  • 21. Data: 2009-09-02 13:15:31
    Temat: Re: Apartamenty w Krakowie
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    news:h7lq2c$frt$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > A ty przypuszczasz, ze te wspolczesne czynszowki sa tansze?

    A co to są wspólczesne czynszówki?

  • 22. Data: 2009-09-02 13:18:37
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Skoro tracenie czasu w dojazdach i przy zajmowaniu się domem uszlachetnia
    > dokonałes słusznego wyboru. Ja myślę zupełnie odwrotnie, ale jakoś nikogo
    > na siłę nie przekonuję do kupowania mieszkań. Każdy ma swoją logikę i cenę
    > czasu.

    Czepiasz się dojazdów, a przecież jest sporo działek w samym Krakowie
    wystarczy zerknąc na allegro, z pewnością większość jest bliżej centrum
    niż niejeden nowy blok.

    Chyba nie mieszkałeś w domu, skoro twierdzisz, ze to wymaga tak dużego
    nakładu pracy, zapewniam Cię, że jest taniej mieszkać w domu 120m niż w
    mieszkaniu 120m, a i cenowo za 1m2 na pewno taniej wyjdzie wybudowac dom,
    wiem z własnego doświadczenia.

  • 23. Data: 2009-09-02 13:33:48
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Czepiasz się dojazdów, a przecież jest sporo działek w samym Krakowie
    > wystarczy zerknąc na allegro, z pewnością większość jest bliżej centrum
    > niż niejeden nowy blok.

    Nie znam Krakowa, znam za to doskonale Warszawę. Nie ma takiej opcji by
    tanio kupić działkę czy dom w przyzwoitej dzielnicy. Nawet domy położone w
    gminach przygranicznych są także bardzo drogie, a komunikacja totalnie leży.

> [...]
    > nakładu pracy, zapewniam Cię, że jest taniej mieszkać w domu 120m niż w
    > mieszkaniu 120m, a i cenowo za 1m2 na pewno taniej wyjdzie wybudowac dom,

    Właśsnie dlatego, ze mieszkałem przez wiele lat w domu to wiem jakiego
    nakładu pracy on wymaga. Co tydzień ogród, bieżąca konserwacja, odśnieżanie,
    etc. Do tego w zalezności od lokalizacji większe lub mniejsze kłopoty z
    transportem, dostepem do rozrywek, szkół, sklepów, co sprowadza się do
    jednego mianownika - czas i pieniądze.
    Wiele osób wybiera jednak duże mieszkania. Jak to mówią zamożni ludzie -
    jedynej rzeczy której nie mogą kupić to czas.

  • 24. Data: 2009-09-02 13:42:13
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A co to są wspólczesne czynszówki?

    Pomijamy temat dojazdów, bo jak wcześniej pisałem można kupić działkę
    w samym Krakowie i nie tracić na dojazdy, zamiast budować dom 300m2,
    wybudować
    mały 120m2.

    Współczesne czynszówki, kolega z pewnością miał na mysli czynsze utrzymania
    nowego mieszkania, (co przecież nie problem się domyśleć?...)

    przykładowy koszt utrzymania mieszkania 60m2 w moim mieście to czynsz 500zl
    na rodzine 2 osobową
    w tym są śmieci sprzątanie klatki i woda zimna + ogrzewanie, za które jest
    dopłata każdego roku, sięgająca nawet do 1000zł(chore nieuczciwe podzielniki
    ciepła).
    Wychodz prawie średnio 7tys

    Ogrzanie domku 120m2 za cały rok to koszt, w zależności od ogrzewania 2tys
    do max 5tys + smieci 50zł miesięcznie + woda 30zł miesięcznie.
    + podatek 150zł/rocznie

    roznice mozesz sobie odkladac na drobne remotny zewnętrzne raz na 10lat

    pomijam prąd w obu przypadkach.

    dodatkowo uwzględnij wartość obu nieruchomości
    w mieście

  • 25. Data: 2009-09-02 13:51:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Wiele osób wybiera jednak duże mieszkania. Jak to mówią zamożni ludzie -
    > jedynej rzeczy której nie mogą kupić to czas.
    Nie znam warunków Warszawy, pisaliśmy o Krakowie
    ale pierwszy lepszy przykład

    Warszwa:
    http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=152265
    2

    Nie wygląda to aż tak tragicznie
    ale np:

    Mała działka 5ar, mały dom, nie wymaga nakładów pracy większych niż w
    mieszkaniu
    Jeśli mieszkałeś na wsi, i rodzice posiadali hektarową działkę i stary dom
    to co innego

    Mówimy o zakupie nowego mieszkania i nowego domu, jak pisałem poniżej
    róznica finansowa jest na korzyść
    mieszkania w domu, którą to możesz odkładać na fundusz remontowy.

    Jak cięzko Ci odśnieżyć 4m do drzwi wyjściowych do ulicy, to możesz
    zamontować
    sobie pod te 4m podgrzewanie podłogi i ustawić automat, i np 1 godzine
    przed wyjazdem do pracy
    zrobi to za Ciebie.

