  • 21. Data: 2021-12-20 19:35:37
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > W środę się trochę nim pobawię.
    > Gość ze sklepu z agregatami mówił, że agregaty od nastu lat schodziły
    > tylko w lecie (czerwiec/lipiec) po nawałnicach.
    > Nikt nie trzymał nigdy na stanie więcej jak 2-3 szt. danego modelu bo
    > czasami nie schodziły przez 2-3 lata. W tym roku od miesiąca miałby
    > eldorado - ludzie biorą wszystko co jest, nawet najdroższe Hondy
    > wyprzedał (brały je jedynie firmy i to też sporadycznie).
    > Miałby eldorado - ale nie ma, wyprzedał wszystko co miał od lata na
    > stanie i nic nowego nie może zamówić. Żaden dystrybutor nie ma agregatów.

    Nie tylko on, wszystkiego brakuje, nie ma falowników, sterowników itp,
    nie ma części, sklepy elektroniczne mają 1/20 czy nawet mniej części np
    TME czy RS. Przez to jest poważny problem z naprawami, nawet zamienników
    nie idzie dobrać bo nie ma z czego.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2021-12-20 19:59:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Dec 2021 11:53:26 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Na wszelki wypadek.

    No ale serio awaryjnie potrzebujesz zasilanie 3f 6kW? Zagotować
    posiłek/suszarka do włosów + oświetlenie i jakieś pompy taki markowy
    walizkowy 2kW da radę (np. Honda EU22, lekka, cicha).

    --
    Marek

  • 23. Data: 2021-12-20 20:01:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Dec 2021 14:59:08 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Wygląda dobrze :) oby tylko trzymał parametry.

    I dwóch chłopów do wyciągania z szopy...

    --
    Marek

  • 24. Data: 2021-12-20 20:20:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 19:59:27 UTC+1 Marek napisał(a):

    > walizkowy 2kW da radę (np. Honda EU22, lekka, cicha).

    po wpisaniu w googla Honda EU22 wyskauja (Honda EU22i) w cenach 6.5 - 9kPLN ...
    drogawo troche...

    BTW z 3 fazami trzeba uważać, bo zdaje się takie z regulacja AVR raczej wymagają w
    miarę równego obciążenia faz, pomiar/sterowanie jest zazwyczaj na jednej ustalonej,
    albo najbardziej obciążonej, pozostałe mają napięcie "jak wyjdzie"...
    Bardziej nadają się do prawdziwych 3 fazowych odbiorników,...

  • 25. Data: 2021-12-20 20:25:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.12.2021 13:01, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nic chcę się pierdzielić z przedłużaczami. Dam ręczny przełącznik sieć -
    > agregat i będę miał na agregacie zasilane wszystkie obwody.

    Ja też mam przygotowane gniazdo 1f na zewnątrz pod agregat, a w
    rozdzielni podpięte do 3f w rozłączniku 1-0-2. Także po przełączeniu
    masz wtedy wszystkie obwody zasilane w domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2021-12-20 20:48:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 17:07:16 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > https://proton-polska.pl/product-pol-498-Agregat-pra
    dotworczy-Proton-3.html

    > Ma ktoś agregat 3f?
    > Jakieś słabe punkty tego z linka?
    > Moc ma dla mnie wystarczającą.
    >

    > TG
    >
    > --
    > Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
    Jeśli chcesz kupić agregat to albo z silnikiem Diesla bo nalejesz oleju opałowego po
    4 złote za litr, mniej więcej taka cenę pokazuje google. Do tego silnik wysokoprężny
    będzie miał z 10 tysięcy roboczogodzin do remontu a nie półtora jak benzynowy. Albo
    benzynowy czterosuwowy i od razu go zagazujesz. Jak masz gaz z rury to żeby na gaz z
    rury pracował a jak nie to na jedenasto kilogramowe butle. Optymalnie żeby miał
    chłodzenie wodne. Ponad 70% paliwa idzie na straty w ciepło. Przy chłodzeniu wodnym
    można by z tego odzyskać z 70%. W takim układzie, znaczy się zagazowany i z
    chodzeniem wodnym, kilowatogodzina w pradzie wyszła by na poziomie tej z elektrowni i
    bonus w postaci ciepła w ilości 3 razy takiej jak prądu. Taki agregat z demobilu
    można wyrwać. I nic nie szkodzi że byłby z 1965 roku.

  • 27. Data: 2021-12-20 20:52:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 20:25 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Ja też mam przygotowane gniazdo 1f na zewnątrz pod agregat, a w
    > rozdzielni podpięte do 3f w rozłączniku 1-0-2. Także po przełączeniu
    > masz wtedy wszystkie obwody zasilane w domu.

    Wiem o tym.

    TG

  • 28. Data: 2021-12-20 20:54:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 20:01 Marek <f...@f...com> pisze:

    > I dwóch chłopów do wyciągania z szopy...

    Mam przygotowe miejsce na ten agregat - będzie zamocowany na stałe.

  • 29. Data: 2021-12-20 21:00:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 19:59 Marek <f...@f...com> pisze:

    > No ale serio awaryjnie potrzebujesz zasilanie 3f 6kW? Zagotować
    > posiłek/suszarka do włosów + oświetlenie i jakieś pompy taki markowy
    > walizkowy 2kW da radę (np. Honda EU22, lekka, cicha).

    Za drogi i za mało mocy. W domu Honda to fanaberia.
    Mnie nie stać na fanaberie.

    TG

  • 30. Data: 2021-12-20 21:04:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]

    z demobilu można wyrwać. I nic nie szkodzi że byłby z 1965 roku.

    Nawet lepiej, można wentylator podłączyć kanałem do domowej wentylacji i
    wietrzyć, a układ pompy wody do podgrzewania basenu nawet. Jeśli się
    latem podłączy kompresor to można przerobić na klimę :) a po podłączeniu
    jakiejś skrzyni biegów to nawet młynkomikser by był na giętkim wale czy
    karuzela dla dzieci w ogrodzie. Na wypasie to podłączyć całość na
    jakichś saniach i zrobić kampera na wycieczki :) a po wycieczce,
    wyciągamy agregat i znów karuzela działa :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>