  • 41. Data: 2011-01-09 23:36:10
    Temat: Re: A co to za cudo ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 00:13, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Aaa, no założyłem sobie ze zasilamy toto prądem z wiatraka domowego czy
    > jakiejs tam elektrowni wodnej. Nie wpadłem napędzania tych magnesów od razu
    > mechanicznie - mało kto ma w domu elektrownie wodną :)  Znacznie łatwiej
    > przyprowadzić energie do domu kablem.

    Haaa widzisz ;) Moze to urzadzenie dedykowane jest wlasnie do takich
    niszowych zastosowan.. Jak ktos mieszka przy strumyku czy rzeczce w
    gorach... :) Tylko niestety mam obawy o slaba wydajnosc tego, chyba ze
    ktos mieszka przy wodospadzie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2011-01-10 08:16:44
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.01.2011 02:16, Adam Szendzielorz pisze:

    > Ze to potrafi wytworzyc cieplo bedac podlaczone pod wiartaczek czy
    > cokolwiek innego, co powoduje ruch obrotowy. Jak ktos mieszka przy
    > rzeczce to moglby se takie cos wykorzystac.. Tyle ze kompletnie nie
    > wiem jakie z takiej rzeczki czy wiartaczka moga byc uzyski - wydaje
    > sie, ze raczej marne..

    Jakieś cierne przetwornice ruchu obrotowego na energię cieplną chyba
    istnieją...

  • 43. Data: 2011-01-10 10:45:12
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik robertr napisał:
    > Tutaj chyba chodzi o wykorzystywanie zjawiska kawitacji wody.
    > Wymyślili to chyba gdzieś w USA. Znam kogoś kto się tym bawił w Polsce
    > i faktyczna sprawność nie przekraczała 100 %.

    Jejku jak ten postęp gna. Mnie i w szkole i na studiach uczyli, że
    sprawność zawsze <1. Ale kto by się tam termodynamiką przejmował.

    pozdrawiam
    rafał

  • 44. Data: 2011-01-10 17:46:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:

    > Jakieś cierne przetwornice ruchu obrotowego na energię cieplną chyba
    > istnieją...

    Niby istnieją - ale jak masz tarcie to masz zużywanie się elementów
    trących Konwersja ruch uporządkowany - ciepło jest robiona raczej w
    urządzeniach gdzie elementy wykonane z ciał stałych nie trą o siebie
    bezpośrednio stawiając celowy opór.

    --
    Darek

  • 45. Data: 2011-01-10 17:47:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-01-2011 o 11:45:12 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):

    > Jejku jak ten postęp gna. Mnie i w szkole i na studiach uczyli, że
    > sprawność zawsze <1. Ale kto by się tam termodynamiką przejmował.
    Ja kiedyś czytałem że takie pompy kawitacyjne straż pożarna sobie
    zainstalowała
    w jakimś mieście w USA, NY czy Chicago, jakoś tak.
    Tam pisali że dzięki kawitacji uzyskiwali 104% energi cieplnej z kw
    elektrycznej.
    Uzywali jej do grzania CWU.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 46. Data: 2011-01-10 18:20:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:
    , chyba ze
    > ktos mieszka przy wodospadzie :-)

    Ale jak ktoś ma przydomową elektrownię atomową..., to już robi na tym
    'cudzie' interes nie do podrobienia :-))).

    pozdr
    robercik-us

  • 47. Data: 2011-01-10 18:51:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Dnia 10-01-2011 o 11:45:12 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):
    >Tam pisali że dzięki kawitacji uzyskiwali 104% energi cieplnej z kw
    >elektrycznej.

    w ameryce wszystko jest możliwe, nawet sprawnosc powyżej 100%. W normalnym
    swiecie to nie dziala :-)

    b.

  • 48. Data: 2011-01-10 20:03:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 13:34:12 -0800 (PST), Adam Szendzielorz napisał(a):

    > moze prosciej byloby zamienic prace mechaniczna odrazu na cieplo (a
    > moze wcale nie prosciej?).

    IMO problem w przesłaniu tej energii.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 49. Data: 2011-01-10 21:47:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2011 18:47, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > w jakimś mieście w USA, NY czy Chicago, jakoś tak.
    > Tam pisali że dzięki kawitacji uzyskiwali 104% energi cieplnej z kw

    No, zupełnie jak w Związku Radzieckim.

  • 50. Data: 2011-01-11 09:33:58
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-01-06 19:29, /// Kaszpir /// pisze:
    > Przypadkowo natknąłem się na takie "cudo" ...
    >
    > http://ww.ekoturbiny.pl/index.html
    > Czy to następny "cudowny" wynalazek , czy następny badziew ?

    Nowość, prosto z Niemiec, wyprzedaż.