  • 1. Data: 2011-05-04 16:01:42
    Temat: Antena TV-SAT na elewacji?
    Od: "@Kinga" <K...@K...pl>

    Czy jest podstawa prawa budowlanego do usunięcia profesjonalnie zamocowanej
    anteny TV-SAT do elewacji budynku? Blok 10pieter, my na p. 6. Wspólnota
    właśnie zmieniła zdanie i chce demontażu ze ścian i montażu na balustradach
    balkonów -kpina! Kilka metrów od ściany, większa siła wiatru, zasłanianie
    widoków, itp., itd.

  • 2. Data: 2011-05-04 16:23:20
    Temat: Re: Antena TV-SAT na elewacji?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 18:01:42 @Kinga <K...@k...pl> napisał(a):

    > Czy jest podstawa prawa budowlanego do usunięcia profesjonalnie
    > zamocowanej anteny TV-SAT do elewacji budynku?
    Pewnie, blok nie jest twój.

    > Blok 10pieter, my na p. 6. Wspólnota właśnie zmieniła zdanie i chce
    > demontażu ze ścian i montażu na balustradach balkonów -kpina!
    Mają prawo, blokiem rządzi wspólnota.

    > Kilka metrów od ściany, większa siła wiatru, zasłanianie widoków, itp.,
    > itd.
    Sprzedaj mieszkanie, wybuduj sobie dom, będziesz sobie
    wtedy mogła wieszać antenę gdzie będziesz chciała.
    U mnie także nie wolno było wieszać anten na elewacji.
    Teraz mam własny dom i antena wisi mi tam gdzie chcę :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-05-05 05:54:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > balkonów -kpina! Kilka metrów od ściany, większa siła wiatru, zasłanianie

    Oczywiście jest podstawa ...

    Zniszczyłaś elewację bloku ...

    Tak naprawdę wspólnota powinna jeszcze domagać się naprawy elewacji i
    odtworzenia do stanu pierwotnego ...

    Jak ja kupowałem mieszkanie to od razu pytałem się czy mogę zamontować
    antenę. otrzymałem zgodę ale z warunkiem że antena będzie zamontowana
    na balkonie i nie będzie montowana na elewacji bloku ...
    Kupiłem długi wysięgnik i zamontowałem z boku balkonu , nie niszcząc
    elewacji ...

    Tyle że większość ma to gdzieś i montuje jak chce nie zważając że
    niszczy elewację bloku ...

  • 4. Data: 2011-05-05 22:11:04
    Od: "Maria" <M...@M...pl>

    ....Zniszczyłaś elewację bloku ...

    hmmm... myślę, że gdy ją zdemontuję, to wtedy zniszczę elewację. Póki co,
    jest profesjonalnie zamocowana, ale po demontażu powastaną otwory... A
    to, że zmieniła zdanie Wspólnota, to nie jest czasami działanie prawa
    wstecz? Wg mnie powinno dot. nowych insttalacji, a odnośnie starych wyraźny
    zapis o demontażu... -co wy na to?

  • 5. Data: 2011-05-06 08:29:01
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-05-04 18:01, @Kinga pisze:
> [...]
    > 6. Wspólnota właśnie zmieniła zdanie i chce demontażu ze ścian i montażu
    > na balustradach balkonów -kpina! Kilka metrów od ściany, większa siła

    Zaproponuj coś innego, niech wszyscy zupełnie zdemontują anteny sat i
    zróbcie jedna zbiorcza dla wszystkich na dachu - blok zyska na estetyce,
    a wy na stabilnym sygnalne z dużej solidnej anteny na dachu.

    Może być problem z "mózgami" które twierdza ze nalepka "n" to do danej
    TV i inna antena być nie może.

  • 6. Data: 2011-05-06 15:05:56
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "@Kinga" <K...@K...pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik "Maria" <M...@M...pl> napisał w wiadomości

    > -co wy na to?

    Ja myślę, że masz problem :)

  • 7. Data: 2011-05-07 22:08:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > wstecz? Wg mnie powinno dot. nowych insttalacji, a odnośnie starych
    > wyraźny zapis o demontażu... -co wy na to?

