  • 51. Data: 2010-12-09 20:08:54
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > A nie wiem, boje się sprawdzać ;)
    > Ale szacuje, że żre minimum 15m3 na dobe.
    >
    > Dziś spiszę stan licznika to jutro napiszę dokładniej.

    No średnio wyszło z 16m3 na dobe... w tym najzimniejszym
    tygodniu.

    Czyli przy najmroźniejszych dniach/nocach mogło być z 18m3.

    Ciekawe jaką kwotą zamknie się ten sezon...

  • 52. Data: 2010-12-09 20:20:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > No średnio wyszło z 16m3 na dobe... w tym najzimniejszym
    > tygodniu.
    >
    > Czyli przy najmroźniejszych dniach/nocach mogło być z 18m3.

    U mnie za ostatnie 8 dni wyszlo 10,98m^3/dobe, w tym jest CWU, nie wiem ile
    idzie na samo CWU. Ostatnie dni byly nawet lekko na plusie, ale bywalo tez i
    ok. -20.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2010-12-09 21:15:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > U mnie za ostatnie 8 dni wyszlo 10,98m^3/dobe, w tym jest CWU, nie wiem ile
    > idzie na samo CWU. Ostatnie dni byly nawet lekko na plusie, ale bywalo tez i
    > ok. -20.

    Maniek. A powiedz no, jaką faktycznie Ty powierzchnię ogrzewasz? :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 54. Data: 2010-12-09 23:34:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek. A powiedz no, jaką faktycznie Ty powierzchnię ogrzewasz? :-)

    Na dole mam ok. 120m^2, ale na dachu poki co tylko 12cm welny miedzy
    krokwiami. Nad jednym pomieszczeniem jeszcze pracuje i tam gole dechy, wiec
    strat w sumie mam sporo. Strop nieocieplony tj. pod podlogowka 2cm ok. 50m^2
    powierzchni i 4cm w trzech sypialniach. Lacznie o ile pamietam 113m^2
    posadzki mieszkalnej. W wejsciu na schody wisi jakas szmata, patent
    szefowej. Docelowo na dachu ma byc 30cm i jak sobie mysle po ociepleniu bede
    mial mniej strat grzejac normalnie niz teraz nie grzejac. Gradient dla -20C
    obecnie wyniesie pewnie ok. 30 stopni a po ociepleniu 40 stopni ale
    ocieplenia dojdzie jeszcze 18cm dla dodatkowych 10C. Scian zewnetrznych w
    stosunku do dachu mam stosunkowo malo. Jest jeszcze strop betonowy 50m^2
    ocieplony 24cm styropianu i tu tak zostanie. Doloze moze jeszcze welny nad
    drugim stropem miedzy krokwiami o ile jeszcze kiedys mi sie zechce. No taki
    jest stan faktyczny, jak to analizowac na razie naprawde nie wiem.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2010-12-10 00:28:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    >
    > Ja tez mam dach deskowany i uwazam, ze to najlepsze rozwiazanie.

    Tak pod warunkiem, że da sie membranę i tak. na to 5cm nakładki na krokwie i
    dopiedo deski i papa.
    Bez membrany porażka.

  • 56. Data: 2010-12-10 14:12:43
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze welny nad drugim stropem miedzy krokwiami o ile jeszcze kiedys mi
    > sie zechce. No taki jest stan faktyczny, jak to analizowac na razie

    A czy można zapytać jaki to gaz, ziemny czy propan-butan,
    bo różnią się kalorycznością

    pzdr
    JK

  • 57. Data: 2010-12-10 19:45:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A czy można zapytać jaki to gaz, ziemny czy propan-butan,
    > bo różnią się kalorycznością

    W metrach szesciennych (^3) podajemy tu umownie gaz ziemny, w domysle GZ50
    czyli nieazotowany. Dla metra szesciennego wyczytalem gdzies 8,5kWh, inni
    przyjmuja dla uproszczenia 10kWh. Mysle, ze biorac pod uwage sprawnosc kotla
    chyba lepiej zakladac 8,5.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2010-12-10 19:47:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tak pod warunkiem, że da sie membranę i tak. na to 5cm nakładki na krokwie
    > i dopiedo deski i papa.
    > Bez membrany porażka.

