  • 31. Data: 2014-03-10 14:15:32
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "tomas" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:lfkbms$e7p$1@news.mm.pl...
    > Czemu nie będą się opłacać?Jest dofinansowanie z Unii:)Wyszło około 2500zł
    > :)

    2500 za kompletną instalacje od A do Z? A tych kolektorów dużo?

    b.

  • 32. Data: 2014-03-10 15:15:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 13:53:58 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > Nie wiem czemu u nas panuje takie lobby na pompy cieplne.Koszt roczny
    > utrzymania takiej pompy to około 3000zł.Solary jak by były po 10tys

    Od pazdziernika do teraz wydalem 1560 pln na ogrzanie ponad 200m2 chaty.
    (co+cwu+pompki, lacznie z cyrkulacyjna - cala kotlownia).

    Nie ruszylem w tym czasie palcem. Dziwi Cie ze takie rozwiazania sa
    wybierane coraz czesciej? Na moim osiedlu jest 7 domow - trzy sa ogrzewane
    pompami ciepla, cztery - weglem. Dwoch sasiadow juz zbiera oferty na
    instalacje PC bo wegiel ich wkurza i wychodzi drozej.

    To nie zadne lobby tylko w koncu dociera, ze pompa to najlepsze co
    moze sie trafic do bezobslugowego i bezdymnego ogrzewania domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2014-03-10 15:41:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 13:37:23 +0100, tomas

    > Czemu nie będą się opłacać?

    Ponieważ pracują mało, albo nie pracują w ogóle w zimie -- kiedy to
    zapotrzebowanie na CWU jest większe niż w lato.

    > Jest dofinansowanie z Unii:)

    Banków. :P

    > Wyszło około 2500zł :)

    Chyba samych odsetek. :P

    > Już w marcu mam gorącą wodę przynajmniej w tym roku.

    Z PC jest nie tylko gorąca wodę przez _cały_ rok, ale można też na lato
    klimatyzację zrobić tylko i wyłącznie jako skutek uboczny grzania wody.
    Albo wręcz przeciwnie, zrobić klimatyzację, czego skutkiem będzie ogrzana
    woda. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2014-03-10 15:43:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 13:53:58 +0100, tomas

    > Nie wiem czemu u nas panuje takie lobby na pompy cieplne.

    Mnie nikt nie lobbował. PC ma po prostu szerokie spektrum zastosowania,
    jest praktycznie bezobsługowa -- w przeciwieństwie do solarów, które są
    sezonowe, czy śmierdzącego węgla (nawet jeśli czysto spalanego), którym
    trzeba się brudzić i też jest w zasadzie sezonowy.

    > Koszt roczny utrzymania takiej pompy to około 3000zł.

    Koszty utrzymania są porównywalne z ogrzewaniem węglowym. Tylko początkowy
    nakład jest dosyć spory -- ale to zostaje wynagrodzone już w pierwszym roku
    przez brak obsługi.

    > Solary jak by były po 10tys to by się opłacały ,
    > a że są obecnie dofinansowania to są tanie jak barszcz...

    Kredyt jest dofinansowany, a nie solary. Ja dom będę budować bez udziału
    kredytów, to figę z makiem dostanę a nie jakieś dofinansowanie...

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2014-03-10 16:00:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-10 15:41, Myjk pisze:

    > Ponieważ pracują mało, albo nie pracują w ogóle w zimie -- kiedy to
    > zapotrzebowanie na CWU jest większe niż w lato.

    Zapotrzebowanie na CWU jest wieksze zima niz latem?

    > Banków. :P

    Prawda

    > Chyba samych odsetek. :P

    Prawda

    > Z PC jest nie tylko gorąca wodę przez _cały_ rok,

    Nie chodzi o to czy nagrzeje bo nagrzeje, ale jakim kosztem? Z wykresow
    pomp powietrzynych widac jak to grzeje ponizej -5 np.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2014-03-10 17:05:54
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 10.03.2014 15:15, Adam pisze:

> [...]
    >
    > To nie zadne lobby tylko w koncu dociera, ze pompa to najlepsze co
    > moze sie trafic do bezobslugowego i bezdymnego ogrzewania domu.

