  • 21. Data: 2010-11-07 15:30:04
    Temat: Re: Agregat jednofazowy i instalacja trójfazowa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2010 15:31, Jan Werbinski pisze:

    > ROTFL!
    > Skompromitowałeś się na całego!

    A w którym miejscu?

    > Teraz oficjalnie mówię Ci: Twoje błędne rady mogą kogoś zabić. Jesteś
    > niebezpieczny dla otoczenia. Abym przypadkiem kiedyś się nie zabił
    > korzystając z Twoich rad newsy Twojego autorstwa będę na swój użytek
    > oznaczał jako napisane przez "niebezpieczny debil".

    Ja sobie oznaczę twoje jako "napisane przez nieszczęsny skutek romansu
    rodzeństwa" - chyba że potrafisz merytorycznie uzasadnić, dlaczego
    zwykły bezpiecznik nie powinien w takiej sytuacji zareagować jak na
    normalne zwarcie i wszystkiego porozłączać.

    Ale widząc twoje brednie i szczeniackie podejście - nie dasz rady.

  • 22. Data: 2010-11-07 16:03:50
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Panowie, a po co takie pyskówki. W końcu to nie dyskusja polityczna :)
    Po głębszej analizie tematu dochodzę do wniosku, że nic się nie stanie z
    różnicówkami.
    Jeśli z płytą indukcyjną nie będzie problemu, to kupię generator
    jednofazowy.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 23. Data: 2010-11-07 16:11:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2010 17:03, Krzysiek pisze:
    > Panowie, a po co takie pyskówki. W końcu to nie dyskusja polityczna :)

    Jasiu dostaje piany jak ktoś ma mu czelność wytknął błąd.

    > Po głębszej analizie tematu dochodzę do wniosku, że nic się nie stanie z
    > różnicówkami.

    Nie ma jak ;) Różnicówka ma w nosie przesunięcie fazowe.

  • 24. Data: 2010-11-07 16:36:13
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cd6c616$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > zwykły bezpiecznik nie powinien w takiej sytuacji zareagować jak na
    > normalne zwarcie i wszystkiego porozłączać.

    Potrafię, ale tego nie zrobię. Oznaczaj sobie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 25. Data: 2010-11-07 16:37:03
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cd6cfca$1@news.home.net.pl...

    > Jasiu dostaje piany jak ktoś ma mu czelność wytknął błąd.

    Nie znalazłeś błędu, tylko jesteś w błędzie.

  • 26. Data: 2010-11-07 17:02:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2010 17:36, Jan Werbinski pisze:

    > Potrafię, ale tego nie zrobię.

    ROTFL

    Ile masz lat? Osiem?

  • 27. Data: 2010-11-07 19:24:47
    Temat: Re: Agregat jednofazowy i instalacja trĂłjfazowa
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Wystarczy podłączać za bezpiecznikami "wejściowymi" i wtedy najwyżej je
    > wywali.

    KOLEGO ZNAM JEDEN PRZYPADEK GDY WŁAŚNIE TAKIE PODEJŚCIE DOPROWADZIŁO MIĘDZY
    INNYMI DO ŚMIERCI ELEKTROMONTERA, KTÓRY NAPRAWIAŁ LINIĘ ELEKTROENERGETYCZNĄ.
    Piszę między innymi, bo na powstanie wypadku składa się zwykle więcej
    nieprawidłowości.

    Zbyszek

  • 28. Data: 2010-11-07 19:31:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote in message
    > Proszę o informację, czy ktoś próbował zasilać instalację trzyfazową z
    > agregatu jednofazowego (tzn. w takim układzie, gdzie do każdej z trzech
    > faz

    Tak ja tak robię. mam 2 styczniki z blokadą mechaniczną i elektryczną
    Moelera i przed jednym z nich są zwarte fazy.
    To jedyny sposób zasilania z małego agregatu bez obawy o przeciążenie jednej
    z faz.

  • 29. Data: 2010-11-07 19:44:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2010 20:24, Zbyszek pisze:

> [...]
    > Piszę między innymi, bo na powstanie wypadku składa się zwykle więcej

    1. nie drzyj się
    2. konkretny przykład i jego genezę poproszę
    3. zrób coś z kodowaniem

    Ad2. - jeśli masz na myśli sytuację, że monter dotknął się przewodów,
    które były "gorące", choć myślał że są "zimne", to najwyraźniej nie
    zrozumiałeś co mam na myśli przez "bezpieczniki wejściowe", które
    należałoby najpierw wyłączyć.

    Co do "automatyki", proponowanej przez szczylka-Jasia, to drobna jej
    awaria w pobliskiej instytucji spowodowała, że przewody doprowadzające
    do całej posesji zaczęły lekko dymić: coś się zacięło i agregaty nie
    wyłączyły się i zostały zwarte z dosyłającą już energię linią. A jakby
    tylko były za zwykłymi bezpiecznikami...

  • 30. Data: 2010-11-07 23:16:29
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    ad1. na głupotę, która może kosztować czyjeś życie trzeba głośno reagować.
    ad.2 nie będzie przykładu.
    ad.3 kodowanie mam chyba OK ponieważ do tej pory nikt nie narzekał.
    I twoje ad.2 Z kogo robisz wała?
    Teraz piszesz, że należałoby wyłączyć bezpieczniki przedlicznikowe, a we
    wcześniejszych postach napisałeś, "że najwyżej je wywali"

    Jeżeli jest poprawnie zrobiona automatyka SZR nie powinno sie nic stać.
    Jak, któryś z kolegów napisał np. styczniki z blokadą mechaniczną pozwalają w
    miarę bezpiecznie wykonać taką aytomatykę. Łączniki Łk też są raczej pewnymi
    urządzeniami.
    Zawsze może zaistnieć sytuscja, że skleją się styki stycznika ale nie są to
    częste przypadki.
    Zawsze może wystąpić zwarcie w instalacji i jeżeli coś jest źle zrobione to
    przewody będą dymić i nie ma to nic wspólnego z automatyką SZR tylko z błędami
    w projekcie lub też niechlujstwem wykonania.

    Więcej nie dyskutuje.

    Zbyszek