  • 31. Data: 2012-02-28 19:23:46
    Temat: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > A jakie miałeś temp. w tym bloku? - ja kiedyś też mieszkałem w bloku z
    > lat 70, w zimie mordęga - temp 25 -27 we wszystkich pomieszczeniach
    > (grzejniki 90/70) bez głowic (a nawet zaworów) na grzejnikach. Spróbuj
    > mieć taką temp. w domu - z tych 2,5-2,7 zrobi się 6k lub 8k PLN'ow

    No to się mocno zdziwisz...
    Ostatnią zimę spędziliśmy w dresach i podwójnych swetrach...
    Dzieciakom piżamy już nie wystarczały i musiały się do spania grubiej
    ubierać, a w mieszkaniu było po prostu zimno.
    W domu mam cały czas między 20,5, a 21,5 stC. Wyższej temp nie chcę, bo
    jest dla mnie niekomfortowa - całą zimę chodzę w krótkim rękawie, nawet
    w 30 stopniowe mrozy.
    W bloku taki numer by nie przeszedł - mieszkałem tam blisko 15 lat -
    chyba o 15 za długo.

    Po prostu jak sobie policzyłem, to ogrzanie metra kwadratowego w bloku
    kosztowało mnie blisko 4-krotnie więcej, niż w domu. I... tamto
    ogrzewanie temu nawet do pięt nie dorastało...
    Tu mam ciepło tak jak chcę, a tam głowice termostatyczne rozkręcone na
    maxa, grzejniki niby ciepłe, ale w mieszkaniu zimno. Tak tam było.

    Gebels wie co robi. Ustawił sobie sterowanie pogodowe tak, żeby nie
    puszczać za dużo ciepła, bo w kieszeni mu musi się zgadzać. A to, że
    ludziom zimno... co go to obchodzi - ideologię się dorabiało i szafa gra.

    Blok kompletnie nieocieplony - 30 cm litego betonu i nic więcej.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 32. Data: 2012-02-28 19:50:16
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-02-28 15:24, kogutek pisze:
    > To i
    > znajdą się tacy co w budynku wolno stojącym o powierzchni 150m2 płacą za
    > ogrzewanie połowę tego co ktoś mieszkający w trzy razy mniejszym mieszkaniu
    > grzanym ze wszystkich stron przez sąsiadów.

    To chyba o mnie.
    Jeśli chcesz poznać sekret mojego zużycia - wystarczy zadać pytanie.
    No chyba, że uważasz mnie za kłamcę ;-)

    Pow. uż to 133m2 - parterówka bez garażu.

    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2012-02-29 07:44:56
    Od: z...@g...com

    > To nie jest inna bajka - to jest fakt. Gdybym mial odgrodzone 20cm
    > styropianem poddasze to wtedy by bylo uczciwie. Ale nie mam - mam je
    > calkiem otwarte i jest tam temperatura taka, jaka jest. Grzane
    > stratami? Twoje pokoje tez sa grzane stratami... z goracego
    > kaloryfera ;) Nie moge majac chate 300-350m2 pisac ze ogrzewam tylko
    > 110m2 (swoja droga grzeje ~220m2 bo grzeje tez od jakiegos czasu cale
    > piwnice) bo to nieprawda.

    Ale taka jest prawda. Pomieszczenia w których nie jest uruchomione ogrzewanie nie
    powinno liczyć się do "powierzchni ogrzewanej".

    Ja u siebie nie liczę do "powierzchni ogrzewanej" ani kotłowni ani garażu , mimo że w
    kotłowni jest często cieplej niż w domu , ale nie ma tam żadnego ogrzewania. To samo
    w garażu. Garaż nie ma ogrzewania i jest "ogrzewany" stratami ciepła z kotłowni ...
    Kotłownia dzieli ścianę z kuchnią ...

    Ja też mam teoretycznie powierzchnię mieszkalną około 200m2 ale powierzchni
    ogrzewanej jest tylko 100m2 ...
    Ale pozostała część też jest "grzana" ale raczej stratami ;)

  • 34. Data: 2012-02-29 08:12:59
    Od: z...@g...com

    W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 10:20:25 UTC+1 użytkownik Robert G napisał:
    > Coś dawno nie chwaliłeś się swoimi osiągami, a ja ich wyczekuję... :-)
    > Pewnie jak kilku pozostałych.

    Ja się chwilowo wyleczyłem z pompy ciepła ...

