  • 41. Data: 2010-08-25 12:55:16
    Temat: Re: Automat do pieczenia chleba ...
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 25-08-10 14:50, Adam Moczulski wrote:
    > I tylko budżet państwa traci w ten sposób jakieś 3.5zł podatków na
    > kilogramie chleba.

    Za Kazikiem: "A kto wódki nie pije, jest wywrotowcem, świadomie
    uszczuplającym dochody państwa bezideowcem" :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 42. Data: 2010-08-25 13:21:02
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    W dniu 2010-08-25 14:55, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Za Kazikiem: "A kto wódki nie pije, jest wywrotowcem, świadomie
    > uszczuplającym dochody państwa bezideowcem" :)

    Już w niezapomnianym 1985 rajd Studenckiego Koła Przewodników Sudeckich
    dofinansowany przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów
    Alkoholowych odbył się pod hasłami "Pijąc dla siebie pijesz dla kraju"
    oraz "samogon + samogwałt = samozagłada".

    Adam

  • 43. Data: 2010-08-25 13:51:37
    Od: "Biggie" <b...@...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Chleb robiłby się w nocy w "taryfie nocnej" aby rano był ...

    Gdybyś się decydował na zakup automatu do pieczenia i chciał go piec jak piszesz
    powyżej to odradzam zakup urządzenia ZELMER.
    Tenże automat po zakończeniu kolejnego procesu (mieszanie, wyrastanie,
    pieczenie)oznajmia przeraźliwym sygnałem dźwiekowym, więc w takim przypadku
    świeży chleb=źle przespana noc :-)

    Ciekawe czy inne automaty też tak mają

    pzdr

    Biggie

  • 44. Data: 2010-08-25 15:33:43
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-08-25 14:50, Adam Moczulski pisze:

    > Nie masz pojęcia o czym piszesz. Nawet najtańsza maszynka do chleba po
    > 120zł wytrzymuje ponad 1000 cykli pracy.

    Masz taką czy to tylko założenie ?

    >Oczywiście pod warunkiem, że
    > jej użytkownik charakteryzuje się jakąś minimalną kulturą techniczną.
    > Koszt pół litra wody jest niemierzalny.

    Zgadza się, jednak koszt tej wody na 1000 wypieków już jest, podobnie z
    innymi komponentami, jednostkowo jest pomijalny ale w skali roku jest
    już całkiem mierzalny i oczywisty

    >Prąd to około 30gr za wypiek.
    > Koszt robocizny jest mniejszy niż gdy trzeba drałować po chleb do
    > sklepu. Razem wychodzi 1-2zł za kilogram chleba (w zależności czy się
    > mąkę kupuje w młynie czy w sklepiku pod domem), a tymczasem chleb w
    > sklepie, tej samej jakości, to 8zł za kilogram.

    drogo liczysz, przyjmując takie założenia rzeczywiście nie ma szans

  • 45. Data: 2010-08-25 16:27:09
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    W dniu 2010-08-25 17:33, boxfish pisze:

    > Masz taką czy to tylko założenie ?

    Mam już drugą. Pierwsza, marki właśnie Alaska padła po ponad trzech
    latach. Czyli jakieś 1500 wypieków. U mnie dużo chleba idzie, bo dobry jest.

    > Zgadza się, jednak koszt tej wody na 1000 wypieków już jest, podobnie z
    > innymi komponentami, jednostkowo jest pomijalny ale w skali roku jest
    > już całkiem mierzalny i oczywisty

    1m3 wody to u mnie bodaj 10zł.

    > drogo liczysz, przyjmując takie założenia rzeczywiście nie ma szans

    Tyle kosztuje w pobliskim Carrefour. Najtańszy pszenny z polepszaczami
    kosztuje bodaj 4.8 zł/kg. A pszennożytni na zakwasie to już 8zł/kg.

    Adam

  • 46. Data: 2010-08-25 20:03:32
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@p...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:4c754450$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mam już drugą. Pierwsza, marki właśnie Alaska padła po ponad trzech
    > latach. Czyli jakieś 1500 wypieków. U mnie dużo chleba idzie, bo dobry
    > jest.

    > 1m3 wody to u mnie bodaj 10zł.

    7 zł

    > Tyle kosztuje w pobliskim Carrefour. Najtańszy pszenny z polepszaczami
    > kosztuje bodaj 4.8 zł/kg. A pszennożytni na zakwasie to już 8zł/kg.

    W młynie 0,8 zł/kg żytni. Pszenny też mniej więcej tyle.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 47. Data: 2010-08-26 06:57:22
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > 7 zł

    4,5zł(1,5 woda+ 3zl ścieki)

    Krzysiek

  • 48. Data: 2010-08-26 12:20:01
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    kupiłem drożdże, oddałem po 3x automat do reklamacji
    zeszło im ze 2 tygodnie

    no i drożdże spleśniały :/

    1. ile czasu i w jaki sposób można przechowywać drożdże?
    2. czy z samego zakwasu chleb urośnie? jak go zrobić?

  • 49. Data: 2010-08-26 12:43:15
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > kupiłem drożdże, oddałem po 3x automat do reklamacji
    > zeszło im ze 2 tygodnie
    >
    > no i drożdże spleśniały :/
    >
    > 1. ile czasu i w jaki sposób można przechowywać drożdże?

    Instant miesiącami i latami. Zwykłe w lodówce chyba ze dwa tygodnie.

    > 2. czy z samego zakwasu chleb urośnie? jak go zrobić?

    chleb.info.pl

  • 50. Data: 2010-08-26 12:59:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:20:01 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > 1. ile czasu i w jaki sposób można przechowywać drożdże?

    Zamrozić w jednorazowych porcjach.