  • 21. Data: 2016-01-04 13:21:15
    Temat: Re: APF - gdzie powinny być umieszczone?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 10:12, Budyń pisze:
    > W dniu niedziela, 20 grudnia 2015 21:11:56 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > zabezpieczeń
    >

    > ze tez ci sie chciało wykład robić :-)

    Ja się cieszę, bo dużo fajnej wiedzy w pigułce dostałem :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2016-01-04 13:28:47
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 23:54, Uzytkownik pisze:
    > Niestety pomiędzy zabezpieczeniami 25A a 16A ten współczynnik jest
    > delikatnie mniejszy, a przy zastosowaniu wielu eSów w obwodach
    > odbiorczych bardzo łatwo jest doprowadzić do wyłączenia zabezpieczenia
    > głównego bez wyłączania zabezpieczeń odbiorczych. Zdarza się, że wywali
    > zabezpieczenie główne, a zabezpieczenia obwodów są nienaruszone lub też
    > "wywalają" wszystkie.

    Miałem taki przypadek dwukrotnie na działce. Co ciekawe tam niby była
    nowozrobiona instalacja elektryczna (nie moja działka, jedynie
    korzystałem przez jakiś czas).
    Po włączeniu kosiarki i czajnika elektrycznego, albo jak coś
    prądożernego działało i do tego włączył się hyrdofor wypierdzielało
    korki. Tyle, że zdarzyło się też, że poszedł bezpiecznik 25A starego
    typu w szafce przyłączeniowej, a żaden z nowych automatów w domku nie
    zadziałał...
    O tyle upierdliwe, że w takich ROD to dziadek od elektryki przychodzi
    naprawić, jak akurat ma chęć, nie obalił akurat pół litra z kumplem przy
    grillu i w ogóle jest gdzieś w pobliżu :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2016-01-04 13:36:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 09:28, Jacek pisze:
    > Mieszkam już ponad 30 lat i NIGDY nie zdarzył mi się brak jednej fazy.
    > Jeżeli już nie było napięcia, to wszystkich trzech faz naraz.
    > IMO zbędny wydatek nie tylko nie poprawiający niczego, ale mogący być
    > źródłem problemów, jaki już Kolega przedpiśca wspominał.

    U mnie (Poznań) padły ostatnio wszystkie fazy. Potem wróciła jedna i tak
    było przez 2 godziny. Dopiero potem dołączyła reszta. Więc w sumie się
    zdarza ;)
    Przy okazji dowiedziałem się, że elektrycy robiący ostatnio tablicę
    rozdzielczą w miarę z głową to po podłączali, bo jednak w części domu
    prąd miałem :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /