  • 21. Data: 2014-03-10 13:21:38
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 11:48:41 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 10 Mar 2014 10:31:40 +0100, Budyń

    > Da się, bo to proste.
    >

    > Wysteruj teraz tym samym sprężarkę inverterową, obroty w zależności od
    >
    > temperatury czynnika/ośrodka, procedury reversu czy defrosta żeby sprężarki
    >
    > nie rozwalić... Powodzenia.
    >

    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    W tanich urządzeniach nie ma falowników. Sterowanie włącz-wyłącz i bufor rozwiązuje
    problem sterowania pompą ciepła. O ile sterowanie jest jakimś problemem. Lepsze
    zawsze jest wrogiem dobrego.

  • 22. Data: 2014-03-10 13:23:43
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > temperatury czynnika/ośrodka, procedury reversu czy defrosta żeby sprężarki

    Po co w pompie ciepla do grzania CWU sprezarka inwerterowa? Wystarczy zwykla
    ktora sie steruje on/off. Podstawowe zabezpieczenie to czujki cisnienia ktore
    wylaczaja sprezarke po przekroczeniu alarmujacych wartosci i czujki
    temperatury. Sam bym taki sterownik napisal na byle czym bez najmniejszego
    problemu. Tylko nie wiem czy jest sens bawic sie w przerabianie czegos za
    1k pln co mozna kupic za 3,5k "out of the box", a w co trzebaby wpakowac
    duzo czasu, a dodatkowo trwalosc tego w porownaniu do gotowego wyrobu
    pewnie bylaby znacznie nizsza.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2014-03-10 13:28:13
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 13:23:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > 1k pln co mozna kupic za 3,5k "out of the box", a w co trzebaby wpakowac
    >
    > duzo czasu, a dodatkowo trwalosc tego w porownaniu do gotowego wyrobu

    Niższa trwałość z powodu?

  • 24. Data: 2014-03-10 13:34:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 12:26:08 +0100, Budyń

    > Nie widze niemożliwości. Jak zbuduję PC to i sterownik zrobie - tyle ze
    > trzeba to co piszesz miec obczajone zeby algorytmy zrobic.

    Dlatego się pytam, ile to "obczajanie" będzie u Ciebie kosztowało. Ja już
    wiem i stwierdzam, że lepiej kupić gotowca, niż rzeźbić. Co oczywiśnie nie
    zmienia faktu, że uważam obecne ceny PC za zbyt wysokie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2014-03-10 13:36:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 13:28:13 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Niższa trwałość z powodu?

    Mysle, ze w PC Hewalexu siedzi zupelnie inna sprezarka niz ta w klimatyzatorach
    za 700 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2014-03-10 13:37:23
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 09.03.2014 11:25, Myjk pisze:
    > Sat, 8 Mar 2014 13:26:54 +0100, Budyń

    > I nigdy raczej nie będą się opłacać w PL (klimat). Z "nowszych" technologii
    > to tylko PC ma sens. Np. Hewalex ma PC dedykowaną PC do CWU (i klimatyzacji
    > jednocześnie):
    >
    > http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/powietrzna
    -pompa-ciepla-pcwu38.html

    Czemu nie będą się opłacać?Jest dofinansowanie z Unii:)Wyszło około
    2500zł :)Już w marcu mam gorącą wodę przynajmniej w tym roku.Dzisiaj
    pokazuję temp około 70stopni więc nie jest źle.Przedtem trzeba było
    palić w piecu wiosną latem jesienią.Chyba każdy wie jakie to uciążliwe
    zwłaszcza jak jest gorąco...Teraz mam i gorącą wodę na dworze

  • 27. Data: 2014-03-10 13:53:58
    Od: tomas <t...@b...pl>

> [...]
    > to tylko PC ma sens. Np. Hewalex ma PC dedykowaną PC do CWU (i klimatyzacji

    Koszt utrzymania solarów rocznie to opłaty za prąd około 150zł.
    Pompy cieplne są dobre np w Szwecji gdzie prąd jest tani bo mają
    elektrownie atomowe a po drugie zarobki są kilkukrotnie większe.
    Nie wiem czemu u nas panuje takie lobby na pompy cieplne.Koszt roczny
    utrzymania takiej pompy to około 3000zł.Solary jak by były po 10tys
    to by się opłacały , a że są obecnie dofinansowania to są tanie jak
    barszcz...

  • 28. Data: 2014-03-10 14:06:18
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 13:36:31 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Mysle, ze w PC Hewalexu siedzi zupelnie inna sprezarka niz ta w klimatyzatorach

> [...]

    Wolno Ci tak myśleć. jak jest w realu wiedzą ci od pomp ciepła.

  • 29. Data: 2014-03-10 14:09:27
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 13:53:58 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

> [...]
    >
    > utrzymania takiej pompy to około 3000zł.Solary jak by były po 10tys
    >
    > to by się opłacały , a że są obecnie dofinansowania to są tanie jak

    W temacie " ile węgla...." ludzie napisali że 3 tysiące na węgiel wydali. Nowoczesny
    piec na węgiel kosztuje czasami więcej niż budżetowa pompa ciepła.

  • 30. Data: 2014-03-10 14:12:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Dlatego się pytam, ile to "obczajanie" będzie u Ciebie kosztowało.

    mnie by kosztowało raspberry pi + moduły zewnętrzne, czujniki czyli
    powiedzmy 500zł. Reszta to hobbystyczne pisanie programu.
    No i musze miec to PC (kompletne z DZ) bo w powietrzu tego nie ogarne,
    potestowac trzeba itd

    Normalny człowiek kupuje gotowe, ja lubie porzeźbić (mimo ze na błędne
    kierunki w badaniach pare złoty juz sie zmarnowało).

    b.