    Hmmm. Przecież w domu sypialnia to oddzielne pomieszczenie. Można tam
    stale utrzymywać nieco niższą temperaturę.

    M.

  • 55. Data: 2009-12-20 19:45:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > Hmmm. Przecież w domu sypialnia to oddzielne pomieszczenie. Można tam
    > stale utrzymywać nieco niższą temperaturę.

    i resztę pokoi odłączyć w ogóle :-)

  • 56. Data: 2009-12-20 20:20:52
    Od: piechur <z...@g...pl>

    Krzysiek pisze:

    > Teraz szukam tego trybu FuzzyLogic na stronie i nie widzę. Być może mam to
    > tylko w instrukcji.
    > Tryb ma podobno sam dobierać parametry. W menu głównym alternatywnie wybiera
    > się tryb Stadardowy lub FuzzyLogic. W tym drugim przysłona wentylatora ma
    > być całkiem otwarta, piec czysty, a proces spalania wcześniej
    > ustabilizowany.

    Ja od samego początku palę w trybie FuzzyLogic piecem FutoraEkono 25kW.
    Sterownik sam dostosował sobie czasy podawania, przedmuchy itp. Sam też
    dobiera moc nadmuchu. Palę nim od ponad miesiąca. Przy temperaturach +5
    na zewnątrz spalał ok. 25kg na dobę ale w domu było bardzo gorąco.
    Obecnie spala dalej ok. 25kg na dobę ale w domu jest już znacznie
    chłodniej. To akurat związane jest z temperaturą jaką mam ustawioną na
    mieszaczu do podłogówki (ok. 35oC).
    Największy problem mam z żużlem. Testowałem trzy rodzaje węglą i każdy
    z nich u mnie się spieka. Przez to popiół muszę wynosić co 3 dni bo
    inaczej wywala mi się na podłogę po otwarciu popielnika.
    Dom z użytkowym poddaszem ok. 150m2. Na dole sama podłogówka jakieś
    100m2. Poddasze ocieplone ale nieogrzewane.

    P.S. Mieszkam na Podlasiu. Dzisiaj w nocy było -22 a w dzień -15.

    PB.

  • 57. Data: 2009-12-20 20:21:31
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Sunday 20 December 2009 20:32, M wrote:
    > Hmmm. Przecież w domu sypialnia to oddzielne pomieszczenie. Można tam
    > stale utrzymywać nieco niższą temperaturę.

    Zależy jak to u kogo zorganizowane... U mnie np. sypialnia to tak
    naprawdę "pokój z łóżkiem + biurko z komputerem", a co za tym idzie
    w "sypialni" bywam 90% czasu :)

    Ogrzewanie mam na prąd, i reguluję sobie zależnie od pomieszczeń różne
    temperatury o różnych porach. Akurat w sypialni mam 19°C w dzień, i 16 w
    nocy...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 58. Data: 2009-12-20 20:47:07
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomo?ci

    > Tak sie zastanawiam kolejny raz, po co obnizacie temp. w nocy?

    nie tylko w nocy, u mnie wyszło tak że czas efektywnego korzystania z
    budynku to 8 godzin dziennie (czyli praca + sen).
    Stad umyśliłem sobie system zarządzania i grzania "na żądanie" jak
    najwyższymi temperaturami by pomieszczenia nagrzać szybko a potem
    utrzymywanie przez te 8 godzin jako takiej temperatury.
    sprawę komplikuje rozkład pomieszczeń, brak termostatów, ażurowość budynku.

  • 59. Data: 2009-12-20 20:54:39
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał

    > Ogrzewanie mam na prąd, i reguluję sobie zależnie od pomieszczeń różne
    > temperatury o różnych porach. Akurat w sypialni mam 19°C w dzień, i 16 w
    > nocy...

    Chyba bym zamarzł... W dzień w domu jak temperatura spada poniżej 20 st. to
    marznę. W nocy też najlepiej śpi się przy 20 st. Najgorzej nad ranem - jak w
    kominku wygaśnie to robi się ok. 19 stopni - nie chce się z łóżka
    wychodzić...

    Normalnie w domu mam temperaturę w dzień na poziomie 21-22, a czasami nawet
    23 stopni. Teraz, przy dużych mrozach, temperatura na poziomie 20-21, ale
    zauważyłem, że odczuwalnie jest cieplej niż w dni, kiedy na zewnątrz jest
    ok. 0 st. a w domu 22. Pewnie spowodowane jest to różnicą temperatur zewn -
    wew.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 60. Data: 2009-12-20 20:55:55
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    marko1a pisze:

    > Onet prawda.
    > Od wielu lat nie ma już w sprzedaży kotłów bez modulacji palnika.
    > Dzisiejsze kotły sa nafaszerowane elektroniką płynnie otwierającą palnik w
    > dość szerokim zakresie przez co kocioł według swojego algorytmu ustala
    > płynnie wielkość płomienia tak aby nie dopuszczac do przegrzewania czyli
    > wychodzenia poza histerezę.

    Idź w diabły z tym kotłowym algorytmem, jeśli algorytm przewiduje
    użytkownika warującego przy gałce od temperatury wyjścia to ja dziękuje.

    Obecnie jest tak jak dawniej, muszę sam majstrować i "wstrzelić się z
    mocą kotła do tego co jest na zewnątrz.

    > Dodatkowo regulatory pogodowe i pokojowe (nie mylić ze zwykłymi termostatami
    > z allegro po 200zł które działają jako zwykłe włącz wyłącz.)

    Tak a oto funkcje miał spełniać jedyny dostępny termostat.
    > to one decydują
    > na jaką temperaturę ma się załączyc kocioł w danej chwili na podstawie
    > zapamiętanej krzywej narastania i opadaniua temperatury wewnątrz
    > pomieszczenia.

    Z tymi krzywymi to tez jakaś maniana gdyż one sa różne w sensie nie
    zdarzy sie dwa razy identycznie wyglądająca krzywa narastania za to
    opadania jest przerażająca, czasem temp na wyjściu jest niższa od temp
    na wejściu a to dlatego ze kocioł kiedy nie pali gazu zamienia sie w
    grzejnik w kominie.

    Kocioł w takim układzie ma za zadanie tylko i wyłącznie
    > rozgrzać tak aby nie przegrzać.

    Terefere. Jak ustawie na swoim moc maksymalna to łaźnie rzymską otwierać.

    >Dobrze wyregulowany układ to kocioł
    > wyłączający palnik zanim temperatura zadana zostanie osiągnięta a pozostałym
    > ciepłem resztkowym wymiennika dogrzewa brakujące nieraz kilka stC.

    WTF? to u mnie nierealne do osiągnięcia. NIGDY.