  • 1. Data: 2013-02-25 17:10:03
    Temat: A może styropian?=
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    Witam
    Piszę i piszę,a posty lecą gdzieś...
    Detalicznie się rozchodzi o to,że wszyscy (większość)izolują poddasze wełną i
    narzekają.Czasem ktoś pianką popsika.A czy robiłktoś izolację ze styropianu?
    Pytam,bo sam zamierzam wykonać takie cóś.Zrobiłem strop z płyt warstwowych i sporo mi
    ich zostało.Obdarłem z blachyi zamierzam zaizolować strych.To spore
    kawałki:1,1x2m,10i15 cm grubości Umyśliłem,żeby mocować je pod krokwiami plastykowymi
    grzybkami i wkretami,w łączenia i nierówności dawać piankę,a całość wykończyć klejem
    i siatką szklaną.Ja widzę w tym same plusy,ale może ktoś i pojedynczą kreskę zobaczy?
    pozdro dolniak

  • 2. Data: 2013-02-26 09:36:20
    Temat: Re: A może styropian?=
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 25.02.2013 17:10, dolniak wrote:
> [...]
    wkretami,w łączenia i nierówności dawać piankę,
    a całość wykończyć klejem i siatką szklaną.Ja widzę w tym same plusy,ale

    Zrobilem u siebie z płyt piankowych. Mocowałem na krokwiach.
    Bardzo sobie chwalę.
    Musisz mieć w domu sprawną wentylację - po opłytowaniu powstaje termos.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2013-02-26 10:55:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > całość
    > wykończyć klejem i siatką szklaną.Ja widzę w tym same plusy,ale może ktoś

    Ten strych jest mieszkalny czy nie?

    Jeśli mieszkalny to jest kilka powodów by tego nie robić :
    1. Styropian jest palny, a co gorsza w trakcie palenia wydziela trujące
    gazy.
    2. Styropian przykryty siatką i tynkiem będzie bardzo podatny na
    uszkodzenia.
    3. Styropian znacznie gorzej tłumi hałas niż wełna.

    Częściowo problem pierwszy i całkowicie problem drugi rozwiązuje użycie płyt
    gk jako okładziny zamiast siatki i tynku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-02-26 17:30:02
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    Pomieszczenie jest przeznaczone jako awaryjna sypialnia dla gości.Głównym powodem
    wykonania jest kłopot z utylizacją paru m3 styropianu.
    Wentylacja działa.Problem wentylacji/jej braku jest nie tyle wielki,co
    wyolbrzymiany.Wymiana powietrza będzie,to pewne.Owo oddychanie ścian(wchłanianie i
    oddawanie wilgoci)była aktualna przy ścianach malowanych wapnem i farbami
    klejowymi.Obecnie relikt,że nie powiem -przesąd.
    Problem hałasu rzeczywiście istnieje.Okolica jednak jest tak spokojna,że najwyżej
    gawron mordę rozedrze,albo sąsiedzi się pokłócą.Nie ma wielkich różnic między
    pomieszczeniami ze stropem betonowym,a stropem z 15 cm płyty warstwowej.Wiem,inny kąt
    działania fal akust.Sprawdzimy praktycznie,za2-3 miesiące
    Pożar wewnątrz-niewielkie zagrożenie jest.Ale musiałby ktoś ognisko na strychu
    napalić.Mały ogień porobi tyko dziury w styro.Zresztą zależy to głównie od jakości
    powłoki.
    Pożar zewn-jak przy wełnie,tylko strażacy powinni mieć maski...
    Pozdro dolniak

  • 5. Data: 2013-02-27 10:22:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup

    > Pomieszczenie jest przeznaczone jako awaryjna sypialnia dla gości.Głównym
    > powodem wykonania jest kłopot z utylizacją paru m3 styropianu.

    Jeśli to jedyny powód to wystaw na allegro.

> [...]
    > oddawanie wilgoci)była aktualna przy ścianach malowanych wapnem i farbami
    > klejowymi.Obecnie relikt,że nie powiem -przesąd.

    To czy przesąd czy rzeczywistość zależy z czego masz ściany i czym
    pomalowane.

    > Problem hałasu rzeczywiście istnieje.Okolica jednak jest tak spokojna,że
    > najwyżej gawron mordę rozedrze,albo sąsiedzi się pokłócą.

    To nie o to chodzi. Przebywałeś kiedyś na poddaszu w trakcie deszczu albo
    jeszcze gorzej gradu?

    > Pożar wewnątrz-niewielkie zagrożenie jest.Ale musiałby ktoś ognisko na
    > strychu napalić.

    Wystarczy zwykła lampa robiona małymi żółtymi rączkami.

    > Mały ogień porobi tyko dziury w styro.Zresztą zależy to głównie od jakości
    > powłoki.

    ROTFL: "ogień porobi tylko dziury w styro" Nie wiesz o czym piszesz.
    Problemem nie jest czy spali się 100 m2 poddasza czy _tylko_ _dziury_ po
    kilka m2. Problemem jest to że w przypadku styropianu masz szansę się udusić
    zanim zdążysz uciec.

    Ps. A co będzie między krokwiami? Pisałeś o dawaniu styropianu pod krokwie,
    a co pomiędzy? Jeśli pozostawisz to puste to będzie doskonałe pudło
    rezonansowe. Jeśli wypełnisz styropianem to krokwie z trzech stron będą
    pozbawione dostępu powietrza więc będą szybciej gniły.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-02-27 15:57:21
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > To nie o to chodzi. Przebywałeś kiedyś na poddaszu w trakcie deszczu
    > albo jeszcze gorzej gradu?

