  • 1. Data: 2011-07-17 21:03:11
    Temat: ALARM i jego zaprogramowanie
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    Nie chodzi mi o jaki alarm, bo to bez znaczenia. Nie uzywajcie nawet nazw
    ani producentów.
    Chodzi mi tylko czy bawicie się w wiele stref indywidualnie uzbrajanych?
    Np garaż osobno z dołem i osobno z przedpokojem i na górze też jakaś strefa
    czy dwie.
    Zaprogramowałem sobie kilka stref i teraz jestem ich niewolnikiem :-)
    Chyba wywalę te ustawienia do diabła i zostawię parter na 1 strefie i albo
    wszystko będzie off albo armed.
    Teraz trzeba sprawdzać czy można wejść tu czy tu, bo zaraz dzwoni Security
    :-)

  • 2. Data: 2011-07-17 21:09:57
    Temat: Re: ALARM i jego zaprogramowanie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Teraz trzeba sprawdzać czy można wejść tu czy tu, bo zaraz dzwoni Security

    Gadzeciarz... :-)

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-07-17 21:17:34
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Gadzeciarz... :-)

    No bo jak śpię to dobrze żeby dół był uzbrojony. Pomijając zimną posadzkę w
    zimie na dole to nie mam odwagi od początku zamieszkiwania spać na parterze
    :-)
    Mam nawet drzwi między piętrem i parterem i w piwnicy między parterem, na
    klucz.
    Myślałem sobie żeby alarm uzbrajać chociaż w garażu osobno ale to rodzi
    pewne kłopoty użytkowe i natury uzbrajania.
    Często nie korzystam z drzwi ale wchodzę/wychodzę garażem i jest to wszystko
    upierdliwe.

  • 4. Data: 2011-07-17 21:20:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > pewne kłopoty użytkowe i natury uzbrajania.
    > Często nie korzystam z drzwi ale wchodzę/wychodzę garażem i jest to

    Dla tego mysle, ze dol uzbrojony wystarcza w zupelnosci. W razie czego
    odklikujesz i masz calosc do dyspozycji. Idziesz spac, uzbrajasz i z bani.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2011-07-18 07:33:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > wszystko będzie off albo armed.
    > Teraz trzeba sprawdzać czy można wejść tu czy tu, bo zaraz dzwoni Security

    Ja mam jedną klawiaturę przy drzwich wyjściowych i jedna na piętrze koło
    sypialni.
    Jak wychodzę z domu to włączam alarm klawiatuira przy drzwiach wyjściowych i
    wtedy jest "zazbrojony" cały budynek. Jak jestesmy w domu to wieczorem przed
    snem uzbrajam alarm klawiaturą przy sypialni i wtedy "zazbrojony" jest tylko
    cały parter bez piętra.

    I tak to działa juz od 3 lat i jest ok. Chociaż ostatnimi czasy często
    zdarza nam się nie zazbrajac alarmu. W sumie okolica spokojna i alarm
    zrobiem raczej na czas budowy a teraz jest bo jest.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-07-18 08:05:44
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]

    > wszystko będzie off albo armed.
    > Teraz trzeba sprawdzać czy można wejść tu czy tu, bo zaraz dzwoni Security

    Wszystko zależy od funkcjonalności budynku i przyzwyczajeń mieszkańców. O to
    właśnie chodzi by nie być niewlonikiem jakiegoś systemu. Jeżeli parter jest
    funkcjonalnie odrębny i "odcięcie" go na noc nie przysparza trudności to
    może być odrębną strefą. Być może warto utworzyć jedną strefę z parteru i
    garażu, jeżeli na codzień garaż jest używany chociażby jako trakt
    komunikacyjny i sam garaż jako odrębna strefa jest uciążliwy. Sterfa ma sens
    tam gdzie obiekt lub część obiektu ma jakąś niezależną funkcjonalność lub
    nie jest na codzień używany (np rzadko używana piwnica czy strych z odrębnym
    wejściem, magazyn, jakieś pomieszczenia gospodarcze, wolnostojący garaż)
    Tworzenie stref na równolegle używanych częściach obiektu skuktuje albo
    męczącą upierdliwością systemu, albo tym że część systemu nie będzie
    uzbrajana wtedy gdy powinna.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-07-18 08:31:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > wszystko będzie off albo armed.
    > Teraz trzeba sprawdzać czy można wejść tu czy tu, bo zaraz dzwoni Security

    Akurat moj dom nie jest tak wielki :)
    i dwie strefy wystarczą

    i co noc uzbrajam strefę, w ktorej po nocach się nie kręci nikt

    w sumie nie jest to upierdliwe, nawet jak w nocy mam potrzebe zejsc do
    piwnicy to przy zejsciu
    mam manipulator

    Zastanawialem sie nad automatycznym uzbrajaniem strefy, ale to moglobybyc
    upierdliwe.

    dodatkowo caly czas mam gong właczony w manipulatorze w garazu, jak bym
    zapomnial na dzien zamknac
    i ktos wejdzie to sygnał gongu da o sobie znać,(nie czesciej niz co 200 s).

    a może ktos ma pomysl jak inaczej rozwiązać sygnalizację, kiedy to zapomnie
    mi się zamknąc bramę garażową.
    Np jak otwarta dluzej niz 30min to ma mnie poinformować o tym? Macie jakieś
    pomysły? (silnik NICE)

    z dodatków to
    załaczajac całość odcina mi zawór wody,(za duzo naczytalem sie tu o
    pękających węzykach w kiblach
    i konsekwencjach z tym związanych, reduktor cisnienia tez dałem przy głownym
    zaworze),

    + z gadzetow, symulacja załączania światla. otwieranie bramy czy
    podlewanie trawy w przyszlosci ale to juz jako zabawe traktuje :)
    w ramach wolnego czasu, ktorego brakuje niestety, ale moze kiedys
    bedzie...:) jak nie to zostanie jak jest

    zastanawiam się czy cichy alarm nie bylby lepszy, zakladajac ze ktos sie
    wlamuje pod nieobecność
    telefon dzwoni, zerkam na kamery widzę intruza dzwonie na ochrone czy
    policję i lapią go

    jak głośny alarm się włączy to w 2 min opędzlują dom i zwiną się.

    Ostatnio czytałem jak to włamywacz spokojnie kradł sobie, rodzina miała
    cichy alarm, i zwinęli delikwenta
    pozdrawiam
    AT

  • 8. Data: 2011-07-18 08:51:08
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 17 Jul 2011 23:03:11 +0200, kiki napisał(a):
    > Chodzi mi tylko czy bawicie się w wiele stref indywidualnie uzbrajanych?
    Wyjście z domu osobno (czyli wszystko) i pozostanie w domu na noc (czyli
    cały dół, a sypialnie na górze i korytarz rozbrojone).

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 9. Data: 2011-07-18 10:00:10
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    [.....]
> [...]
    >
    > i co noc uzbrajam strefę, w ktorej po nocach się nie kręci nikt
    >
    > w sumie nie jest to upierdliwe, nawet jak w nocy mam potrzebe zejsc do

    Dokładnie tak. W domach jednorodzinnych w większości przypadków tak jest
    najlepiej.

  • 10. Data: 2011-07-18 12:26:53
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

> [...]

    > wszystko będzie off albo armed.
    > Teraz trzeba sprawdzać czy można wejść tu czy tu, bo zaraz dzwoni Security

    He he he ....
    To nawet to co sam robiłeś masz spieprzone? ;)