  • 41. Data: 2014-03-10 18:43:59
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 17:05:54 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > Dolicz do tego koszty ogrzewania wody wiosną , latem.Przy solarach mam

    30 pln / mc. Caly rok pazdziernik-pazdziernik w tym roku wedlug szacunkow
    zamkne w kwocie 2300 pln.

    > to prawie za darmo.Wydałeś mało bo była ciepła zima.

    W zeszlym roku wydalem 1800 na sezon zimowy i 2500 na caly rok.
    Sezon wczesniej - podobnie.

    > Przy normalnej zimie wydał byś około 3000zł tak jak pisałem czyli nie
    > jest tak tanio.

    Jasne - Ty wiesz ile bym wydal lepiej odemnie :D
    Wlasnie koncze grzac pompa ciepla trzeci sezon.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2014-03-10 19:05:57
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 10.03.2014 18:43, Adam pisze:

> [...]
    > Sezon wczesniej - podobnie.

    > Jasne - Ty wiesz ile bym wydal lepiej odemnie :D
    > Wlasnie koncze grzac pompa ciepla trzeci sezon.

    2500 to trochę dużo...Ja palę węglem a drzewo mam z działki więc w tym
    sezonie zimowym około 1000zł za węgiel.
    W moim przypadku więc bezsensu było by montować pompę.Jak ktoś ma
    dostęp do taniego opału to też raczej pokusi się na solary oczywiście
    z dofinansowaniem.U mnie w mieście dużo osób się nie pokusiło na te 75%
    dofinansowania bo po prostu była za słaba polityka informacyjna.
    Niech dalej palą śmieci latem....

  • 43. Data: 2014-03-10 19:28:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 10.03.2014 o 18:14 tomas <t...@b...pl> pisze:

    > Ja bym za 13000 nie montował tych kolektorów bo za długo by musiały się
    > zwracać.Ja jeszcze nie używałem ich latem bo to pierwszy sezon.Nie
    > przesadzaj z naszym klimatem to nie Norwegia...Ja dzisiaj miałem
    > 70stopni na kolektorach a jest marzec i na dworze było 9 stopni.

    Nie wiem dlaczego piszesz o 13k PLN - mnie całość nie kosztowała więcej
    niż 8k - raczej jakieś 7,5.
    Mam kolektory płaskie Hewalexa KS2000 TP.
    Dzisiaj u mnie też miałem temp czynnika w granicach 75-80 st.
    W zimie przy -15 bardzo często miałem czynnik z kolektorów o temp. 60-65
    st.C
    Przy moich wydatkach na instalację i tak twierdzę, że kolektory
    ekonomicznie nie mają uzasadnienia.

    TG

  • 44. Data: 2014-03-10 20:36:26
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 10.03.2014 19:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > st.C
    > Przy moich wydatkach na instalację i tak twierdzę, że kolektory

    Moja instalacja kosztowała 13000 z montażem.Może jakaś lepsza , nie znam
    się.Teraz tylko z dofinansowaniem się montuje chyba , że jest
    działalność gospodarcza to nie chcieli przynajmniej u nas.Pewnie zależy
    od regionu.Ogólnie polecam jak ktoś nie chce palić w piecu wiosną ,latem.

  • 45. Data: 2014-03-10 20:46:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 17:13:59 +0100, tomas

    > Jakich odsetek?
    > 70% dofinasowała Unia a 5 % Urzad Miasta.
    > Wiem lepiej bo to u mnie montowali.

    Daj no linka do tego cuda na kiju, chętnie poczytam.

    > Zrobić klimatyzację to trzeba sporo wydatków
    > na co nie każdego stać

    Przy ogrzewaniu nadmuchowym koszty klimatyzacji znikome.

    > i nie każdy potrzebuje tego smroda i grzyba...

    Trzeba zmienić skarpetki, nie będzie smroda i grzyba.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2014-03-10 20:48:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 16:00:27 +0100, Maniek4

    > Zapotrzebowanie na CWU jest wieksze zima niz latem?

    Tak. Otoczenie jest zimniejsze, więc do zmywania używasz cieplejszej wody
    żeby grabie nie zmarzły. Do mycia rąk to samo, do kąpieli tym bardziej --
    jak trzeba dodatkowo nagrzać zimną wannę. Więcej jest też strat. Pod
    prysznicem również. W lato z trzech cykli zimowych grzeję tylko raz na
    dobę.

    > Nie chodzi o to czy nagrzeje bo nagrzeje, ale jakim kosztem?
    > Z wykresow pomp powietrzynych widac jak to grzeje ponizej -5 np.

    Grzeje lepiej jak kolektory. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 47. Data: 2014-03-10 20:52:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 19:05:57 +0100, tomas

    > Jak ktoś ma dostęp do taniego opału

    Ja mam dostęp do zużytych trampek -- to się liczy?
    BPNMSP :|

    --
    Pozdor Myjk

  • 48. Data: 2014-03-10 21:05:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-10 17:21, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Mam 5 płaskich kolektorów

    Z ciekawości - nie lepiej jeden i kilka luster, nawet ustawionych na
    sztywno? Lustra "z byle czego", włacznie z wypolerowanej i pomalowanej
    blachy. Pownniy hipotetycznie znacznie mniejszym kosztem "powiekszać"
    solary niż dokupywanie dodatkowych paneli.

  • 49. Data: 2014-03-10 21:39:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Z ciekawości - nie lepiej jeden i kilka luster, nawet ustawionych na
    > sztywno? Lustra "z byle czego", włacznie z wypolerowanej i pomalowanej

    lustrzany sie robi - za miesiac jakis bedą fotki :)

    b.

  • 50. Data: 2014-03-10 21:41:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "tomas" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Moja instalacja kosztowała 13000 z montażem.Może jakaś lepsza , nie znam
    > się.Teraz tylko z dofinansowaniem się montuje chyba , że jest

    no wiec u ciebie gmina wam zapłaciła to tobie sie opłaca - kazdy by tak
    chciał. Ale takich gmin nie ma wiele.
    Normalnie kosztuje to, nawet z panstwową dopłatą, o wiele drożej.

    b.