  • 11. Data: 2023-02-19 13:19:47
    Temat: Re: 7,6GW leci z wiatru
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > 250x wydajnijsze niż co?
    >
    > Obecnie panele dają ponad 20% sprawności.
    >
    > Górna granica to 100%. Piszę, bo wygląda, że nie masz pojęcia.

    100% byłoby górną granicą gdyby w Słońcu był jakiś monochromatyczny
    laser. Ze Słońcem jakie mamy, sprawność przetwarzania kwantowego
    w ogniwach fotowoltaicznych może osiągnąć teoretycznie coś koło 60%.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2023-02-19 15:53:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2023 o 12:32, Marcin N pisze:
    [..]
    > Nie chcę Cie pogrążać, bo nie lubię internetowej agresji. Ale skoro ty
    > lubisz to masz: 250% to nie to samo co 250x.
    >
    > Tłumaczę, bo wygląda, że nie wiesz.

    Czeski błąd :) Nie to, że się nie przyznaję, na myśli miałem 250% :] Co
    oczywiście współgra z resztą tego co napisałem.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-02-19 15:59:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 February 2023 at 09:55:57 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Raczej jesteś niedoinformowany, co jest oczywiste.
    >
    > "Za potencjalnym przełomem w tej sprawie stoi Chunlei Guo z Uniwersytetu
    > w Rochester. On i jego zespół zaprezentowali swoje dokonania na łamach
    > Nature Photonics. W odróżnieniu od zazwyczaj stosowanych metod syntezy
    > perowskitów, naukowcy proponują, by do ich tworzenia używać podłoża z
    > warstwy metalu lub naprzemiennych warstw metalu i materiału
    > dielektrycznego, a nie szkła. W takiej wersji wydajność konwersji
    > światła wzrosła aż o 250%."
    >
    > https://www.chip.pl/2023/02/wydajniejsze-perowskity-
    alternatywa-dla-krzemu
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    To jest belkot

    Perowskity są oparte na związkach ołowiu, zakazanych w Europie.

    Nie wolno w Europie ani produkować, ani sprzedawac produktów zawierających ołów
    io nigdy nie będzie wolno

    Czyli perowsiki nigdy nie będą produkowane w Europie ani handlowane, a Chinczyk nie
    wykazuje zainteresowania, bo wie, że ołów to rakotwórcza trucizna

  • 14. Data: 2023-02-19 16:02:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 February 2023 at 15:54:05 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 19.02.2023 o 12:32, Marcin N pisze:
    > [..]

    > Czeski błąd :) Nie to, że się nie przyznaję, na myśli miałem 250% :] Co
    > oczywiście współgra z resztą tego co napisałem.

    z niczym nic nie wspólgra bo to belkot reklamowy

    Perowsiki oparte na związkach ołowiu nigdy nie będą produkowane ani sprzedawane w
    Europie.

    Gdyby to nie btyl belkiot reklamowy to by twierdzili, że sprawność wzrasta o 25%
    a nie 250%

    Ale jak ktoś niekumaty, to reklamuje syfilis i twierdzi, że to samo zdrowie.

    To dlatego Wroclaw ani nie produkuje, ani nie sprzedaje perowsików od 10 lat a
    jedynie reklamuje,bo jest zakaz produkcji i sprzedaży, handlu, importu

  • 15. Data: 2023-02-23 08:45:20
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    niedziela, 19 lutego 2023 o 08:59:03 UTC-6 a a napisał(a):

    > To jest belkot
    >
    > Perowskity są oparte na związkach ołowiu, zakazanych w Europie.
    >
    > Nie wolno w Europie ani produkować, ani sprzedawac produktów zawierających ołów
    > io nigdy nie będzie wolno

    sie zrobi wyjatek, taki jak dla akumulatorow w autach czy plomb do licznikow.