    Jestem tego samego zdania. Membrana przy okazji "wybacza" ew. niedorobki.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2010-12-15 23:42:49
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Jestem tego samego zdania. Membrana przy okazji "wybacza" ew. niedorobki.

    Może jeszcze raz wezmę sie za budowę to bedę już wiedział co dalej :-)
    Tym razem nie dam się zrobić w konia :-)
    Murować będziemy w lecie, kłaść styropian jesienią, a ocieplać od środka w
    zimie

  • 60. Data: 2010-12-16 08:19:17
    Od: Piotr Wozniak <w...@g...com>

    On 1 Gru, 17:25, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > Jak u was ?

    U mnie wychodzi jakies 10-12m3 gazu na dobe w zaleznosci od pogody i
    od moich eksperymentow ;) Mieszkam od jakiegos miesiaca i ciagle bawie
    sie ustawieniami, kombinuje i patrze jak zbic to zuzycie i tez
    wypatruje bledow w ociepleniu. Dom mam 15 dobrego styropianu + 25 cm
    welny na poddaszu. Okolo 180 m2 powierzchni wlacznie z piwnica i
    garazem w tejze. Piwnica ocieplona 10 cm styroduru, pod wylewka jakies
    7 cm styropianu. Dobre okna pcv z dwukomorowymi szybami. Wentylacja
    mechaniczna z rekuperatorem. W domu utrzymuje jakies 20-21 stopni.
    Kociol na razie dziala sobie sam, bez sterownika i bez pogodowki.

    Juz wypatrzylem dwa problemy: rury do wentylacji calej chalupy ida po
    nieocieplonym strychu, po prostu leza sobie na jetkach i tylko w
    odpowiednich miejscach schodza na dol. Musze je chyba docieplic bo na
    wyjsciu z rekuperatora jest 17 stopni a z anemostatow leci 13.
    Powietrze wychladza sie w rurach. Niby sa ocieplone ale tak
    standardowo owiniete 1 cm welny i folia.

    A drugi problem to ociepleniu dachu. Wyraznie widac ze sniegu na dachu
    jest mniej nad ogrzewanymi pomieszczeniami a nad pionem wentylacyjnym,
    tam gdzie grube rury od wentylacji ida po skosach ten snieg topnieje
    dosc mocno. Trzeba to docieplic. Tak samo topnieje snieg tuz pod
    gasiorem na kalenicy, trzeba docieplic strop poddasza. Moze polozyc
    pare cm styro na jetkach i przykryc to wszystko dechami. A rury od
    wentylacji na tych dechach obudowac jakas osb zostawiajac z 10 cm
    miejsca i upchnac welne albo zrobic to samo ze styropianu. Wylaz na
    strych tez trzeba przykryc jeszcze jedna klapa ocieplona porzadnie
    styropianem.

    Zaeksperymentowalem wczoraj i wylaczylem wentylacje calkiem, ale o
    dziwo nie zmniejszylo to zuzycia gazu, moze dlatego ze sie zrobilo
    zimniej przy okazji ;)

    Zamontowalem sterownik czasowy cyrkulacji cwu, jest wlaczona przez 9
    godzin na dobe. Jakos nie zauwazylem zmniejszenia zuzycia za
    specjalnie, co logiczne, bo cala energia zostaje tak czy inaczej w
    domu. Pewnie w lecie bedzie to mialo wiekszy sens.

    Kupilem juz sterownik do kotla, ciekawe czy obnizanie temp jak nikogo
    nie ma w domu da jakies wymierne korzysci.

    Pozdrawiam
    Piotr Wozniak