  • 11. Data: 2013-02-28 13:22:05
    Temat: Re: A może styropian?=
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup

    > Wolałbym dyskusję,ale wydaje mi się że rozmawiamy tu jak
    > politycy,nie -o-,ale -obok.Zresztą sądziłem że ktoś już to robił i
    > podzieli się doświadczeniami.Na tym zależało > mi najbardziej.

    Śledzę tę grupę od 8 albo 9 lat. Pomysły na styropian w skosach pojawiały
    się co jakiś czas, ale chodziło o wstawianie styropianu pomiędzy krokwie co
    wiązało się z jego dokładnym docinaniem i wypełnianiem szczelin pianką w
    efekcie było drożej bardziej czasochłonnie a wcale nie lepiej niż przy
    wełnie.

    Były tu też dyskusje o ocieplaniu styropianem połaci od zewnątrz, ale w
    praktyce nie przypominam sobie by ktoś to zrealizował. O pomyśle by
    styropian dać tylko poniżej krokwi i zamiast gk przykryć go tynkiem na
    siatce nikt tu chyba nie pisał a przynajmniej ja sobie nie przypominam.

    > -Tak samo paroizolacją jest większość współczesnych farb.

    _mniejszość_ W zasadzie tylko olejne. Tzw. lateksowe mają obniżoną
    paroprzepuszczalność, ale nie są paroszczelne, akrylowe to w ogóle znikoma
    bariera dla pary. Ale jak pisałem to nie ma znaczenia. Skoro krokwie nie
    będą całe osłonięte styropianem z trzech stron to aspekt paroizolacyjności
    styropianu można pominąć.

    > No,nie jak folia(takie były),raczej jak papier.Daleko im do firanki.

    > Celem jest radzenie sobie w róznych sytuacjach.

    Ok, w takim razie rób jak chcesz. Na pewno sobie poradzisz w to nie wątpię,
    ale czy na pewno budowa domu to odpowiedni moment by się uczyć survivalu?

    > Ajeśli przy okazji jest obniżka kosztów,to dlaczego nie?

    Jeśli jest jakieś rozwiązanie na pozór bardzo dobre którego nikt dookoła
    niestosuje to są dwie możliwości, albo ten kto je wymyślił jest geniuszem,
    który widzi więcej niż inni, albo ślepcem który nie dostrzega wad które dla
    innych są oczywiste.

    Jestem bardzo daleki od podążania jak leming za stadem, ale akurat w tym
    przypadku po stronie zalet jest tylko jedna: styropian już mam, a lista wad
    jest długa i można by ją jeszcze rozwijać.

    > Chhodzi jednak o to,aby znać/przewidzieć konsekwencje swoich działań.Do
    > tego zmierzam.

    No to napisałem ci _niektóre_ konsekwencje. Te o których akurat wtedy
    pamiętałem, ale nie trudno sobie wyobrazić, że jest ich znacznie więcej. Ot
    choćby teraz właśnie wróciłem z budowy, gdzie oglądałem poddasze i pierwsze
    co sobie pomyślałem, jak znowu zobaczyłem ten wątek: jak chcesz rozwiązać
    problem tego, że więźba pracuje? Pracuje zarówno ze względu na wiatr jak i
    zmian wilgotności. Wełna się poddaje i nie ma problemu, styropian ma
    znacznie mniejszą elastyczność a pianka się wykrusza, istnieje spore ryzyko,
    że za kilka lat warstwa ocieplenia będzie miała szpary. Kolejny problem z
    tym związany - tynk na siatce jest sztywny dookoła krawędzi musiałbyś zrobić
    jakąś dylatację i ją przykryć akrylem.

    Pewnie przy kolejnej wizycie na jakiejś budowie znowu coś mi się skojarzy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-02-28 13:47:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 lutego 2013 13:22:05 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Były tu też dyskusje o ocieplaniu styropianem połaci od zewnątrz, ale w
    >
    > praktyce nie przypominam sobie by ktoś to zrealizował.

    Marek Dyjor tak ma i nie narzekał póki co

  • 13. Data: 2013-02-28 14:18:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Marek Dyjor tak ma i nie narzekał póki co

    Musiałem to przeoczyć poszukam w archiwum.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-02-28 15:30:02
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    I tak sobie gdybamy-jeden,który ma chęć i drugi-wręcz przeciwnie.A czytają ci,którzy
    ewent.mają,tylko nie chce im się pisać.Albowiem ponieważ nie wierzę,że NIKT niema.
    A praca konstrukcji-sądzę że jednolita połać/skorupa będzie na nią bardziej odporna
    niż płyty gipsowe,które czyms do czegoś trzeba mocować.Na to pomysłu nie mam.
    dolniak

  • 15. Data: 2013-02-28 15:54:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 17:10:03 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
    > Pytam,bo sam zamierzam wykonać takie cóś.Zrobiłem strop z płyt warstwowych i >sporo
    mi ich zostało.Obdarłem z blachyi zamierzam zaizolować strych.To spore
    >kawałki:1,1x2m,10i15 cm grubości Umyśliłem,żeby mocować je pod krokwiami
    >plastykowymi grzybkami i wkretami,w łączenia i nierówności dawać piankę,a całość
    >wykończyć klejem i siatką szklaną.

    a co z przestrzenią miedzy krokwiami? proponowałbym dać ten styropian między krokwie
    uszczelniając pianą, a na krokwie dać druga warstwę w poprzek ale z wełny. Będziesz
    lepiej zabezpieczony ogniowo.

    b.

  • 16. Data: 2013-02-28 15:59:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 lutego 2013 15:54:58 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a co z przestrzenią miedzy krokwiami? proponowałbym dać ten styropian między
    krokwie uszczelniając pianą, a na krokwie dać druga warstwę w poprzek ale z wełny.
    Będziesz lepiej zabezpieczony ogniowo.

    wełna bedzie normalnie z rusztem, bedzie na czym zamocowac płyty GK. Jak nawydziwiasz
    za bardzo zaden fachowiec ci tegop nie zrobi.

    b.