  • 1. Data: 2012-03-26 16:02:41
    Temat: Autostrady - pęknięcia
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
    070233,1,prasa-detal

    Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą po 30
    tysięcy za pęknięcie :-)

  • 2. Data: 2012-03-26 17:48:31
    Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
    070233,1,prasa-detal

    > Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą
    > po 30 tysięcy za pęknięcie :-)

    pod warunkiem że pęknięcia nie wyniają rzeczywiście z tego jakiej
    technologii wymagano w warunkach przetargów, bo pękniecia te pojawiły sie na
    autostradach budowanych przez różne podmioty wg tej samej technologii.

    Jakoś o pęknięciach ostanio ucichło.

  • 3. Data: 2012-03-26 20:32:44
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > na autostradach budowanych przez różne podmioty wg tej samej technologii.

    Bo tak mi się wydaje, z tego co on mówi, to jak kładli warstwę niżej to też
    były szwy technologiczne na noc zostawiane na przykład na fajrant. Ale te
    spodnie szwy miały być zakryte warstwą wyżej ale na zakładkę żeby szwy
    spodniej i górnej sie nie spotykały.
    Tylko nie rozumiem po co nacinali aktualnie laną warstwę? Rozumiem, że za
    głęboko wjechali piłą przecieli niższą warstwę. To tak jakby kroś docinał
    flexem płytki na podłodze ale na warstwie izolacji i ja zniszczył. Dolna się
    rozeszła to i łączenie nie wytrzymało na górnej. Ale czemu w ogóle nacinali?
    Czy to przy łączeniu asfaltu trzeba wcześniej nałożony dywanik naciąć na
    kancik? I coś tam było o zasmarowaniu mazidłem jeszcze jako warstwa
    poprawiająca przyczepność asfaltu do asfaltu. Nie smarowali prawdopodobnie
    lepikiem, a ten lepik i sprężone powietrze wcześniej miały wygonić wilgoć z
    łączeń.
    Ale jedna coś mnie boli, że podbudowa pękła, a nie samo łączenie. Zresztą
    cholera ich tam wie :-)
    Teraz po załataniu tych 200 pęknięć będzie co kawałek puk-puk i
    podskawiwanie :-) Jak na A1. A1 od strony gdańska coraz bardziej się
    degraduje. Między mostami już czuć podskoki i jakby przechyły są źle
    wykonane na ostrzejszych zakrętach :-)

  • 4. Data: 2012-03-26 22:35:23
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    kiki pisze:
    > http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
    070233,1,prasa-detal

    > Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą po 30
    > tysięcy za pęknięcie :-)

    dla ciekawych - prezentacja gdaki n/t pęknięć
    https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
    ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
    %2013.03.2012.pdf

    bajcik

  • 5. Data: 2012-03-27 00:20:10
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message
> [...]
    > https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
    ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA

    I. Błędy w sztuce inżynierskiej wynikające z winy
    Wykonawcy przy wykonywaniu mieszanek o wysokim
    module sztywności
    1. Źle wykonane przygotowanie połączeń technologicznych
    o Nacięcia za głębokie - tworzą efekt karbu
    o Przecięcie warstwy niżej leżącej
    2. Źle wykonane połączenie technologiczne
    o Brak taśmy technologicznej
    o Brak posmarowania krawędzi kończącej działkę roboczą
    3. Brak sczepności międzywarstwowej
    4. Za mała ilość asfaltu w mieszance
    II. Inne błędy
    1. Ruch pojazdów ciężkich po niepełnej konstrukcji
    2. Zabrudzenie warstw przez magazynowanie ziemi
    3. Rozlany olej.

    Czyli dokładnie to co robią u nas na naszych budowach. Drobne błędy
    budowlane po czasie stają się katastrofalne w skutkach.
    Mnie dziwi, że tam nikt z nimi nie omawiał jak to łączyć. ja wiem "Panie ja
    25 lat tak robie i nikt nie skarżył"

  • 6. Data: 2012-03-27 00:27:36
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message

    > https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
    ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
    %2013.03.2012.pdf

    Jeszcze powiem tak - brutalnie.

    Pękło w 200 miejscach, a prawdopodobnie we wszystkich pozostałych jest źle
    wykonane. Pewnie między warstwami jest syf i brak skropienia
    międzywarstwowego na większości autostad. Do tego dojdzie kilka błędów gdzie
    za bardzo wybrali grunt rodzimy i zasypali.
    Teraz już rozumiem co na tej A1 tak podskakuje - i to z roku na rok
    bardziej.

  • 7. Data: 2012-03-27 00:43:19
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]

    > https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
    ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA

    Powiem tyle - SZOK!
    Czemy tych z GDKiA tam nie było na miejscu ? Oni teraz są mądrzy po szkodzie
    jak ja czy wielu z was.
    Przecież większość z tych autostrad już pękła, już im podbudowa pękła. Teraz
    to się nie zrobi już nic.

  • 8. Data: 2012-03-27 15:02:13
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szkodzie jak ja czy wielu z was.
    > Przecież większość z tych autostrad już pękła, już im podbudowa pękła.

    Ja sie dziwie czemu nie bylo zadnych inspektorow nadzoru z ramienia gdaki
    lub podobnego urzedu....Wydaja kupe kasy i nikt nie kontroluje co robi
    wykonawca?
    To tylko w Bolanda takie jaja .....

  • 9. Data: 2012-03-27 15:09:49
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ja sie dziwie czemu nie bylo zadnych inspektorow nadzoru z ramienia gdaki
    > lub podobnego urzedu....Wydaja kupe kasy i nikt nie kontroluje co robi
    > wykonawca?
    > To tylko w Bolanda takie jaja .....

    Bo to państwo jest za duże. Nikt już niczego nie ogarnia.
    To tak jak w zbyt dużej firmie... tylko jeszcze gorzej ;-)

  • 10. Data: 2012-03-27 16:00:52
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message

> [...]

    > Ja sie dziwie czemu nie bylo zadnych inspektorow nadzoru z ramienia gdaki
    > lub podobnego urzedu....Wydaja kupe kasy i nikt nie kontroluje co robi

    Dokłanie. Że ja się dałem wykiwać wykonawcom momo, że miałem inspektora,
    który od razu mnie oszukał, znaczy nie dopilnował. Ale oni? Za te miliardy?
    Nie czytają pl.misc.budowanie ?
    Albo sami nie wiedzieli, że źle robią. Zawsze mówiłem, że do budowlanki to
    idzie ostatni sort.
    Ja myślę, że inspektorzy byli. Tacy sami mądrzy jak nasi kierbudzi i
    inspektorzy.