  • 31. Data: 2020-04-05 12:55:50
    Temat: Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Jeżeli tego nie jesteś w stanie zrozumieć to Twój problem.

    Jesteś w stanie wytłumaczyć dlaczego u mnie kocioł Termet działa bezproblemowo z
    zasobnikiem poziomym?
    Zerknij do historii to sam faktycznie radziłeś mi żebym zasobnik zmienił na pionowy
    bo pisałeś o taktowaniu itp.
    Ba szczęście mój instalator stwierdził że skoro zasobnik jest cały i bezproblemowo
    działał ze śmieciuchem to będzie działał również z kotłem gazowym.
    Jakby co to wymienić zawsze go można
    Ps
    Ty faktycznie jesteś teoretyk.

  • 32. Data: 2020-04-05 13:02:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 12:49, Kris pisze:
    > Nie rozmydlaj tematu.
    > Walnąłeś głupotę każdemu się zdarza.
    > Napisałem wcześniej i powtórzę teraz:
    > Mam kocioł Termet ecocondens Plus gold 20kW i zasobnik 150l
    > Poziomy. Na kotle mam ustawione temperaturę ciepłej wody użytkowej 50 stopni
    Celsjusza.
    > Potrzebujesz jeszcze jakieś dane?

    Z wężownicą typu podkowa (taki jak wskazał Marek) czy dwupłaszczowy, bo
    to jest ogromna różnica?

    Marek napisał bardzo niezrozumiale i nie wiadomo jak chciał wykorzystać
    ten zasobnik. Teraz, kiedy w końcu wyjaśnił o co mu chodzi to robisz się
    wielce przemądrzały i się przypierdalasz, nie wiadomo o co.

    Przyjąłem, że chce go podłączyć do kotła gazowego. Tego typu zbiorniki
    nieważne czy podłączone normalnie czyli z wykorzystaniem wężownicy, czy
    też jako zasobnik warstwowy to zły pomysł.

  • 33. Data: 2020-04-05 13:13:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Z wężownicą typu podkowa

    tak

  • 34. Data: 2020-04-05 13:15:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Marek napisał bardzo niezrozumiale

    Głupoty które pisałeś to były odpowiedzi do mnie nie do Marka

  • 35. Data: 2020-04-05 13:18:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, April 5, 2020 at 11:59:37 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > Ilość energii jaka jest potrzebna do podgrzania 80 litrów wody z
    > wodociągów o temperaturze 10'C do temperatury 50'C to jest ok. 4kWh.
    >
    > Kocioł gazowy zawsze grzeje CO i CWU na przemiennie z priorytetem CWU i
    > tu jest problem.
    >
    > Zakładając, że wężownica ma moc 8kW to teoretycznie da się nagrzać
    > zasobnik w 30 minut. Tyle, że kocioł musiałby utrzymać przez cały czas
    > różnicę temperatur 70'C. Aby podgrzać wodę do 50'C to woda kotłowa
    > musiałaby osiągnąć 120'C. W rzeczywistości kotły gazowe podgrzewając CWU
    > nie przekraczają temperatury wody w obiegu kotłowym 80'C.

    na stronie podanej przez autora sa podane parametry tego zasobnika, m.in moc
    wymiennika 10.6kW dla 100 litrowego przy parametrach 80/10/45, czyli rozumiem ze to
    moc srednia liczona dla danych: woda z kotla 80, woda zimna 10, woda w zasobniku 45

  • 36. Data: 2020-04-05 13:52:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 13:13, Kris pisze:
    > tak

    Albo gdzieś popełniasz błąd, albo celowo piszesz bajki, albo też masz
    sprzęt o cudownych i nadzwyczajnych możliwościach.

    Wybacz, ale mam zbyt duże doświadczenie i myślę, że w Twoim przypadku
    zachodzą wszystkie trzy ww możliwości :)

  • 37. Data: 2020-04-05 14:07:43
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-05 o 04:13 -0700, Kris napisał:

    > tak

    To akurat bardzo słaby wymiennik ciepła. W takiej sytuacji moje
    wcześniejsze wyliczenie przestaje obowiązywać, bo zakładało idealną
    wymianę kalorii.

    Czy producent podaje jakiekolwiek dane dot. skuteczności wymiany lub
    mocy tej podkowy dla danej temperatury? No bo faktycznie trudno
    uwierzyć by zdołała zagrzać 150l zimnej wody w kwadrans przy 50
    stopniach...

    Mateusz

  • 38. Data: 2020-04-05 15:05:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 13:52, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Wybacz, ale mam zbyt duże doświadczenie i myślę, że w Twoim przypadku
    > zachodzą wszystkie trzy ww możliwości :)

    Gówno masz a nie doświadczenie, popłynąłeś w swoich bajaniach,
    poziomy zbiornik CWU 140L z wężownicą nagrzewam do 50st w około 20 minut.

    --
    Janusz

  • 39. Data: 2020-04-05 15:18:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 15:05, Janusz pisze:

    > Gówno masz a nie doświadczenie, popłynąłeś w swoich bajaniach,
    > poziomy zbiornik CWU 140L z wężownicą nagrzewam do 50st w około 20 minut.

    Skąd się tacy idioci jak ty biorą?

  • 40. Data: 2020-04-05 15:34:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Czy producent podaje jakiekolwiek dane

    Bojler mam zabudowany więc dokładnych danych nie podam
    Fakturę znalazłem i jest tam
    "Ogrzew 140l 2x wez em b/g"
    530zł + VAT kosztowal 10.04.2008 r