  • 61. Data: 2009-03-25 10:22:09
    Temat: Re: A kto buduje bez kredytu?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    news:gqcu4p$t0q$1@news.interia.pl...

    > Ja wole miec duzo do sprzatania. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    A ja jedno i drugie.
    Płacić duże podatki tzn. Mieć wysokie zarobki.

    Pzdr
    J23

  • 62. Data: 2009-03-25 10:26:03
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    J23 pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A ja jedno i drugie.
    > Płacić duże podatki tzn. Mieć wysokie zarobki.
    >
    > Pzdr
    > J23

    jak będziesz zarabiać duże pieniądze to będziesz wiedzieć jak płacić
    niskie podatki :)

  • 63. Data: 2009-03-25 10:36:48
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Mar, 11:22, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Płacić duże podatki tzn. Mieć wysokie zarobki.

    to nie są pojęcia równoważne... można mało zarabiać i płacić duże
    podatki...
    ;-)

  • 64. Data: 2009-03-25 20:25:54
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    J23 wrote:
> [...]
    > ale jak jest większy, to może być pomieszczenie na saune,
    > na siłownie, oddzielna pralnia, duża kuchnia ze spiżarnią itp.
    > Z żoną chcieliśmy wybudować malutki dom, ale jak wyliczyliśmy
    > co ma być to jak zaczeliśmy szukac po projektach wyszedł
    > taki 160m. Teraz widzę że to troche mało, garaż jest pojedynczy
    > a samochody dwa, łazienka na górze ma zaledwie 6m2.
    > Kuchnia jedyne 13m2, a salon 30m2. Są raptem 3 sypialnie.
    > Tak więc zawsze z początku wydaje się że te np 200m to dużo
    > lecz jak się to podzieli na pomieszczenia to wcale nie jest dużo.
    Święte słowa, my z żoną wpierw przejżeliśmy parę tysięcy projektów a
    potem sami zrobiliśmy nasz i wyszło nam podobnie, w domu musi być
    miejsce na wszystko, na pralnię, pokoje dla dzieci, osobne łazienki,
    salon, gabinet, kuchnia z spiżarką, garaż,garderoba no i piwnica :) na
    różne narzędzia, kotłownię, warsztat, siłownię.
    I wyszło nam tak 168m2 użytkowej czyli stosunkowo mało bo nie szaleliśmy
    z powierzchnią, aby móc to skończyć a nie zostać w stanie półskończonym.
    Pieniędzy mieliśmy trochę swoich, do tego kredyt niestety na gdzieś 1/3
    kosztów + mieszkanie w bloku i nieoceniona rodzina która trochę pomaga,
    głównie teść :)

    > Jakby mnie było stać - miałbym pewna sytuacje z pracą to
    > też bym sobie walnął chatę ze 400m.
    > Co do sprzątania to wydaje mi się że nie jest tak strasznie, może
    > odkurzania więcej. Jak się ludzie cisną w małym mieszkanku
    > to rupieci pełno w kazdym kącie, a w dużym domu każde pomieszczenie
    > ma swoją funkję i jeśli domu za mocno nie zagracimy to i sprzątania
    > nie będzie tak dużo.
    Ja jeszcze dodam że wentylacja mechaniczna mocno pomaga w utrzymaniu
    czystości, mało kto sobie zdaje sprawę ile świństwa fruwa w powietrzu i
    dostaje się do domu przez okna.

    Poza tym centralny odkurzacz ułatwia utzrymanie duże gomu w czystości i
    oczywiście niezagracenie go.

    > A swoją droga to chciałbym płacić duże podatki i miec dużo
    > do sprzątania ;-))
    Ja teeeż :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 65. Data: 2009-04-01 14:25:59
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 01:04:03 -0700 (PDT), a...@g...com wklepał(-a):

    >Duuuzy salon (taki mi sie marzy) ~60m2 z antresola, duzy podwojny
    >garaz 60m2 (chyba ze garazu nie wliczamy?) i juz zostaje "tylko" 210m2
    >na reszte. Kuchnia z wyspa - 30m2, dwie duze lazienki po 25m2. Zostaje
    >130 m2, akurat na na cztery - piec duzych pokoi :) A gdzie
    >pomieszczenia gospodarcze, oddzielny pokoj na saune lub basen, pokoj
    >na kino domowe, gabinet ? ;)

    Kuchnia 30m^2 czyli powiedzmy 5x6m. Jak tam nie będzie stołu na 12 osób, to nie
    umiem sobie wyobrazić po co tak wielka powierzchnia. Wszędzie daleko. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 66. Data: 2009-04-01 18:33:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 16:25:59 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Kuchnia 30m^2 czyli powiedzmy 5x6m. Jak tam nie będzie stołu na 12 osób, to nie
    > umiem sobie wyobrazić po co tak wielka powierzchnia. Wszędzie daleko. :)

    Ja też tak myślałem, dopóki nie kupiłem mieszkania z taką ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 67. Data: 2009-04-01 19:00:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2009 20:33:29 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wklepał(-a):

    >Ja też tak myślałem, dopóki nie kupiłem mieszkania z taką ;)

    A ile powierzchni zajęły szafki, AGD itp. (bez mebli wolnostojących)?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 68. Data: 2009-04-01 19:25:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    wiadomości news:1acem915sc3m4.dlg@oldfield.org.pl...

    > Ja też tak myślałem, dopóki nie kupiłem mieszkania z taką ;)

    Moi teściowie mają kuchnię 20m2 i stopniowo zrobili z niej "pokój dzienny" -
    pojawił się duży stół, wersalka, telewizor. A od szafki do zlewu jest do 4m.
    IMHO bez sensu jest taka duża kuchnia.

  • 69. Data: 2009-04-01 21:20:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 21:00:19 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

    > A ile powierzchni zajęły szafki, AGD itp. (bez mebli wolnostojących)?

    Jeszcze nie zajęły, zajmą pewnie jakieś 6-7m^2. Tyle, że stanie w niej duży
    stół, bo będzie też jadalnią.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 70. Data: 2009-04-01 22:28:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzienny" - pojawił się duży stół, wersalka, telewizor. A od szafki do
    > zlewu jest do 4m. IMHO bez sensu jest taka duża kuchnia.

    Moze maja malo pokoi?
    Ja mam cos takiego, dlugie prawie 9m i szerokie ok. 3,5m, kuchnia z
    jadalnia. Kuchnia zajmie ok. 11m^2, a reszta z przejsciem do kotlowni to
    jadalnia. Zabudowe zaprojektowana mam tak, ze kuchnia jest oddzielona
    wyzszym blatem z szafka przy wejsciu do kotlowni Reszta szafek stanie na
    scianach na przeciw siebie. Z jednej strony wysoka zabudowa, z drugiej
    niska. Po srodku krotsza sciana z niezabudowanym oknem. W jadalni stanie
    spory stol i cos w rodzaju nieduzego kredensu. Obok jest wejscie do salonu
    30m^2, a na wprost wejscia do kotlowni i garazu jest wejscie z holu 18m^2.
    Jak ktos lubi przestrzenie to nie widze problemu. Gorzej jak dla mnie, jest
    porobienie miliona malch nikomu niepotrzebnych klitek w ktorych nie ma komu
    mieszkac, ani tez nie ma co trzymac. No ale co komu pasuje.

    Pozdro.. TK