  • 11. Data: 2009-05-09 14:30:37
    Temat: Re: Akcja kominiarzy.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:gu3r5u$3b5$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Zgadza się, ale w przypadku kominiarzy to łatwo sprawdzić jaka
    > firma/kominiarz opiekował się danym rejonem w danym czasie, i tam szukać.
    > A czy ty pamiętałbyś jak się nazywała firma instalatorska która np 8 lat
    > temu robiła coś gdzieś, a znalazłeś ją z ogłoszenia w internecie... ?
    > Pewnie papiery przechowują, ale 3x się przeprowadzili (jeśli istnieją) a
    > ty nawet nie znasz nazwy...

    To już Twój problem.
    Poza tym 8 lat to i tak już jest "po ptokach" :)
    Badania instalacji elektrycznych w budynkach mieszkalnych powinny być
    przeprowadzane nie rzadziej jak co 5 lat.

  • 12. Data: 2009-05-09 22:08:47
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]
    > Badania instalacji elektrycznych w budynkach mieszkalnych powinny być
    > przeprowadzane nie rzadziej jak co 5 lat.
    Oględziny...
    --
    pzdr - Zyga

  • 13. Data: 2009-05-10 20:02:03
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > No ale co "tak"? Po rozmowie ze znajomymi z pracy, powiedzieli,
    > oczywiście, że
    > pierwsze słyszą.

    Nie słuchać znajomych z pracy.
    Kominiarze mają rację, a jak się ich pogoni sami moga podpier... do PINBu
    (bo po prostu mają w tym interes) a wtedy raczej niewesoło.

    A tu konkrety:
    Prawo budowlane,
    - art 62 ust 1 lit c
    - art 62, ust 5, ust 6 pkt1 i pkt2

    Rozporządzenie MI w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    budynki i ich usytuowanie.
    Cały rozdział 5 (od paragrafu. 140) i wynikające z niego dalsze odesłania.

    Rozporządzenie MSWiA w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków
    mieszkalnych
    Rozdział 5, par.19 pkt 3 w szczególności i cały razdział 5 par 19 w
    odniesieniu do kominów
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2009-05-10 20:05:01
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Czasami wydaje mi się, że wiele osób po prostu nie dorosło do tego aby być
    właścicielami budynków czy to jedno, czy wielorodzinnych i spełaniać
    obowiązujące wymogi prawne.
    Obserwacja ta odnosi się zarówno do osób fizycznych oraz innych takich jak
    wspólnoty mieszkaniowe czy osoby prawne.
    Lud
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2009-05-10 20:06:17
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

[...]

    Ludzie często myślą że jak wykupią mieszkanie na własność lub zbudują dom to
    już hulaj dusza, piekła nie ma i pełna samowolka, tymczasem nic z tego.
    G....uzik prawda.
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2009-05-10 21:22:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    >
    > Ludzie często myślą że jak wykupią mieszkanie na własność lub zbudują
    > dom to już hulaj dusza, piekła nie ma i pełna samowolka, tymczasem

    wiesz co...

    jeśli idzie o budynki wielorodzinne czy administrowane w celach zarobkowych
    to zgadzam sie że należy egzekwować prawo i wymagać spełniania pewnych
    wymogów.

    jednakże jeśli idzie o domy prywatne to państwo powinno się odwalić od tego
    co ja robię i jak sobie go utrzymuję chyba ze grozi zawaleniem poza teren
    mojej posesji.

  • 17. Data: 2009-05-11 07:38:53
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

> [...]
    >
    > jednakże jeśli idzie o domy prywatne to państwo powinno się odwalić od
    > tego co ja robię i jak sobie go utrzymuję chyba ze grozi zawaleniem poza

    Każdy ma prawo do własnej opinii. Ja nie do konca się z Tobą zgadzam, bo
    potem są tragedie: zaczadzone dzieci, porażenia prądem, wybuchy gazu, a jak
    gaz pierdyknie u Ciebie to już niekoniecznie tylko ty ucierpisz, pożar na
    skutek niepsrawnej instalacji elektrycznej też nie musi wyrządzić szkód
    tylko na jednej posesji.
    Są osoby całkowicie nieświadome technicznie i takie prawne wymuszenia są
    m.in. w celu zapewnienia minimum bezpieczeństwa, a druga strona medalu jest
    taka, że ludzie będący właścicielami nieruchomości często kompletnie nie
    orientują się w zobowiązaniach które taka własność niesie czego przykładem
    jest m.in ten wątek. W przypadku nieszczęścia są pretensje i oskarżenia, ale
    nieznajomość prawa nikogo nie tłumaczy ani nie zwalnia z odpowiedzialności.
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2009-05-11 18:43:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > niesie czego przykładem jest m.in ten wątek. W przypadku nieszczęścia
    > są pretensje i oskarżenia, ale nieznajomość prawa nikogo nie tłumaczy

    pokaż mi dom prywatny w którym ktoś ma gaśnice.

    Każdy jest kowalem swojego losu. naprawdę pańśtwo nie jest od tego aby być
    niańką. Państwo powinno edukować ale nie wymuszać.

    I co z tego całego nadzoru i przepisów skoro instytucje państwowe mają je
    najbardziej w dupie, patrz tragiczny pożar z Wielkiej Nocy.

  • 19. Data: 2009-05-11 19:28:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > I co z tego całego nadzoru i przepisów skoro instytucje państwowe mają je
    > najbardziej w dupie, patrz tragiczny pożar z Wielkiej Nocy.

    Ale to nie państwo odpowiada za stan takich budynków lecz konkretne osoby:
    właściciel. administrator, pracownik, który dokonywał inspekcji.
    Przepisy natomiast mają za zadanie pogonić takich nierobów i leni do roboty.
    Jeżeli nie wykonali swoich obowiązków należycie w tym zakresie to dostaną za
    to po tyłku.

  • 20. Data: 2009-05-11 19:39:42
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > Przepisy natomiast mają za zadanie pogonić takich nierobów i leni do
    > roboty. Jeżeli nie wykonali swoich obowiązków należycie w tym zakresie

    Zartujesz. Pewnie na wszystko maja wymagane papiery. Takie glupie prawo
    powoduje tylko, ze pomiary kupuje sie za 100zl zeby miec do PINB, teraz
    masz przyklad ze swiadectwem energetycznym - jak sie troche na rynku
    pojawi ludzi z uprawnieniami to tez sie bedzie kupowac fikcyjne za
    100zl, obecnie kupuje sie rownie fikcyjne tylko za grubsza kase.
    Niedawno na tej grupie mials przyklad kominiarza, ktory badal ciagi
    zapalona gazeta. Zapewne z tego "pomiaru" wystawial stosowne
    kominiarskie zaswiadczenie.
    Zawsze mnie zastanawia dlaczego ludzie nie moga zrozumiec, ze glupiego
    prawa nie da sie wyegzekwowac, a zamiast wymyslac durne przepisy lepiej
    uswiadamiac ludzi, ze pewne rzeczy warto robic nie dlatego, ze tak chce
    urzednik tylko dla wlasnego dobra. No ale wtedy trzebaby wykazac, ze
    pewne rzeczy warto robic, a tu moze byc problem z dowodami na
    skutecznosc wielu dzialan...