  • 81. Data: 2014-03-11 12:45:52
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-11 12:06, Adam pisze:

    > Pieknie manipulujesz od samego poczatku :D
    > Do pradu wystarczy kupic zwykly podgrzewacz tego typu:
    >
    > http://allegro.pl/galmet-podgrzewacz-poziomy-140-lit
    row-01-148000-el-i4048550140.html

    > 140l spokojnie wystarczy w przypadku uzywania pradu - dlaczego to chyba
    > jasne i logiczne?

    Dla jednej taryfy starczy, jak dla dwoch to malo.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2014-03-11 12:46:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 12:45:34 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > ma zaawansowane filtry na kominach i uzyskanie z tego X kWh energii, czy
    > spalenie tony wegla (albo drewna! jeszcze bardziej ekologicznie) i uzyskanie
    > z tego X/4 kWh energii?

    Spalenie tony wegla w przydomowym smieciuchu! Mialem dodac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2014-03-11 12:47:17
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 11:54, Adam pisze:

    > Jest minimalnie taniej (od wegla). A przypuszczam, ze juz niedlugo
    > bedzie DUZO taniej. Bo wegiel pojdzie w gore. Nie zabronia palenia
    > weglem - ale dowala taka akcyze ze nikomu sie nie bedzie oplacac
    > nim ogrzewac :) W ciagu 10 lat wegiel zdrozal o 100-150%. Inne
    > nosniki energii drozeja IMHO wolniej. A to sie jeszcze rozpedzi moim
    > zdaniem.

    Skoro węgiel zdrożeje to i prąd także.W Polsce prąd mamy głownie z węgla..

  • 84. Data: 2014-03-11 12:50:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 12:45:52 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Dla jednej taryfy starczy, jak dla dwoch to malo.

    Malo? 10h taniej taryfy = 20kWh. Wystarczy prawie zeby ten baniak dwa razy
    w ciagu doby naladowac do ~80stC.

    20kWh * 365 dni = 7300kWh. Oszczedna rodzina zuzyje 2 tys kWh. Normalna
    3-4 tys kWh. Rozrzutna 5-6 kWh. Nawet 100l by wystarczylo!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2014-03-11 12:51:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 12:41:40 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > Koszty utrzymania (kotła na węgiel cze ekogroszek) + solar wyjdą zawsze
    > taniej niż sama pompa ciepła przez cały rok.Po drugie kupując solar
    > wspieramy ekologie...

    No ROTFL :) Palenie ekogroszkiem w przydomowym smieciuchu bardziej ekologiczne
    od pompy ciepla. Skad Ty sie urwales?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2014-03-11 12:57:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-11 12:37, Myjk pisze:
    > Tue, 11 Mar 2014 10:06:17 +0100, Maniek4

    > Jedno wynika z drugiego. Jak utrzymuję higienę, to nie śmierdzę.

    Ciekawe co na to antyperspiranty...

    > Kąpiel raz
    > dziennie, gdy nie muszę się zalewać potem, mi spokojnie wystarczy. No i w
    > końcu sam fakt, że pucujesz się 3x dziennie nie oznacza wcale, żeś bardziej
    > higieniczny ode mnie. :P

    Nie interesuje mnie Twoja higiena i nie mam zamiaru porownywac sie z
    kims kto uwaza, ze wietrzeniem klimatyzatorem tylka zalatwi sprawy
    higieny. Zajmij sie tematem moze.

    > Ponieważ porównanie było do pompy ciepła, która działa przez cały sezon.

    Liczy sie stosunek kosztow do ilosci energii i czasu. Co komu po pompie
    ktora dziala caly rok? Grzalka elektryczna tez dziala caly rok.

    > Twierdzisz, że lepiej iść w solary niż w PC

    Nic takiego nie napisalem.

    > ja twierdzę że nie jest
    > lepiej, bo do solarów trzeba zainwestować w dodatkowy system i są to
    > niemałe koszty na kolejną instalację.

    Wolalbym o konkretach bardziej rozmawiac a nie zajmowac sie propaganda.

    > Nie wspominając, że solary szpecą.

    Oczywiste.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2014-03-11 13:23:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-11 12:50, Adam pisze:

    > Malo? 10h taniej taryfy = 20kWh. Wystarczy prawie zeby ten baniak dwa razy
    > w ciagu doby naladowac do ~80stC.

    Chodzi o to, ze wiecej wody potrzeba wieczorem i rano niz w ciagu dnia.
    O ile ilosc godzin jest wystarczajaca o tyle rozklad godzin nieco
    kiepski. Lepiej nagrzac 300 litrow do 50C niz dwa razy baniak do wyzszej
    temp. chocby z powodu samych strat.

    > 20kWh * 365 dni = 7300kWh. Oszczedna rodzina zuzyje 2 tys kWh. Normalna
    > 3-4 tys kWh. Rozrzutna 5-6 kWh. Nawet 100l by wystarczylo!

    U mnie na dobe do ogrzania wody potrzeba dla wzglednego komfortu jakies
    15kWh. Dwie dorosle osoby i troje dzieci.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2014-03-11 13:31:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Mar 2014 11:57:03 +0100, Maniek4

    > Kociol gazowy kondensat 4000 + solary z baniakiem
    > i montazem 10000. Razem 14000.

    Teraz przelicz to ponownie uwzględniając wszystkie koszty a nie tak żeby ci
    wyszło jak najmniej.

    > Nie rozumiem co tu jest takiego tajemniczego i jaki ma
    > sens wliczanie innego zrodla skoro zima i tak trzeba
    > czyms grzac?

    Widzę że nie rozumiesz. Otóż pompa ciepła grzeje WSZYSTKO.
    Jeden system, jedna inwestycja i nie trzeba się rozdrabniać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 89. Data: 2014-03-11 13:49:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-11 13:31, Myjk pisze:
    > Tue, 11 Mar 2014 11:57:03 +0100, Maniek4

    > Teraz przelicz to ponownie uwzględniając wszystkie koszty a nie tak żeby ci
    > wyszło jak najmniej.

    Wskaz gdzie jest blad. Ja liczylem - co Ci sie nie zgadza?

    > Widzę że nie rozumiesz. Otóż pompa ciepła grzeje WSZYSTKO.
    > Jeden system, jedna inwestycja i nie trzeba się rozdrabniać.

    To wsadz grzalke elektryczna w instalacje bedzie jeszcze prosciej jesli
    tylko o to chodzi.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2014-03-11 13:56:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-11 12:46, Adam pisze:

    > Spalenie tony wegla w przydomowym smieciuchu! Mialem dodac.

    Co do ekologii to taki pewny bym nie byl. O ile chodzi o czastki stale
    to masz racje, ale CO2 w kontekscie tego, ze sprawnosc ukladu
    elektrownia uzytkownik, wiemy ze jest raczej taka sobie.

    Pozdro.. TK