    Dolicz do tego koszty ogrzewania wody wiosną , latem.Przy solarach mam
    to prawie za darmo.Wydałeś mało bo była ciepła zima.
    Przy normalnej zimie wydał byś około 3000zł tak jak pisałem czyli nie
    jest tak tanio.

  • 37. Data: 2014-03-10 17:13:59
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 10.03.2014 15:41, Myjk pisze:
    > Mon, 10 Mar 2014 13:37:23 +0100, tomas

    > Ponieważ pracują mało, albo nie pracują w ogóle w zimie -- kiedy to
    > zapotrzebowanie na CWU jest większe niż w lato.

    > Banków. :P

    Banków czy Unii mnie to nie obchodzi ważne że nie muszę płacić 10000zł.

    > Chyba samych odsetek. :P

    Jakich odsetek?70% dofinasowała Unia a 5 % Urzad Miasta.Wiem lepiej
    bo to u mnie montowali.

> [...]
    > klimatyzację zrobić tylko i wyłącznie jako skutek uboczny grzania wody.
    > Albo wręcz przeciwnie, zrobić klimatyzację, czego skutkiem będzie ogrzana

    Zrobić klimatyzację to trzeba sporo wydatków na co nie każdego stać i
    nie każdy potrzebuje tego smroda i grzyba...

  • 38. Data: 2014-03-10 17:21:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 10.03.2014 o 13:37 tomas <t...@b...pl> pisze:

    > Czemu nie będą się opłacać?Jest dofinansowanie z Unii:)Wyszło około
    > 2500zł :)Już w marcu mam gorącą wodę przynajmniej w tym roku.Dzisiaj
    > pokazuję temp około 70stopni więc nie jest źle.Przedtem trzeba było
    > palić w piecu wiosną latem jesienią.Chyba każdy wie jakie to uciążliwe
    > zwłaszcza jak jest gorąco...Teraz mam i gorącą wodę na dworze

    Mam 5 płaskich kolektorów podpiętych dodatkowo pod bufor ciepła od CO (w
    tym roku dołożę jeszcze dwa). Wszytko zrobiłem i kupiłem sam za gotówkę i
    wiem jedno - kolektory przy naszym słońcu nie mają ekonomicznej racji
    bytu. W moim przypadku aby mieć ciepłą wodę musiałem grzać prądem lub co 2
    trzy dni palić w kotle.
    Jeśli skorzystałeś z dofinansowania to masz tą ciepłą wodę przygotowaną
    pewnie ze dwa razy drożej niż ja :-)

    TG

  • 39. Data: 2014-03-10 18:14:00
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 10.03.2014 17:21, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > 2 trzy dni palić w kotle.
    > Jeśli skorzystałeś z dofinansowania to masz tą ciepłą wodę przygotowaną

    Ja bym za 13000 nie montował tych kolektorów bo za długo by musiały się
    zwracać.Ja jeszcze nie używałem ich latem bo to pierwszy sezon.Nie
    przesadzaj z naszym klimatem to nie Norwegia...Ja dzisiaj miałem
    70stopni na kolektorach a jest marzec i na dworze było 9 stopni.

  • 40. Data: 2014-03-10 18:41:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 16:00:27 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zapotrzebowanie na CWU jest wieksze zima niz latem?

    Swoja droga, Maniek - tak jest. W gorace lato nie kapiesz sie przeciez
    w goracej wodzie tylko conajwyzej letniej, w zimie za to czesto zazywam
    goracych kapieli w wannie - w lato nigdy bo kto by w lato chcial siedziec
    w goracej wodzie? :)

    > Nie chodzi o to czy nagrzeje bo nagrzeje, ale jakim kosztem? Z wykresow
    > pomp powietrzynych widac jak to grzeje ponizej -5 np.

    I tu nalezaloby wkroczyc z moim wykresem ;) Choc nie do konca pasuje bo
    mowi o pelnowartosciowych pompach powietrze-woda lub grunt-woda ktore dzialaja
    caly rok:

    http://szyna.civ.pl/profesjonalna_analiza.png

    ;)
    pozdr.