  • 11. Data: 2012-02-28 13:11:23
    Temat: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > No ale w czym problem, bo nie załapałem?
    > Mam WM i jestem z niej b. zadowolny.
    > Takie mrozy w ciagu roku sa przez kilka dni zaledwie.

    Kogutek po prostu nie ogarnia, że bardzo silne
    mrozy mogą powodować różne krótkotrwałe problemy...
    ... i mróz -28 przez 2 doby potrafi zamrozić i uczynić
    pewne urządzenia niezdatnym do użytku (np rekuperator)

    U mojej babci w bloku na 6 piętrze ! (blok chyba 10 piętrowy)
    w W-wie na Powiślu zamarzła _ciepła_ woda (zimna oczywiście też)
    ... bo jakiś idiota puścił nowe rurki przy wymianie przez kanał
    wentylacyjny - przez 5 lat było ok, a tej zimy zamarzło...
    ... potem, jak już wróciło "normalne" -15 ... to samo
    odmarzło - i nic nie trzeba było kuć - swoją drogą niezłych
    partaczy te spółdzielnie zatrudniają.

  • 12. Data: 2012-02-28 13:14:16
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Kogutek po prostu nie ogarnia, że bardzo silne
    > mrozy mogą powodować różne krótkotrwałe problemy...
    > ... i mróz -28 przez 2 doby potrafi zamrozić i uczynić
    > pewne urządzenia niezdatnym do użytku (np rekuperator)

    Mnie to nie przeszkadza. Nie będę przewymiarowywał instalacji tylko dla tych
    kilku dni z temp. -20st.
    Jak mrozy zelżały to wentylacja pracowała normalnie już.

  • 13. Data: 2012-02-28 13:24:12
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

    > Mnie to nie przeszkadza. Nie będę przewymiarowywał instalacji tylko dla tych
    > kilku dni z temp. -20st.
    > Jak mrozy zelżały to wentylacja pracowała normalnie już.

    Jasne, mi też nie przeszkadza :)
    Choć jak budżetu mi wystarczy, to spróbuję jakieś tanie GWC
    doprowadzające powietrze do rekuperatora wykonać (jak się uda).
    Zobaczymy...

    Przeszkadza mi natomiast nieco czepialstwo i ograniczenie umysłowe
    niektórych dyskutantów :P ;)))

  • 14. Data: 2012-02-28 13:31:17
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Aleksander napisał:

    > Przeszkadza mi natomiast nieco czepialstwo i ograniczenie umysłowe
    > niektórych dyskutantów :P ;)))

    Wyluzuj :-))).

  • 15. Data: 2012-02-28 13:37:17
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Przeszkadza mi natomiast nieco czepialstwo i ograniczenie umysłowe
    > niektórych dyskutantów :P ;)))

    Eeee tam. Przyzwyczaisz się ;-)

    Pozdr.

  • 16. Data: 2012-02-28 13:39:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 14:09, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Mam słabo ocieplone kanały.
    > Muszę to poprawić bo powierze z domu dociera do reku zbyt chłodne aby
    > rozmrozić wymiennik.
    > Poza tym w domu w te mrozy była b. duża wilgotność - nowy dom.
    > Adam bodaj ma taki sam reku i twierdzi, że mu nie zamarzł.

    Mam Brinka renoventa HR 400 large - chodzi non stop na 120m3/h, nic mi
    nie zamarzlo, oczywiscie nie ma w sobie grzalek :) Kanaly mam dobrze
    ocieplone ale w sumie to ida za przedsciankami gdzie jest w miare
    cieplo. Reku stoi w garazu (tu go troche moze wychlodzic bo garazow
    nie ogrzewam ale zawsze jest tam grubo powyzej 0stC).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-02-28 13:48:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 12:47:46 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Calkowity koszt poki co ~1400 pln, dalej realne jest zejscie CO+CWU w
    > okolice 2-2,2k pln. Kominka ostatnio wogole nie uzywalem.

