  • 51. Data: 2012-03-01 12:26:01
    Temat: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Od: z...@g...com

    > Zawsze taka PC będzie droższa w eksploatacji niż PC z gruntowym
    > wymiennikiem.

    Masz rację , tylko koszty zakupu , koszty montażu i itd są duuuuuużo niższe.
    Zapewne stwierdził że dużo taniej będzie kupić nawet dobra drogą pompę powietrze-woda
    i płacić trochę wyższe rachuunki niz kupić pompę ciepła gruntową i zapłacić od razu
    duuużo wiecej ...

    Zapewne chłodna kalkulacja ...
    Lepiej czasami wydać 20tys i później płacić 1000zł więcej rocznie niż wydać np. 80tys
    za jednym razem i mieć 1000zł oszczędności rocznie ...

  • 52. Data: 2012-03-01 13:11:23
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik <z...@g...com> napisał w wiadomości
    n-forums@yner4...
> [...]

    Lepiej czasami wydać 20tys i później płacić 1000zł więcej rocznie niż wydać
    np. 80tys za jednym razem i mieć 1000zł oszczędności rocznie ...

    _--------------------------------------

    Zgadza się, moze nie jest aż tak duża rożnica jak piszesz, ale pewnie będzie
    o sam odwiert, czy rozkopanie działki i ułożenie rur.

    Ale to kwota nie większa niż
    10-20k, w najgorszym przypadku, jesli będzie to odwiert, a ponoć odwierty sa
    najlepszym rozwiązaniem.
    Niestety na taki domek to 4x po 50m odwiertów pewnie by trzeba, co da kwote
    pewnie z 20k.
    Rozkopanie działki z rurami pewnie w 10k by się zmiesciło, o ile jest
    odpowiednio duża działka
    chociaż wolalbym dołożyć na odwiert, zeby nie masakrować terenu w koło :)

    pozdrawiam
    AT

  • 53. Data: 2012-03-02 07:10:42
    Od: z...@g...com

    > pewnie z 20k.
    > Rozkopanie działki z rurami pewnie w 10k by się zmiesciło, o ile jest

    Może po prostu człowiek stwierdził że szkoda mu płacić dodatkowo 20tys zł i mieć
    sajgon na działce (+ koszty przywrócenia działki do stanu poprzedniego).
    Jeśli nawet jego rachunki będą o 1000zł większe w skali roku , to zanim te 20tys by
    "odzyskał" minęło by 20lat ...

    Więc może po prostu chłodna kalkulacja. Po co płacić 20tys więcej , jak można płacić
    z 1000zł więcej rocznie i mieć resztę kasy na inne cele :)

  • 54. Data: 2012-03-02 10:54:17
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    Więc może po prostu chłodna kalkulacja. Po co płacić 20tys więcej , jak
    można płacić z 1000zł więcej rocznie i mieć resztę kasy na inne cele :)

    -------------------------------

    Jest to możliwe:)

    Jedna osoba na grupie uzytkuje PC powietrze - woda.

    Można zapytać dlaczego taką wybrał.

    A co ciekawe jego rachunki nie są az tak wysokie, na pewno nie raz wyższe
    niz rachunki Adama.

    Pewnie jak by mięli równie dobrze zadbane ocieplenie jak samo wykończenie
    domu to nie płaciliby 4k tylko 2k.

    pozdrawiam
    AT

  • 55. Data: 2012-03-03 16:42:01
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    -------------------------------

> [...]
    > niz rachunki Adama.
    >
    > Pewnie jak by mięli równie dobrze zadbane ocieplenie jak samo wykończenie

    Czuję się wywołany do tablicy ;)

    05.02.2012 - 8077kWh
    19.02.2012 - 8617kWh (+540kWh / 14 dni - średnio 38,6kWh/dzień - CO+CWU)
    03.03.2012 - 8813kWh (+196kWh / 13 dni - średnio 15,1kWh/dzień - CO+CWU)

    Jutro mijają 2 lata od uruchomienia PC w naszym domu. Te 8813kWh to
    zużycie energii od rozruchu pompy.

    04.03.2011 było 4570kWh.
    Za cały rok wyszło 4243kWh - czyli ok. 1612pln (CO+CWU).
    Za całą zimę (11.09.2011 - 03.03.2012) - 3260kWh - ok. 1240pln.

    Od 11.04.2011 (5079kWh) do 11.09.2011 (5555kWh) - czyli za 5 m-cy bez CO
    wyszło ok. 476kWh - ok. 150pln.

    Dlaczego wybraliśmy powietrzną PC?
    Kiedy szukaliśmy PC (gaz będzie może za 20 lat), oferty na pompę
    gruntową zaczynały się od 30kpln (pompy z bezpośrednim odparowaniem).
    Do tego rycie działki i wieczna troska o wymiennik gruntowy.
    Prawdopodobnie trzeba by było też inwestować w solary, bo zużywamy sporo
    ciepłej wody.
    Dodatkowo mitolodzy straszyli słabym COP i wydajnością - ale mieszkamy
    we wschodniej WLKP i zimy nie są tu tak srogie jak w górach.

    Liczyłem się z kosztami ogrzewania wyższymi o 500pln/sezon w przypadku
    pompy powietrznej, porównując do pompy gruntowej.
    Miałem duszę na ramieniu, kiedy zapowiadali -26st. ale dała radę nawet
    przy niższych temperaturach, wspomagając się grzałkami.

    Ocieplenie chatki robiłem sam, starając się usunąć wszystkie mostki.
    Różnicę pomiędzy piecem na węgiel a PC (jakieś 10kpln) zarobiłem
    popołudniami, klejąc styropian, układając podłogówkę, wełnę itp.
    Gdybym budował jeszcze raz - zrobiłbym to samo, ale na płycie fundamentowej.
    Wyszło jak wyszło - jesteśmy bardziej niż zadowoleni.

    > pozdrawiam
    > AT

    pozdrawiam,
    yarecky.

  • 56. Data: 2012-03-03 18:19:35
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-02-28 11:53, quent pisze:

    > Myślę, że jest całkiem nieźle. Dom nowy, wilgotoność w tym czasie
    > utrzymywała się na poziomie 75%.

    Jak ci się udało w mrozy utrzymać wilgotność 75%? Chyba wszystko
    zamknąłeś na głucho. Przy 75% papier wilgotnieje, drewno puchnie, ....

    M.

  • 57. Data: 2012-03-03 18:26:44
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-03-03 19:19, M. pisze:
    > Jak ci się udało w mrozy utrzymać wilgotność 75%? Chyba wszystko
    > zamknąłeś na głucho. Przy 75% papier wilgotnieje, drewno puchnie, ....

    W mrozy mialem problem z wentylacją mechaniczną, pisałem już dlaczego.
    Taką wilgotnośc mam ciągle. Teraz jest 70% przy WM dzialającej na 200m3/h

    www.elipsa.info

  • 58. Data: 2012-03-04 09:58:26

    W dniu 2012-03-03 19:26, quent pisze:

    > W mrozy mialem problem z wentylacją mechaniczną, pisałem już dlaczego.
    > Taką wilgotnośc mam ciągle. Teraz jest 70% przy WM dzialającej na 200m3/h

    To masz problem. Może zostaw uchylone okna (nie rozszczelnione a
    uchylone) na noc. Zużyjesz parę metrów^3 gazu ale obniżysz wilgotność. W
    nocy teraz są lekkie mrozy więc jest to idealna temperatura na suszenie.
    Nie musisz utrzymywać nawet bardzo wysokiej temperatury.

    M.