    Po pierwsze ...
    Profesjonalista zamontowałby tak antenę aby nie niszczyć elewacji.
    Zamontował ją ktoś kto zrobił jak mu bylo najłatwiej i najtaniej (tańsze
    mocowania) , a że skasował kasę jak profesjonalista to inna bajka ...

    Po drugie.
    Elewacja już jest uszkodzona. Po zdemontowaniu dalej będzie uszkodzona ...

    Po trzecie.
    Dokonałaś SAMOWOLI. Najpierw powinno zapytać się o zgodę
    wspólnoty/spółdzielni ...
    Ja pytałem się o zgodę i otrzymałem , ale pod warunkiem że nie uszkodzę
    elewacji i zrobiłem tak aby nie uszkodzić i aby antena była tak zamocowana
    aby nie rzucała się w oczy ...

    I tak ciesz się że wspólnota nie wystąpiła z pismem/nakazem naprawy elewacji
    i abyś poniosła koszty uszkodzenia elewacji ...

    Osobiście uważam że najpierw dowiedz się czy jeśli zamontujesz antenę tak
    aby w żaden sposób nie dotykała elewacji i w żaden sposób jej nie naruszała
    to czy w takim przypadku możesz zostawić antenę ...

    Jeśli jednak Wy jako wspólnota podjęliście decyzje o demontażu wszystkich
    anten to ... musisz zaakceptować to co większość przeglosowała ...

  • 8. Data: 2011-05-10 12:50:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Sprzedaj mieszkanie, wybuduj sobie dom, będziesz sobie
    wtedy mogła wieszać antenę gdzie będziesz chciała.
    U mnie także nie wolno było wieszać anten na elewacji.
    Teraz mam własny dom i antena wisi mi tam gdzie chcę :)

    ale po odbiorze budynku:) bo jak dasz na komin i uprze się kominarz
    to kwitka nie da :)

  • 9. Data: 2011-05-10 13:10:48
    Od: "AtARM" <d...@g...pl>

    > Może być problem z "mózgami" które twierdza ze nalepka "n" to do danej
    > TV i inna antena być nie może.

    Jest to bardzo słuszna rada, niestety
    pewnie nie dogada się :)

    raz miałem okazję uczestniczyc w takim spotkaniu
    chcąc zaproponować cos mieszkańcom, poczułem
    się jak w filmie MIŚ :) Stanisława Barei

    Na srodku sali 3 stoliki komisja i na trybunach 'mieszkańcy'

    Ledwo powstrzymałem powagę :)
    jak zaczęli się ludzie przekrzykiwać
    nie sposob był, aby sie dogadali między sobą.
    Wszystko z założenia jest na NIE.

    To był jeden z pierwszych kroków
    ktory potwierdził mnie w przekonaniu,
    ze za wszelką cene trzeba budować się :)

    kolejny krotk, to jak ładne na fotkach mieszkanie
    33m2 za 150k chciałem zakupić
    jak zobaczyłem, co to jest 33m2
    to juz zawarzyło na decyzji :)
    i wiedziałem, ze niegdy w bloku nie zamieszkam,
    po drodze, jeszcze głośni sąsiedzi i wojowanie z nimi.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-05-10 19:20:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-05-2011 o 14:50:40 Amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > Sprzedaj mieszkanie, wybuduj sobie dom, bedziesz sobie
    > wtedy mog?a wieszaae antene gdzie bedziesz chcia?a.
    > U mnie tak?e nie wolno by?o wieszaae anten na elewacji.
    > Teraz mam w?asny dom i antena wisi mi tam gdzie chce :)
    >
    > ale po odbiorze budynku:) bo jak dasz na komin i uprze sie kominarz
    > to kwitka nie da :)
    Na kominie nic nie mam :) antena jest na elewacji jak napisałem, pod
    szczytem ściany. Mam ją tam na podwójnym uchwycie.

    --
    Pozdr
    JanuszK