    Przy dachowce to nie ma kompletnie znaczenia.
    Po blasze owszem przenosi sie dzwiek i to mocno.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2013-02-28 07:10:03
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    Witam ponownie.Znów mi wypracowanie wcięło.
    -Zdaję sobie sprawę z niedostatków.Jest to jednak sposób azarówno na
    pomieszczenie,jak ini materiał.Na allegro nie mogie,no nie mogie...
    -Oddychanie.Ty jesteś mur.Załóż sobie na głowę foliową torebkę i poddychaj.Ateraz
    napluj(oddaj wilgoć) przez nią.A przez papier?A firankę?
    -Ogień.Wiem,o czym piszę,robilem próby.Styro samogasnące.Bardziej od ognia wewnątrz
    boję się ognia na zewnątrz(np podpalenie)bo w szczelinie wentylacyjnej może powstać
    ciąg,który nawet wełnie szkodzi.Tak płoną budynki z płyt warstwowych ze styro lub
    pianki.A skoro tak straszycie,to może wykończyć boazerią?Tylko drogo...
    -Hałas.część pomieszczeń ma strop betonowy część z płyt warstwowych.DUŻEJ różnicy mie
    słyszę.Grad-zabronie mu!Nie,żehałas,ale mi drań blachę pokaleczy.
    _Krokwie będą stykały ze styro tylko z jednej strony-od spodu.I nie będą gniły.Mało
    kto wie,że styropian przepuszcza powietrze i parę wodną.Oczywiście minimalnie,to nie
    wełna.Ale potrafi nasiąknąć wodą tak,że kilkakrotnie zwiększy swój ciężar.Są dowody.
    cztery własne budowy i oglądanie tego co inni wymyślili nauczyły mnie,że typowe
    materiały zawsze można wykorzystać w nietypowy sposób.
    Pozdro dolniak

  • 8. Data: 2013-02-28 11:10:02
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    P.S.W guglach znalazłem www.styropiany.pl/poradnik_04_dachy_strome.
    Ale jak aię wpisze dachy strome też można znależć.

  • 9. Data: 2013-02-28 11:32:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup

    > -Zdaję sobie sprawę z niedostatków.Jest to jednak sposób azarówno na
    > pomieszczenie,jak ini materiał.Na allegro nie mogie,no nie mogie...

    Oczekujesz rady czy przytaknięcia, bo mam wrażenie, że tego drugiego?

    > -Oddychanie.Ty jesteś mur.Załóż sobie na głowę foliową torebkę i
    > poddychaj.Ateraz napluj(oddaj wilgoć) przez nią.A przez papier?A firankę?

    Torebka foliowa jest paroizolacją, więc z założenia nie można przez nią
    oddychać.

    > -Ogień.Wiem,o czym piszę,robilem próby.Styro samogasnące.

    Dalej nie rozumiesz - problemem nie jest rozprzestrzenianie ognia przez
    styropian ale wydzielanie trujących gazów. A z tym samogaśnięciem to też
    tylko częściowa prawda - tylko do pewnej temperatury.

> [...]
    > -Hałas.część pomieszczeń ma strop betonowy część z płyt warstwowych.DUŻEJ
    > różnicy mie słyszę.Grad-zabronie mu!Nie,żehałas,ale mi drań blachę

    :-)

    > _Krokwie będą stykały ze styro tylko z jednej strony-od spodu.I nie będą
    > gniły.

    To dobrze, a czym chcesz wypełnić pustkę pomiędzy krokwiami?

    > Mało kto wie,że styropian przepuszcza powietrze i parę wodną.

    To zależy od styropianu

    > Oczywiście minimalnie,to nie wełna.Ale potrafi nasiąknąć wodą tak,że
    > kilkakrotnie zwiększy swój
    > ciężar.Są dowody.

    To też zależy od styropianu

    > cztery własne budowy i oglądanie tego co inni wymyślili nauczyły mnie,że
    > typowe materiały zawsze można wykorzystać w nietypowy sposób.

    Można, ale po co? Czy celem budowy jest wykorzystanie wszystkiego do
    ostatniej cegły? Czy może celem jest jak najtańsze zbudowanie domu? Moim
    celem nie było ani jedno ani drugie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-02-28 12:50:03
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    Wolałbym dyskusję,ale wydaje mi się że rozmawiamy tu jak politycy,nie -o-,ale
    -obok.Zresztą sądziłem że ktoś już to robił i podzieli się doświadczeniami.Na tym
    zależało mi najbardziej.
    -Tak samo paroizolacją jest większość współczesnych farb.No,nie jak folia(takie
    były),raczej jak papier.Daleko im do firanki.
    Pożar.Ależrozumiem,myślę nad tym.Kłopot,że nic nowego sę nie
    dowiedziałem.Międzikrokwami miało nie być nic,ale teraz sądzę(jednak)że wełna tam nie
    zaszkodzi(i paroizolacja,niestety).Jako zabezpieczenie p-ogniowe i częściowa
    niwelacja hałasu.Bo-tak w skrócie- hałas usunie tylko przegroda o zmiennej
    (dużej)gęstości,bez mostków.
    Celem jest radzenie sobie w róznych sytuacjach.Ajeśli przy okazji jest obniżka
    kosztów,to dlaczego nie?Chhodzi jednak o to,aby znać/przewidzieć konsekwencje swoich
    działań.Do tego zmierzam.
    Pozdrowienia dolniak