  • 21. Data: 2010-12-02 22:22:28
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:id7nse$mt2$1@mx1.internetia.pl...

    > Dokladnie, ja nie patrze, jeszcze by mi przyszlo do glowy obnizyc
    > temperature w domu.

    Dzis zajzalem, od 20.10.2010 do dzis wieczorem zuzylem srednio lekko powyzej
    7 m^3/dobe lacznie z CWU, bo solar w tym okresie wiele mi nie nagrzal. Czy
    to dobry wynik czy zly to nie wiem. Na dzis spodziewalbym sie rachunku w
    granicach 600zl a jeszcze do spisania licznika ze dwa tygodnie, czyli w
    900zl powinienem sie wyrobic. Nie wiele mniej placili moi znajomi za
    poprzedni okres rozliczeniowy, wiec tragedii raczej nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-12-02 22:36:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > napuszczeniu pełnej wanny gorącej wody przez żonę, nie musiał czekać
    > godziny na zagrzanie wody na swoją kąpiel. Nie wiem jaki masz dom, ale u
    > mnie te 4kW przy lekkim mrozie spokojnie by wystarczyły. Dom z
    > powierzchnią mieszkalną (bez garażu) 180m2.
    > Teraz przy -17 kocioł grzeje mi wodę do temp. 47 z mocą minimalną. Płomyk
    > jest taki jak na kuchence gazowej w 1/4 nastawy, a w kotle słychać tylko
    > buczenie pompy. I tak załącza się parę razy na godzinę. I naprawdę
    > moduluje, nie po zagrzaniu do żądanej temperatury, ale od samego startu.

    On Ci wode grzeje 4kW po osiagnieciu pewnej temp. Przewyzszenie grzania CWU
    to pewnie max 20K, wiec sila rzeczy jak roznica miedzy zasilaniem a powrotem
    osiagnie 5K to kociol pali minimalna moca, ale od poczatku zwykle jest to
    pelna moc i w miare rozgrzewania sie wody moc spada do minimalnej az
    osiagnie zadana temp. Moj kociol to max 24kW i taka moca grzeje od poczatku,
    zreszta bardzo krotko.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-12-02 22:38:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    > Ja pierdu jak zimno, gdzie Ty mieszkasz. I co w takie zimno robi krowa
    > z lapami do samej ziemi ??!

    100km od stolycy na wschod. Krow na polu nie widac. :-))

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-12-02 22:45:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > czyli w 900zl powinienem sie wyrobic. Nie wiele mniej placili moi znajomi
    > za poprzedni okres rozliczeniowy, wiec tragedii raczej nie ma.

    To jest bardzo dobry wynik. Niedawno rozmawialiśmy w pracy z kolegą, który
    płaci prawie 200zł miesięcznie za ogrzewanie miejskie w mieszkaniu 3
    pokojowym. 200zł miesiąc w miesiąc przez cały rok... Za jakieś 50m2...

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2010-12-02 22:58:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > jest to pelna moc i w miare rozgrzewania sie wody moc spada do minimalnej
    > az osiagnie zadana temp. Moj kociol to max 24kW i taka moca grzeje od

    Zgodnie z projektem c.o. kocioł do mojej chaupy powinien mieć 12kW. Ja
    dołożyłem trochę ocieplenia (4cm styro i 5cm wełny w dach) i kupiłem kocioł
    20kW, bo mam zasobnik 300l. Kocioł jest ograniczony do 12kW i zwiększoną moc
    ma jakieś 1-2 sekundy po zapaleniu palnika. Później płomień jest zmniejszany
    i tak sobie pyrka powoli zwiększając temperaturę wody. Pełną mocą to on
    pracuje jak ładuje zasobnik. Różnica jest słyszalna i widoczna na wskaźniku
    temp. wody grzewczej.

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2010-12-02 23:37:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To jest bardzo dobry wynik. Niedawno rozmawialiśmy w pracy z kolegą, który
    > płaci prawie 200zł miesięcznie za ogrzewanie miejskie w mieszkaniu 3
    > pokojowym. 200zł miesiąc w miesiąc przez cały rok... Za jakieś 50m2...

