  • 1. Data: 2012-05-12 12:04:29
    Temat: Automat do bramy garażowej
    Od: s...@g...com

    Witam
    Chciałbym kupić automat do bramy garażowej segemntowej.

    Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?

  • 2. Data: 2012-05-12 13:22:18
    Temat: Re: Automat do bramy garażowej
    Od: w2023 <w...@p...fm>

    On May 12, 12:04 pm, s...@g...com wrote:
    > Witam
    > Chciałbym kupić automat do bramy garażowej segemntowej.
    >
    > Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?

    Z pewnością na gwarancję - czas trwania i warunki, w tym czas reakcji
    serwisu!.
    Moja zaczęła się psuć zaraz po gwarancji :-( Ostatnio spadł łańcuch z
    koła napędowego
    (Rozmowa telefoniczna: "panie, to się nie ma prawa zdarzyć! No, k***a,
    nie ma jak spaść!").
    Mam napęd Marantec - bardzo jestem niezadowolony, że nie można (tak
    przynajmniej twierdzi
    sama firma) zmienić pilotu/modułu odbiornika na dwukanałowy. Mam
    jednokanałowy = jeden
    przycisk do otwierania i zamykania. Niewygodne wg mnie. Jak kupię
    pilot czteroprzyciskowy
    do bramy wjazdowej, to skonfiguruję napęd tejże bramy do sterowania
    bramą garażową...

    W.

  • 3. Data: 2012-05-15 09:31:09
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <s...@g...com> wrote in message
    on-forums@vbbhi10...
    Witam
    Chciałbym kupić automat do bramy garażowej segemntowej.

    Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?

    Zwróć uwagę żeby automat miał osobne wejście sterujące poziomem napięcia, a
    nie tylko impulsami krok po kroku, bo inaczej będzie kłopot jakbyś chciał
    podłączać automatykę, PLC czy coś podobnego.
    Płytka sterująca ma mieć możliwość sterowania np zegarem - czyli jak
    podajesz masę to się otwiera i stoi otwarta tak długo jak tę masę podajesz.
    Jak puszczasz to się zamyka.
    Mogą być dwa osobne wejścia do otwierania i zamykania byle nie jedynie krok
    po kroku.

  • 4. Data: 2012-05-16 08:52:07
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2012-05-12 12:04, s...@g...com pisze:
    > Witam
    > Chciałbym kupić automat do bramy garażowej segemntowej.
    >
    > Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?
    Proponuję Hormanna - mam od roku i nie mam żadnych problemów z bramą i
    serwisem (jeszcze nie wzywałem do usterki, ale przegląd był).

    adamm

  • 5. Data: 2012-05-16 10:17:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    on-forums@vbbhi10...

    >Chciałbym kupić automat do bramy garażowej segemntowej.

    >Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?

    Od 1996 roku użytkuję dwa mechanizmy firmy Chamberlein. Jeden do bramy
    garażowej a drugi do bramy wjazdowej.
    Oba pracują bezawaryjnie i na wspólnym pilocie trzyprzyciskowym. Brama
    garażowa u mnie to Wiśniowski panelowa ocieplana.
    Mechanizm zamontowałem sam w ciągu 20 minut. Łatwa konstrukcja. Posiada
    automatyczny naciąg łańcucha, samoucząca funkcja zamykania, światło,
    ustalanie momentu (siły zamykania), możliwość awaryjnego otwierania za
    pomocą dołączonego w zestawie specjalnego zamka na kluczyk wraz linką. Po
    włożeniu kluczyka do zamka linka zwalnia blokadę i mozna otworzyć bramę
    ręcznie.
    Jest też przycisk do podłączenia na przewód w celu otwierania bramy bez
    pilota, np. z domu ale ja go nie zamontowałem jeszcze gdyż pilot ma zasięg
    wystarczający z całego domu a poza domem to z 50metrów otwiera
    bezproblemowo.
    Piloty made in Mexico, mechanizm made in USA, czujki-bariery świetlne
    (działają rewelacyjnie) made in Germany. Jedyne co Chińskie to żółta lampa
    stroboskopowa ostrzegawcza osoby przebywające która po trzech latach padła
    gdyż do środka dostał się pajączek i usmażył się wysokim napięciem palnika
    uszkadzając lampę. Po tej awarii nie chciało mi się naprawiać stroboskopu i
    w obudowie znalazła się zwykła żarówka 12V/5W.

    Marek