    Wynik w sumie niezły ale niepowalający na kolana biorąc pod uwagę że na razie
    grzejesz faktycznie 110mkw(Tak przynajmniej pisałes w styczniu no chyba że
    "odpaliłes" grzanie poddasza).
    I to pomimo tego że masz około metra styro na ścianach, reku itp.
    Nakłady były spore wynik taki sobie. Wniosek z tego taki że PC jest jakims tam
    rozwiązaniem w miejscach gdzie gazu nie ma a ma byc bezobsługowo.
    Ale komfort tani nie jest niestety jak się policzy nakłady i koszty bieżące.

  • 18. Data: 2012-02-28 13:54:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 11:53:28 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Od 10 stycznia do 10 lutego przy 20stC w domu spaliłem 250m3 gazu.
    > Rachunek przyszedł na 400zł.

    Ciekawostka- rachunek za gaz mojej kolezanki z pracy: mieszkanie na ostatnim piętrze
    budynku 4 kondygnacyjnego, chyba cos koło 65mkw rachunek za styczeń- luty 1600zł

  • 19. Data: 2012-02-28 14:03:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 14:48, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Wynik w sumie niezły ale niepowalający na kolana biorąc pod uwagę że na razie
    grzejesz faktycznie 110mkw(Tak przynajmniej pisałes w styczniu no chyba że
    "odpaliłes" grzanie poddasza).

    Jak masz grzejniki w pokoju 30m2 to liczysz powierzchnie grzejnika,
    czy pokoju ? Bo grzejac parter - grzeje rowniez gore. Liczy sie
    temperatura jaka panuje w domu (na poddaszu) - bo ze mam 2 x wiecej
    przegrod zewnetrznych niz jakbym mial mniejszy domek 110m2 to chyba
    sie zgodzisz? :) Co wiecej - COP mam przez to gorszy bo grzeje do
    wyzszych temperatur (bo mam mniejszy grzejnik). Wiec to nie do konca
    tak jak piszesz.

    > I to pomimo tego że masz około  metra styro na ścianach, reku itp.

    Styro mam 20cm, kosztowal wtedy 80 pln / m3 wiec w porownaniu ze
    "standardowym" 10-12cm wyszlo mnie to moze 1k pln wiecej ;) Reku juz
    pisalem - realny koszt na poziomie 3k pln. Jezeli mozesz - nie
    zaczynaj kolejnego flejma o koszcie kominow etc. Poprostu przyjmij ze
    tak jest :)

> [...]
    rozwiązaniem w miejscach gdzie gazu nie ma a ma byc bezobsługowo.
    > Ale komfort tani nie jest niestety jak się policzy nakłady i koszty bieżące.

    Ja z wyboru jestem b. zadowolony. Nic innego w tej cenie nie
    zapewniloby mi podobnego komfortu, a zwrot w porownaniu z pradem
    bedzie baaaardzo szybki. Gazu nie mam - nawet go za bardzo nie
    liczylem i nie porownywalem bo i po co skoro nie ma i nie bedzie ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2012-02-28 14:24:19
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Kris <k...@g...com> napisał(a):

    > W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 11:53:28 UTC+1 u=BFytkownik quent napisa=B3:
    >
    > Ciekawostka- rachunek za gaz mojej kolezanki z pracy: mieszkanie na ostatni=
    > m pi=EAtrze budynku 4 kondygnacyjnego, chyba cos ko=B3o 65mkw rachunek za s=
    > tycze=F1- luty 1600z=B3
    Ogólnie net to ciekawe miejsce. Jak mnie w mrozy samochód palił w mieście 20
    litrów na setkę to innym 7,23. Ktoś grzeje wodę w bojlerze z grzałką 1kW przez
    godzinę w taniej taryfie i dwie osoby mają wodę na kąpiel. Tutaj pompy ciepłą
    zasilane czynnikiem o temperaturze 5 stopni maja COP 4 chociaż producent
    sprężarki w dokumentacji podał że sprężarka ma wtedy trochę więcej niż 1. To i
    znajdą się tacy co w budynku wolno stojącym o powierzchni 150m2 płacą za
    ogrzewanie połowę tego co ktoś mieszkający w trzy razy mniejszym mieszkaniu
    grzanym ze wszystkich stron przez sąsiadów. No i oczywiście rekuperatory o
    przynajmniej 4 razy za małej powierzchni wymiennika są niezwykle skuteczne.
    Takie miejsce to i dużo ciekawostek jest.