    Mieszkania w przeliczeniu na powierzchnie to w ogole zlodziejstwo. Chyba
    malo kto przelicza to w ten sposob tragizujac, ze ogrzewanie domu jest
    bardzo drogie. Mnie martwi inna rzecz, matematycznie z mocy kotla wychodzi
    mi w tej chwili przy -8C zuzycie gazu ok. 15m^3/dobe a to juz optymistyczne
    nie jest. Mam jeszcze slabo ocieplony dach, ale tez gory nie grzeje. Wejscie
    zasloniete folia ale czuc powiew chlodnego powietrza z gory. No obaczym jak
    to dalej bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-12-02 23:40:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Pełną mocą to on pracuje jak ładuje zasobnik. Różnica jest słyszalna i
    > widoczna na wskaźniku temp. wody grzewczej.

    A no dokladnie tak. Ja swoj ograniczylem do o ile pamietam 15 - 17kW. W
    najwieksze mrozy palnik pokazywal przez jakis czas kiedy temp. na zewnatrz
    spadala 34% obnizonej mocy, jednak przez wiekszosc czasu nie miescil sie w
    minimalnej mocy tj. 6kW.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-12-03 01:25:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 00:37, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    [...]
    > mi w tej chwili przy -8C zuzycie gazu ok. 15m^3/dobe a to juz optymistyczne
    > nie jest. Mam jeszcze slabo ocieplony dach, ale tez gory nie grzeje. Wejscie

    15m3 to ok 140kWh jezeli dobrze licze. Jezeli w tym jest CWU, a jak
    piszesz - gore masz jeszcze nieocieplona (to nic, ze nie grzejesz -
    cieplo spiernicza do gory i tam masz zapewne spore straty), no i to
    chyba Twoj pierwszy sezon grzewczy.. To nie jest tak zle :) Tak
    naprawde przeciez przez wiekszosc zimy mamy temperatury rzedu 0-5stC
    (przynajmniej tu u mnie na Slasku;-)

    Ja przez ostatnie kilka dni grzeje od 16-17 do ok. polnocy, co daje w
    teorii 96kWh, w praktyce troche mniej bo moj kominek raczej realnie
    12kW na plaszcz nie podaje + pewnie z 10-15kWh na CWU (nigdy tego nie
    liczylem - niedlugo w koncu zamontuje jakis prosty podlicznik :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2010-12-03 07:34:58
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-02 23:38, Maniek4 pisze:

    > 100km od stolycy na wschod. Krow na polu nie widac. :-))
    >
    > Pozdro.. TK

    Około 100km na wschód to Sokołów jakiś Podlaski jest ?? czyżby jego
    okolice, ewentualnie Węgrowa ??

    Pozdrawiam !

  • 30. Data: 2010-12-03 19:17:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    z.googlegroups.com...
> [...]
    > cieplo spiernicza do gory i tam masz zapewne spore straty), no i to
    > chyba Twoj pierwszy sezon grzewczy.. To nie jest tak zle :)

    Masz racje, mozna sobie gadac, ze nie ocieplone ale nie grzane. Co z tego
    jak stropu jest tyle samo co posadzki na dole a ocieplenie tam niemal nie
    wystepuje bo podlogowka i styro zmiescil sie 2cm, w sypialniach 4cm wiec tez
    kicha.
    Do obliczen przyjmuje 8,5kWh z 1m^3, wiec bedzie pewnie troche mniej. CWU
    oczywiscie wliczone, ladowanie zasobnika do 47C trzy razy wieczorem jak sie
    przychowek kapie choc wiem, ze Jasiowi Werbinskiemu wychodzi mniej.

    > Tak
    > naprawde przeciez przez wiekszosc zimy mamy temperatury rzedu 0-5stC
    > (przynajmniej tu u mnie na Slasku;-)

    Na Slasku chyba cieplej. :-(

> [...]
    > 12kW na plaszcz nie podaje + pewnie z 10-15kWh na CWU (nigdy tego nie
    > liczylem - niedlugo w koncu zamontuje jakis prosty podlicznik :)

    Na gorze juz mieszkasz czy ciagle w powijakach?

    Pozdro.. TK