    W końcu jesteś zamożną osoba to wszystko możesz zlecić tak samo jak zlecasz
    w mieszkaniu mieszkając.

    Trawy nie musisz kosićj ak to problem, wylożysz kostką brukową sobie
    działkę, albo raz w roku spryskasz randapem.

  • 26. Data: 2009-09-02 14:06:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Warszwa:
    > http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=152265
    2

    > Nie wygląda to aż tak tragicznie
    > ale np:

    Wygląda tragicznie, bo to jest obrzeże Warszawy bez dojazdu. Dodatkowo przy
    działce ma biec droga ekspresowa.

    > Mała działka 5ar, mały dom, nie wymaga nakładów pracy większych niż w
    > mieszkaniu
    > Jeśli mieszkałeś na wsi, i rodzice posiadali hektarową działkę i stary dom
    > to co innego

    Mieszkałem w miescie wojewódzkim w nowym domu.

    > Mówimy o zakupie nowego mieszkania i nowego domu, jak pisałem poniżej
    > róznica finansowa jest na korzyść
    > mieszkania w domu, którą to możesz odkładać na fundusz remontowy.

    Ty liczysz tylko złotówki wydane na zakup, ja liczę złotówki nie zarobione
    przeze mnie z powodu strat czasowych i konieczności posiadania co najmniej
    dwóch samochodów.

> [...]
    > zamontować
    > sobie pod te 4m podgrzewanie podłogi i ustawić automat, i np 1 godzine

    Masz obowiązek odśnieżyć także chodnik i jakiś tam fragment ulicy.

    > W końcu jesteś zamożną osoba to wszystko możesz zlecić tak samo jak
    > zlecasz w mieszkaniu mieszkając.

    Spróbuj znaleźć kogos do pracy w Polsce objętej takim niby potężnym
    bezrobociem. Rodzice nie moga nikogo znaleźć do skoszenia trawy czy też
    umycia okien. Za to żebrać to przychodzą.

    > Trawy nie musisz kosićj ak to problem, wylożysz kostką brukową sobie
    > działkę, albo raz w roku spryskasz randapem.

    Musi być zapewniona powierzchnia biologicznie czynna.

  • 27. Data: 2009-09-02 14:08:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mówimy o zakupie nowego mieszkania i nowego domu, jak pisałem poniżej
    > róznica finansowa jest na korzyść
    > mieszkania w domu, którą to możesz odkładać na fundusz remontowy.

    Wszystko fajnie wygląda jak się jest młodym i zdrowym. Jak się jest starszym to nie
    ma już siły na sprzątanie podwórka, odśnieżanie, naprawy, wyjazdy do sklepu i do
    lekarza. Wtedy na prawdę warto mieszkać w mieście.

  • 28. Data: 2009-09-02 14:13:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Współczesne czynszówki, kolega z pewnością miał na mysli czynsze
    > utrzymania nowego mieszkania, (co przecież nie problem się domyśleć?...)

    Raczej problem, bo czynszu się nie płaci w tych mieszkaniach tylko koszty
    eksploatacyjne.

> [...]
    > w tym są śmieci sprzątanie klatki i woda zimna + ogrzewanie, za które jest
    > dopłata każdego roku, sięgająca nawet do 1000zł(chore nieuczciwe

    To dziwne, bo mam jedno mieszkanie 52 m2 i opłaty miesięczne to ok. 430 zł,
    a kazdego roku dostaję jeszcze zwrot nadpłaconych kosztów ogrzewania w
    wysokości ok. 600-800 zł.

    > Ogrzanie domku 120m2 za cały rok to koszt, w zależności od ogrzewania 2tys
    > do max 5tys + smieci 50zł miesięcznie + woda 30zł miesięcznie.
    > + podatek 150zł/rocznie

    I za te 2000 zł za ogrzewanie masz taki komfort termiczny jak w mieszkaniu?
    Nie wierzę, a doświadczenia rodziców podpowiadają zupełnie cos innego.
    Szczególnie jeśli chodzi o te koszty.

  • 29. Data: 2009-09-02 14:17:45
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Wszystko fajnie wygląda jak się jest młodym i zdrowym. Jak się jest starszym
    to nie ma już siły na sprzątanie podwórka, odśnieżanie, naprawy, wyjazdy do
    sklepu i do lekarza. Wtedy na prawdę warto mieszkać w mieście.

    No tylko jeden problem dymać codziennie kilka razy na 3 lub 4 piętro :)
    to wolę już dom z ogródkiem i odśnieżaniem co jakiś czas.

  • 30. Data: 2009-09-02 14:27:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > No tylko jeden problem dymać codziennie kilka razy na 3 lub 4 piętro :)
    > to wolę już dom z ogródkiem i odśnieżaniem co jakiś czas.

    A kto ci każe dymać na 3 lub 4 piętro? Nawet w budynkach 1-2 piętrowych
    wstawia się windy by mieszkańcy sobie spokojnie wjechali do mieszkania z
    garażu podziemnego.