  • 1. Data: 2010-12-01 16:25:13
    Temat: 44% mocy pieca
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    No i jest zima. Mój piec wg statystyk ma zapalony palnik przez 44% czasu w
    ciągu zeszłej doby. Teraz średnie z godzin wyglądają podobnie. Za oknem -12
    do -16

    W niektórych pomieszczeniach +20 w innych +22, w jednym +19 i wiem, że skosy
    do remontu, ucieka ciepło.
    Ogólnie mam różnicę 3 stopni między pokojami. Nie grzeję na pałę, bo mi piec
    wejdzie na 60% i w jednych pokojach przymknę kalafiory żeby w innych na
    otwartych było 22.

    Jak u was ?

  • 2. Data: 2010-12-01 18:10:44
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Jak u was ?

    A nie wiem, boje się sprawdzać ;)
    Ale szacuje, że żre minimum 15m3 na dobe.

    Dziś spiszę stan licznika to jutro napiszę dokładniej.

  • 3. Data: 2010-12-01 19:30:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Jak u was ?

    od 28go do dziś średnio 15m3 na dobe.

    b.

  • 4. Data: 2010-12-01 21:00:22
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:id5st2$cbu$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > Ogólnie mam różnicę 3 stopni między pokojami. Nie grzeję na pałę, bo mi
    > piec wejdzie na 60% i w jednych pokojach przymknę kalafiory żeby w innych

    U mnie zużycie ok. 7-10 m3/dobę. Temperatury od -5 do -10, w domu 21-22, od
    22.00 do 6.00 17.5 (ale i tak nigdy nie spada poniżej 19). Dom 180m2 z
    nieszczelnymi oknami i działającą wentylacją grawitacyjną :)
    18cm styropianu na placki na ścianach, 30cm wełny w dachu.
    Kocioł atmotec 20kW, ustawiony na 12kW, sterownik pogodowy vrc430, krzywa
    0.5, czujnik pokojowy w trybie korekty.
    Kocioł grzeje również 300l zasobnik CWU. Cyrkulacja wyłączona.
    40m2 podłogówki na RTL (3 obwody), 9 grzejników i 2 drabinki.
    W kominku pali się 50% czasu, DGP rozprowadza powietrze po poddaszu.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-12-01 21:10:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > No i jest zima. Mój piec wg statystyk ma zapalony palnik przez 44% czasu w
    > ciągu zeszłej doby. Teraz średnie z godzin wyglądają podobnie. Za

    Ja w ogole nie zauwazam, zeby palnik gasl. Kiedy nie podejde do sterownika
    to kociol ciagle pali. O swicie ponoc bylo -23 a w dzien nie cieplej
    jak -13C. Kociol moduluje moca wg. zapotrzebowania, wiec nie wiem czy mozemy
    sie porownywac.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-12-01 21:55:00
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > Kociol moduluje moca wg. zapotrzebowania, wiec nie wiem czy mozemy sie

    Zapodaj zużyte metry - to już da jakiś pogląd.

    Aleksander.

  • 7. Data: 2010-12-01 22:19:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Zapodaj zużyte metry - to już da jakiś pogląd.

    Strach zajzec. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-12-01 22:36:28
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    > jak -13C. Kociol moduluje moca wg. zapotrzebowania, wiec nie wiem czy
    > mozemy sie porownywac.

    :) Maniek cos mi sie wydaje żę przy takich morozach to piec za bardzo jednak
    nie moduluje przy ogrzewaniu :) przynajmniej moj, caly czas pracuje na 18kw
    tak sie zastanawiam czy dziada recznie nie ograniczyc do jakis 14 :)

  • 9. Data: 2010-12-01 23:02:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > na 18kw tak sie zastanawiam czy dziada recznie nie ograniczyc do jakis 14

    Sterownik pokazuje mi aktualne "zuzycie" palnika i jest roznie. Fakt, ze nie
    jest to minimalna moc 6kW, ale trzema farelkami raczej trudno dom ogrzac
    przy takich mrozach, wiec efekty mnie nie dziwia a raczej martwia. :-)

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-12-01 23:07:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Gru, 22:10, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > to kociol ciagle pali. O swicie ponoc bylo -23 a w dzien nie cieplej
    > jak -13C. Kociol moduluje moca wg. zapotrzebowania, wiec nie wiem czy mozemy

    Ja pierdu jak zimno, gdzie Ty mieszkasz. I co w takie zimno robi krowa
    z lapami do samej ziemi ??!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.