  • 11. Data: 2015-12-08 08:02:39
    Temat: Re: A czemu nie pół-ziemianka? ;)
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Sun, 6 Dec 2015 04:55:04 -0800 (PST), a...@g...com
    napisał(a):

    > Swoja drogą ciekawe, tak by tu oglądalo zdobycie zezwolenia.

    Kilka kopuł powstaje to i pewnie taki dom dałoby radę postawić, raczej
    szybciej tam gdzie nie ma jeszcze planu zagospodarowania przestrzennego.
    Choć moim zdaniem to ma sens przy naturalnym spadku (skarpa nad jeziorem,
    góry) bo robić sztuczną skarpę to trochę bez sensu.

    --
    scruffty

  • 12. Data: 2015-12-08 08:07:35
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 7 Dec 2015 06:14:51 -0800 (PST), Krzysztof Garus napisał(a):

    > Albo 'earth ship' - dodatkowo autonomiczne, budowane niemal z czego popadnie

    Właśnie to z "czego popadnie" mnie akurat od tego podejścia odrzuca. Jedyna
    zaleta, to tanio, ale raczej z "ekologią" nic wspólnego to nie ma. Z takich
    np. opon może wyłazić niezłe świństwo z czasem.

    Ogólnie taki pomysł chatki hobbita całkiem ciekawy, ale nie wiem czy bym
    się zdecydował na realizację (podobnie jak np. na kopułę). I nie chodzi o
    inność domu, ale o problemy, jakich nie widać przed zamieszkaniem, a które
    mogą dokuczać później.

    --
    scruffty

  • 13. Data: 2015-12-13 15:19:52
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Adam Sz." <a...@g...com> wrote in message:

    > Latem bys musial to pewnie dogrzewac ;)
    > Mam piwnice obsypana po czubek stropu, choc zero okien w piwnicy - w lato
    > jest tam przyjemne 16-18stC :) Ale do zycia na codzien troche za zimno.
    > Pewnie jakbym mial okna to by slonce dogrzalo i byloby w sam raz. Tylko
    > w sumie - po co? Lepiej zrobic solidne mury i tu akumulowac energie.
    > pozdr.

    Tak, w ciepłe lato może nie (w same wakacje) ...
    ... ale to by było 10 miesięcy do (do)ogrzewania ;)

    16 stopni... no pamiętam, jak ktoś tu mówił, że mu się przy tylu stopniach
    świetnie śpi ;))).

    Zaleta takiej ziemianiki to taka, że jednak nawet w mrozy, jak człowiek
    całkiem zostanie bez środków do życia, albo jak odetną prąd / gaz...
    ... to przynajmniej będzie te 7-9 stopni w chałupie... ciepło nie będzie,
    ale w mroźną zimę człek nie zamarźnie ;))).

  • 14. Data: 2015-12-13 16:43:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 grudnia 2015 15:19:57 UTC+1 użytkownik Aleksander napisał:

    > 16 stopni... no pamiętam, jak ktoś tu mówił, że mu się przy tylu stopniach
    > świetnie śpi ;))).

    Bo im zimniej tym spi sie lepiej :) Spalem swego czasu przez pol roku w takiej
    temperaturze i wysypialem sie najlepiej ;) W domu liczylem sypialnie na 18stC,
    w praktyce jest tam 19-20stC i spi sie w porzadku ale koldre musialem wymienic
    na chlodniejsza :-)

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-12-14 19:50:49
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 02:13:41 UTC+1 użytkownik Aleksander napisał:
    > Tak się zastanawiam, jakby tak niski parterowy domek,
    > obsypać ziemią dookoła, tak do linii okien ;)...

    Jak na zawołanie - półziemianka
    http://ladnydom.pl/budowa/7,145003,19323804,realizac
    je-domow-dom-schowany-w-pagorku.html

    --
    bajcik

  • 16. Data: 2015-12-17 22:51:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W celu ograniczenia kosztów życia przez ponad rok mieszkałem
    w USA w garden aparment zwanym w Polsce piwnicą z małymi oknami.
    Okna były na tyle duże że dało się funkcjonować.
    Np. przeczytać książke.
    Ale jak człowiek wyszedł na pole/dwór(dla tych spoza małopolski).
    To od razu lepiej się czuł.
    Nie polecam