  • 1. Data: 2009-03-21 16:47:15
    Temat: A kto buduje bez kredytu?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Nie wiem jak inni ale ja jestem raczej cierpliwy.
    Poza tym nie lubie za coś płacić więcej jak
    mogę mniej.
    Co do budowy domu, z uwagi na to
    że nie było musu aby się szybko wprowadzić
    całą budowę załatwiłem bez jednego kredytu.
    I nie powiem żebym jakoś super zarabiał.
    Napewno poniżej średniej, a teraz nawet
    znacznie mniej. Podobnie żona.
    Z uwagi na to że sytuację z pracą miałem
    cały czas niepewną nie brałem kredytu.
    Był taki czas, że myśleliśmy o kredycie na
    dokończenie chaty, ale z pracą zrobiło się
    bardzo cienko.
    Nawet jak byłem bez pracy, to
    nie walił się świat - zatrudniłem się u siebie
    na budowie.
    Poza tym nawet proste kalkulacje przemawiały
    za tym aby sobie kredyt darować.
    Jak sobie policzyłem ile to kasy wydaliśmy
    na dom przez 5lat to aż się dziwię.
    A jaka radość jak się człowiek w końcu wprowadza.
    No i śpi się spokojnie. Człowiek ma w nosie, jak
    franek stoi.

    Kto jeszcze buduje bez kredytu?
    Ile lat?

    Pzdr
    J23

  • 2. Data: 2009-03-21 18:02:20
    Temat: Re: A kto buduje bez kredytu?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Mar 21, 5:47 pm, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > na dom przez 5lat to aż się dziwię.
    > A jaka radość jak się człowiek w końcu wprowadza.
    > No i śpi się spokojnie. Człowiek ma w nosie, jak

    Jakby moim hobby było budowanie to może bym budował 5 lat, ale nie
    jest.
    Zdecydowanie są dla mnie ciekawsze zajęcia, ale znam takich co się 10
    lat budują i jak słucham jakie plany mają, czego to oni nie będą robić
    jak skończą (ciekawe co będą robić) to mi żal ich.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-03-21 18:04:20
    Od: a...@g...com

    On 21 Mar, 17:47, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Nawet jak byłem bez pracy, to
    > nie walił się świat - zatrudniłem się u siebie
    > na budowie.
    [...]
    > Poza tym nawet proste kalkulacje przemawiały
    > za tym aby sobie kredyt darować.
    > Jak sobie policzyłem ile to kasy wydaliśmy
    > na dom przez 5lat to aż się dziwię.
    [...]

    Piszesz, ze budowales 5 lat (z przerwami) i zarabiasz ponizej
    sredniej. To ile - 2,5k ? 5 lat * 12 miesiecy * 2,5 = 150 tys pln.
    To ty dom, czy garaz budowales ? Albo zarabiasz wiecej albo z nieba Ci
    te pieniadze spadaly :-) Za tyle da sie wybudowac ale dom malutki i
    majac dzialke. Ale przeciez jeszcze musisz z czegos zyc i sie
    utrzymywac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-03-21 18:45:26
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "J23" napisał w wiadomości

    > Kto jeszcze buduje bez kredytu?
    > Ile lat?

    Ja mam zamiar zaczac budowac bez kredytu w tym badz przyszlym roku. Jeszcze
    nie mam projektu, mysle, ze w okolicach czerwca/lipca wybiore sie do
    architekta.
    Obecnie mieszkam w Londynie, wiec nie ma pospiechu.
    Daje sobie na wybudowanie domu 2-3 lat.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-21 18:56:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    To ty dom, czy garaz budowales ? Albo zarabiasz wiecej albo z nieba Ci
    te pieniadze spadaly :-) Za tyle da sie wybudowac ale dom malutki i
    majac dzialke. Ale przeciez jeszcze musisz z czegos zyc i sie
    ----------------

    Po co Ci 200m2 dom? Znam takich i te domy są puste i drogie w utrzymaniu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2009-03-21 19:21:43
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "Jan Werbiński" napisał w wiadomości

    > Po co Ci 200m2 dom? Znam takich i te domy są puste i drogie w utrzymaniu.

    Po co? Jak dla mnie poczucie przestrzeni... ;-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-21 20:25:11
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> napisał w wiadomości

    > Po co? Jak dla mnie poczucie przestrzeni... ;-)
    >
    > Pozdrawiam
    hmmm poczucie przestrzeni ograniczone scianami do 200 m2 ???
    tylko nie mów ze majac kredyt do spłacania poczułbyś sie w 100% wolnym
    człowiekiem.
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-21 20:46:52
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 21 Mar, 17:47, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Nawet jak byłem bez pracy, to
    > nie walił się świat - zatrudniłem się u siebie
    > na budowie.
    [...]
> [...]

    te pieniadze spadaly :-) Za tyle da sie wybudowac ale dom malutki i
    majac dzialke. Ale przeciez jeszcze musisz z czegos zyc i sie

    a jaki procent w kosztach budowy stanowi robocizna?

  • 9. Data: 2009-03-21 20:57:32
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Piszesz, ze budowales 5 lat (z przerwami) i zarabiasz ponizej
    > sredniej. To ile - 2,5k ? 5 lat * 12 miesiecy * 2,5 = 150 tys pln.
    > To ty dom, czy garaz budowales ?

    Wiesz Adam, 5 lat temu koszty budowy byly jednak zupelnie inne, nie mowiac o
    cenach dzialek. Poza tym nie kazdy ma potrzebe posiadania salonu wiekszego
    niz niejedno mieszkanie w bloku, 5 sypialni i 3 lazienek. Po sasiedzku mam
    domek w okolicach 100m2, ktorego koszt budowy zamknal sie w 140tys, do tego
    dzialka 12tys zl (w roku 2000). Jak widzisz, cena wcale nie jest jakas z
    kosmosu, tylko zupelnie realna, na te kilka lat wstecz.
    Co do samego kredytu, ja sie wspomoglem. Moglem olac banki, ale budowalbym
    kilka lat dluzej i w tym czasie musialbym wynajmowac mieszkanie. Koszt
    wynajmu przewyzsza kwote odsetek za kredyt na ladnych pare lat, wiec mi sie
    po prostu tak bardziej oplacalo. Jesli ktos ma mozliwosc i chce np mieszkac
    "grzecznosciowo" u rodzicow, to moze zaoszczedzic, zbierac kase i budowac
    tak dlugo jak trzeba, bo czas go nic nie kosztuje.
    Jak widac budowa na kredyt nie zawsze musi byc drozsza i na pewno jest
    szybsza :) A czas cyka i przeprowadzka rok pozniej to rok krocej we wlasnym
    domku :)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-03-21 21:06:21
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]

    >te pieniadze spadaly :-) Za tyle da sie wybudowac ale dom malutki i
    >majac dzialke. Ale przeciez jeszcze musisz z czegos zyc i sie

    Wystawiłem kapelusz i nałapałem :-)

    A tak serio, to pracowałem 3 lata za granicą.
    Za te pieniądze kupiłem, samochód, działkę.
    Zostało mi jeszcze trochę na stan surowy.

    Do tej pory razem z działką wydałem ponad 260k.
    Z pracy w Niemczech miałem ok 1/4 sumy.
    Dom ma około 150m2.
    Bardzo dużo prac wykonywałem sam.

    Budowałem 5 lat, a nie zarabiałem na to 5 lat
    To istotna róznica.
    Działka plus stan surowy to było około
    1/2 sumy wydanej, więc na jakieś 4 lata
    zostaje 130k na 2pensje.