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?156154-exp
    resssem-%29

    Szczerze mówiąc podane przez Panią koszty CO I CWU trochę mnie ostudziły :(

    Choć zapewne gdyby dom był lepiej ocieplony i itd to cena była by niższa , ale tak
    czy owak nie powala :(

    U mnie dom (powierzchnia ogrzewana mieszkalna - 100m2) (całkowita 108+21+60m)

    Sezon (pierwszy) rozpoczęty na początku października. Kilka dni temu sprawdzałem i
    zostało mi sądzę około 1-1.2 tony ekogroszku z kupionych 3 ton.

    Więc na razie powiedzmy wydałem na ogrzewanie max 1500zł.
    Od października nie odpalałem ani razu kominka.

    A u mnie dom nowy , minimum 2x dziennie robię wietrzenie (5-10 minut) całej chałupy ,
    niezależnie czy jest +5 stopni , czy -20 stopni :)
    Więc część ciepła dodatkowo dogrzewa atmosferę ;)

  • 35. Data: 2012-02-29 12:01:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Lut, 08:44, z...@g...com wrote:

    > Ja też mam teoretycznie powierzchnię mieszkalną około 200m2 ale powierzchni
    ogrzewanej jest tylko 100m2 ...
    > Ale pozostała część też jest "grzana" ale raczej stratami ;)

    Ale do jakich temperatur ? Bo u mnie na poddaszu jak bylo 10 dni pod
    rzad po -15, -20stC to na gorze mialem minimum 17stC. Teraz tam mam
    19stC (na zewnatrz powyzej +7stC). Czyli praktycznie temperatury
    PRAWIE uzytkowe. Zeby dogrzac do 21stC wystarczy suszarka :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 36. Data: 2012-02-29 12:04:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Lut, 09:12, z...@g...com wrote:

    > Szczerze mówiąc podane przez Panią koszty CO I CWU trochę mnie ostudziły :(

    Ona ma pompe powietrzna.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2012-02-29 12:34:06
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Szczerze mówiąc podane przez Panią koszty CO I CWU trochę mnie ostudziły
    :(

    Ona ma pompe powietrzna.
    pozdr.
    ----------------------------

    I do tego 20cm wełny

    12cm styro bez frezu i pewnie na placki
    szczyty pewnie nieocieplone i murłaty również

    z moich obserwacji wynika, że 90% domow właśnie tak się buduje.

    pozdrawiam

    BTW: wysłałem Ci emaila na prv ;)

    AT

  • 38. Data: 2012-02-29 13:33:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Ja mam w mojej parterówce kocioł kondensacyjny Junkersa + podłogówka
    > wszędzie.
    > Od 10 stycznia do 10 lutego przy 20stC w domu spaliłem 250m3 gazu.
    > Rachunek przyszedł na 400zł.

    hmmmmmm

    133m2 h=2.7 m 360m3

    rozumiem, że to jest dom pasywny?

    250 m3 x 30 MJ = 7,5GJ energii co daje średnią moc grzewczą 2893 W

    czyli zapotrzebowanie 2893/360 8W/m3

    gdzie jest ten dom jakie tam były temperatury średnie zewnętrzne i czy
    naprawdę miałeś w domu te 20 stopni :)

  • 39. Data: 2012-02-29 13:50:25
    Od: z...@g...com

    > 19stC (na zewnatrz powyzej +7stC). Czyli praktycznie temperatury
    > PRAWIE uzytkowe. Zeby dogrzac do 21stC wystarczy suszarka :)

    To spróbuj szuszarką ...

    Podniesienie o kilka stopni wymaga dostarczenia sporo energii i suszarka nie starczy
    ;)

    U mnie poddasze mam obecnie nie użytkowe. Nie mam schodów typowych więc dziurą
    "schodową" ciepło mi nie zwiewa na górę , co najwyżej wyłazem ;)

    W kotłowni czesto mam cieplej niż w reszcie domu a nie wliczam jej do powierzchni
    ogrzewanej ...

  • 40. Data: 2012-02-29 13:57:09
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik z...@g...com napisał:
    > W kotłowni czesto mam cieplej niż w reszcie domu a nie wliczam jej do powierzchni
    ogrzewanej ...

    Dlaczego??? Bo jest rzeczywiście nieogrzewana...? Czy dlatego, że nie
    masz w niej grzejników?

    Otóż oprzyrządowanie kotła jest znakomitym grzejnikiem, dlaczego więc
    nie wliczasz tej powierzchni? - Kotłownię masz przecież ogrzewaną...

    pozdrawiam
    Robert G.