  • 1. Data: 2023-02-17 18:45:34
    Temat: 7,6GW leci z wiatru
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ależ urywa łeb...
    Z wungla 14GW.

  • 2. Data: 2023-02-17 20:05:22
    Temat: Re: 7,6GW leci z wiatru
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 17 February 2023 at 18:45:36 UTC+1, Lisciasty wrote:
    > Ależ urywa łeb...
    > Z wungla 14GW.
    Ale teren skażony wiatrakami, jest terenem skazonym zabójczymi infradźwiękami i
    wymaga wysiedlenia mieszkanców, aby każdy nie żądał wielomilionowych odszkodowań

    Infradźwięki to tajna broń rozwijana od 70 lat

    Wartośc nieruchomości na terenie skażonym wiatrakami i infradźwiękami spada o 80%
    bo nikt tam nie chce mieszkać, ani przebywać.

    Dlatego Polska nie ma innej opcji niż wiatraki w morzu i każdy o tym wie

    Ale Brókselka ma biznes aby przejąć za frico atrakcyjne tereny, milion hektarów w
    Polsce, obsadzając wiatrakami, które będą zasilane i się kreciły, gdy wiatr nie
    wieje, aby wysiedlić mieszkańców i kupić milion hektarów za 20% wartości

    i na tym polega ten wiatrowy biznes, aby przejąc milion hektarów za grosze i zamienić
    Polska w niedorozwinieta kolonię rolniczą z pachołkami, giermkami i chłopami
    pańszczyżnianymi, pracującymi u ekonoma jako niewolniki za miskę zupy

  • 3. Data: 2023-02-17 20:31:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2023 o 18:45, Lisciasty pisze:
    > Ależ urywa łeb...
    > Z wungla 14GW.

    https://www.pse.pl/home

    Chwilowa uciecha :) Wiaterek siądzie i będzie gówno. W zeszłym roku mój
    wiatrak wyprodukował 5x mniej niż w roku poprzednim. Zobaczymy, jaki ten
    rok będzie...ale generalnie cieńko w Polsce z wiatrem.

    Panele majo porukować 250x razy wydajniejsze
    (https://www.revoltenergy.eu/blog/czy-panele-perowsk
    itowe-to-rewolucyjna-technologia)
    ...ale to dopiero za kilka lat chociaż i tak o kant dupy, skoro
    infrastruktura tego nie uciągnie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-02-17 21:32:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 17 lutego 2023 o 18:45:36 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
    > Ależ urywa łeb...
    > Z wungla 14GW.
    Wieczorem, przed weekendem. Tak wyszło.
    Nie jestem w temacie więc zapytam- mają jakoś ogarnięte spożytkowanie tej
    energii(magazyn, sprzedaż, czy coś tam innego?)

  • 5. Data: 2023-02-17 22:02:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-17 o 21:32, Kris pisze:
    > Wieczorem, przed weekendem. Tak wyszło.
    > Nie jestem w temacie więc zapytam- mają jakoś ogarnięte spożytkowanie tej
    energii(magazyn, sprzedaż, czy coś tam innego?)

    pse.pl można samemu popatrzeć, czasami sprzedają za granicę, obecnie
    idzie na zużycie bieżące, o tyle mniej idzie z węgla.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-02-17 22:03:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-17 o 18:45, Lisciasty pisze:
    > Ależ urywa łeb...
    > Z wungla 14GW.
    Już tylko 6,6 co i tak jest nieźle, wegiel 12,6.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2023-02-18 00:24:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 17 February 2023 at 20:32:06 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    itowe-to-rewolucyjna-technologia)
    > ...ale to dopiero za kilka lat chociaż i tak o kant dupy, skoro
    Porowskity moga mieć wydajność większą od krzemowych ale o 50% a nie 250 razy
    Bo limit to insolation level, czyli energia slońca na 1m2 czyli 1000W

    Poza tym Perowskity nigdy nie będą produkowamne w Europie ani sprzedawane bo sa
    produkowane w oparciu o związki olowiu, a Unia zakazała produkcji i handlu wyrobami
    zawierającymi olów

    I tutaj Bróselka ma rację, bo miliony ołowianych solarów zasyfią Europę na 1000 lat i
    zasyfią ziemię olowiem na kolejny 1000 lat.
    \
    Zatem Perowsiki nigdy nie będą produkowane ani sprzedawane w Europie, a Chińczyk nie
    wykazuje zainteresowania,
    a to on rządzi solarowym rynkiem świata.

  • 8. Data: 2023-02-19 06:59:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Panele majo porukować 250x razy wydajniejsze

    250x wydajnijsze niż co?

    Obecnie panele dają ponad 20% sprawności.

    Górna granica to 100%. Piszę, bo wygląda, że nie masz pojęcia.

    --
    MN

  • 9. Data: 2023-02-19 09:55:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2023 o 06:59, Marcin N pisze:

    > 250x wydajnijsze niż co?
    >
    > Obecnie panele dają ponad 20% sprawności.
    >
    > Górna granica to 100%. Piszę, bo wygląda, że nie masz pojęcia.

    Raczej jesteś niedoinformowany, co jest oczywiste.

    "Za potencjalnym przełomem w tej sprawie stoi Chunlei Guo z Uniwersytetu
    w Rochester. On i jego zespół zaprezentowali swoje dokonania na łamach
    Nature Photonics. W odróżnieniu od zazwyczaj stosowanych metod syntezy
    perowskitów, naukowcy proponują, by do ich tworzenia używać podłoża z
    warstwy metalu lub naprzemiennych warstw metalu i materiału
    dielektrycznego, a nie szkła. W takiej wersji wydajność konwersji
    światła wzrosła aż o 250%."

    https://www.chip.pl/2023/02/wydajniejsze-perowskity-
    alternatywa-dla-krzemu

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-02-19 12:32:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > warstwy metalu lub naprzemiennych warstw metalu i materiału
    > dielektrycznego, a nie szkła. W takiej wersji wydajność konwersji

    Nie chcę Cie pogrążać, bo nie lubię internetowej agresji. Ale skoro ty
    lubisz to masz: 250% to nie to samo co 250x.

    Tłumaczę, bo wygląda, że nie wiesz.

    --
    MN