  • 1. Data: 2009-05-08 07:26:08
    Temat: Akcja kominiarzy.
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    Wczoraj wyciągnąłem z ogrodzenia ulotkę zakładu kominiarskiego, w której
    czytamy o obowiązku sprawdzania instalacji kominowych i ich czyszczenia pod
    groźba kary itp. Bodajże min. co roku sprawdzanie, 2X w roku czyszczenie.
    Podpierali się jakąś tam ustawą.
    I teraz moje pytanie, jak to jest, jakie właściciele domów mają obowiązki co
    do instalacji kominowych pod groźbą mandatu karnego?

    Pozdr.
    WK

  • 2. Data: 2009-05-08 08:37:40
    Temat: Re: Akcja kominiarzy.
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I teraz moje pytanie, jak to jest, jakie właściciele domów mają obowiązki co
    > do instalacji kominowych pod groźbą mandatu karnego?

    tak

  • 3. Data: 2009-05-08 09:20:02
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > tak

    No ale co "tak"? Po rozmowie ze znajomymi z pracy, powiedzieli, oczywiście, że
    pierwsze słyszą. A po drugie, ze kominiarzy w domach nie widzieli od iluś tam
    lat. Mi generalnie wiadomo, najbardziej zależy na bezpieczeństwie, ale
    chciałbym tez wiedzieć, czy rzeczywiście może wpaść straż miejska, czy policja
    i kazać pokazać potwierdzenie czyszczenia komina...

  • 4. Data: 2009-05-08 09:59:12
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > i kazać pokazać potwierdzenie czyszczenia komina...

    E nie, bez przesady, a jakby się pomylili i przyszli to kartkę pies zjadł.

    Ja gonię kominiarzy, a komin czyszczę sam.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2009-05-08 19:27:00
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    Agent 0700 pisze:

    > E nie, bez przesady, a jakby się pomylili i przyszli to kartkę pies zjadł.

    Problem w tym, że gdy kontrola inspektoratu budowlanego przyjdzie to
    będzie chciała dowód, że masz przegląd zrobiony, i raczej historia z
    psem nie wystarczy.
    Drugi i imo ważniejszy powód dla robienia przeglądów - w razie pożaru
    ubezpieczyciel może również zażądać dowodu.

    pozdr

  • 6. Data: 2009-05-08 20:33:29
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    - w razie pożaru
    > ubezpieczyciel może również zażądać dowodu.

    hehehe to jest dobre !

  • 7. Data: 2009-05-09 08:48:32
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 8 Maj, 22:33, "montemax" <m...@l...pl> wrote:
    > - w razie pożaru

    > hehehe to jest dobre !

    Nie wiem czy dobre czy nie - ale to racja.
    Ubezpieczyciel szuka każdego pretekstu żeby nie wypłacić ubezpieczenia
    - a ten jest wprost wymarzony.

    Mat

  • 8. Data: 2009-05-09 09:44:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 9 May 2009 01:48:32 -0700 (PDT), Mat <m...@g...com> wklepał(-a):

    >Nie wiem czy dobre czy nie - ale to racja.
    >Ubezpieczyciel szuka każdego pretekstu żeby nie wypłacić ubezpieczenia
    >- a ten jest wprost wymarzony.

    W przypadku spalenia całego domu żądanie okazania dokumentów, które znajdowały
    się w tym domu jest cokolwiek nie na miejscu.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 9. Data: 2009-05-09 11:14:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku spalenia całego domu żądanie okazania dokumentów, które
    > znajdowały
    > się w tym domu jest cokolwiek nie na miejscu.

    Kopie dokumentów są przechowywane przez firmy: protokoły kominiarskie przez
    firmę kominiarską, elektryczne przez firmę instalatorską lub wykonującą
    pomiary, projekt domu przechowywany jest w urzędzie.
    Tłumaczenie, "że się spaliło" w tym przypadku jest bzdurne.

  • 10. Data: 2009-05-09 11:49:40
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jacek "Plumpi" pisze:

> [...]
    > wykonującą pomiary, projekt domu przechowywany jest w urzędzie.
    > Tłumaczenie, "że się spaliło" w tym przypadku jest bzdurne.
    Zgadza się, ale w przypadku kominiarzy to łatwo sprawdzić jaka
    firma/kominiarz opiekował się danym rejonem w danym czasie, i tam szukać.
    A czy ty pamiętałbyś jak się nazywała firma instalatorska która np 8 lat
    temu robiła coś gdzieś, a znalazłeś ją z ogłoszenia w internecie... ?
    Pewnie papiery przechowują, ale 3x się przeprowadzili (jeśli istnieją) a
    ty nawet nie znasz nazwy...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173