-
1. Data: 2012-03-26 16:02:41
Temat: Autostrady - pęknięcia
Od: "kiki" <...@p...pl>
http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
070233,1,prasa-detal
Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą po 30
tysięcy za pęknięcie :-)
-
2. Data: 2012-03-26 17:48:31
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
kiki wrote:
> http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
070233,1,prasa-detal
>
> Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą
> po 30 tysięcy za pęknięcie :-)
pod warunkiem że pęknięcia nie wyniają rzeczywiście z tego jakiej
technologii wymagano w warunkach przetargów, bo pękniecia te pojawiły sie na
autostradach budowanych przez różne podmioty wg tej samej technologii.
Jakoś o pęknięciach ostanio ucichło.
-
3. Data: 2012-03-26 20:32:44
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "kiki" <...@p...pl>
"Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:jkq349$75m$1@news.task.gda.pl...
> kiki wrote:
>> http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
070233,1,prasa-detal
>>
>> Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą
>> po 30 tysięcy za pęknięcie :-)
>
> pod warunkiem że pęknięcia nie wyniają rzeczywiście z tego jakiej
> technologii wymagano w warunkach przetargów, bo pękniecia te pojawiły sie
> na autostradach budowanych przez różne podmioty wg tej samej technologii.
>
>
> Jakoś o pęknięciach ostanio ucichło.
Bo tak mi się wydaje, z tego co on mówi, to jak kładli warstwę niżej to też
były szwy technologiczne na noc zostawiane na przykład na fajrant. Ale te
spodnie szwy miały być zakryte warstwą wyżej ale na zakładkę żeby szwy
spodniej i górnej sie nie spotykały.
Tylko nie rozumiem po co nacinali aktualnie laną warstwę? Rozumiem, że za
głęboko wjechali piłą przecieli niższą warstwę. To tak jakby kroś docinał
flexem płytki na podłodze ale na warstwie izolacji i ja zniszczył. Dolna się
rozeszła to i łączenie nie wytrzymało na górnej. Ale czemu w ogóle nacinali?
Czy to przy łączeniu asfaltu trzeba wcześniej nałożony dywanik naciąć na
kancik? I coś tam było o zasmarowaniu mazidłem jeszcze jako warstwa
poprawiająca przyczepność asfaltu do asfaltu. Nie smarowali prawdopodobnie
lepikiem, a ten lepik i sprężone powietrze wcześniej miały wygonić wilgoć z
łączeń.
Ale jedna coś mnie boli, że podbudowa pękła, a nie samo łączenie. Zresztą
cholera ich tam wie :-)
Teraz po załataniu tych 200 pęknięć będzie co kawałek puk-puk i
podskawiwanie :-) Jak na A1. A1 od strony gdańska coraz bardziej się
degraduje. Między mostami już czuć podskoki i jakby przechyły są źle
wykonane na ostrzejszych zakrętach :-)
-
4. Data: 2012-03-26 22:35:23
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: b...@k...math.uni.lodz.pl
kiki pisze:
> http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
070233,1,prasa-detal
>
> Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą po 30
> tysięcy za pęknięcie :-)
dla ciekawych - prezentacja gdaki n/t pęknięć
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
%2013.03.2012.pdf
bajcik
-
5. Data: 2012-03-27 00:20:10
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "kiki" <...@p...pl>
<b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message
news:jkqjua$ne5$1@node2.news.atman.pl...
> kiki pisze:
>> http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
070233,1,prasa-detal
>>
>> Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą po
>> 30
>> tysięcy za pęknięcie :-)
>
> dla ciekawych - prezentacja gdaki n/t pęknięć
> https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
%2013.03.2012.pdf
I. Błędy w sztuce inżynierskiej wynikające z winy
Wykonawcy przy wykonywaniu mieszanek o wysokim
module sztywności
1. Źle wykonane przygotowanie połączeń technologicznych
o Nacięcia za głębokie - tworzą efekt karbu
o Przecięcie warstwy niżej leżącej
2. Źle wykonane połączenie technologiczne
o Brak taśmy technologicznej
o Brak posmarowania krawędzi kończącej działkę roboczą
3. Brak sczepności międzywarstwowej
4. Za mała ilość asfaltu w mieszance
II. Inne błędy
1. Ruch pojazdów ciężkich po niepełnej konstrukcji
2. Zabrudzenie warstw przez magazynowanie ziemi
3. Rozlany olej.
Czyli dokładnie to co robią u nas na naszych budowach. Drobne błędy
budowlane po czasie stają się katastrofalne w skutkach.
Mnie dziwi, że tam nikt z nimi nie omawiał jak to łączyć. ja wiem "Panie ja
25 lat tak robie i nikt nie skarżył"
-
6. Data: 2012-03-27 00:27:36
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "kiki" <...@p...pl>
<b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message
news:jkqjua$ne5$1@node2.news.atman.pl...
> https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
%2013.03.2012.pdf
Jeszcze powiem tak - brutalnie.
Pękło w 200 miejscach, a prawdopodobnie we wszystkich pozostałych jest źle
wykonane. Pewnie między warstwami jest syf i brak skropienia
międzywarstwowego na większości autostad. Do tego dojdzie kilka błędów gdzie
za bardzo wybrali grunt rodzimy i zasypali.
Teraz już rozumiem co na tej A1 tak podskakuje - i to z roku na rok
bardziej.
-
7. Data: 2012-03-27 00:43:19
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "kiki" <...@p...pl>
<b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message
news:jkqjua$ne5$1@node2.news.atman.pl...
> dla ciekawych - prezentacja gdaki n/t pęknięć
> https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
%2013.03.2012.pdf
Powiem tyle - SZOK!
Czemy tych z GDKiA tam nie było na miejscu ? Oni teraz są mądrzy po szkodzie
jak ja czy wielu z was.
Przecież większość z tych autostrad już pękła, już im podbudowa pękła. Teraz
to się nie zrobi już nic.
-
8. Data: 2012-03-27 15:02:13
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
news:jkqre9$4sh$1@inews.gazeta.pl...
>
> <b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message
> news:jkqjua$ne5$1@node2.news.atman.pl...
>
>> dla ciekawych - prezentacja gdaki n/t pęknięć
>> https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
%2013.03.2012.pdf
>
> Powiem tyle - SZOK!
> Czemy tych z GDKiA tam nie było na miejscu ? Oni teraz są mądrzy po
> szkodzie jak ja czy wielu z was.
> Przecież większość z tych autostrad już pękła, już im podbudowa pękła.
> Teraz to się nie zrobi już nic.
Ja sie dziwie czemu nie bylo zadnych inspektorow nadzoru z ramienia gdaki
lub podobnego urzedu....Wydaja kupe kasy i nikt nie kontroluje co robi
wykonawca?
To tylko w Bolanda takie jaja .....
-
9. Data: 2012-03-27 15:09:49
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "quent" <x...@x...com>
> Ja sie dziwie czemu nie bylo zadnych inspektorow nadzoru z ramienia gdaki
> lub podobnego urzedu....Wydaja kupe kasy i nikt nie kontroluje co robi
> wykonawca?
> To tylko w Bolanda takie jaja .....
Bo to państwo jest za duże. Nikt już niczego nie ogarnia.
To tak jak w zbyt dużej firmie... tylko jeszcze gorzej ;-)
-
10. Data: 2012-03-27 16:00:52
Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
Od: "kiki" <...@p...pl>
"Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message
news:jksdor$5am$1@inews.gazeta.pl...
>>> https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
%2013.03.2012.pdf
> Ja sie dziwie czemu nie bylo zadnych inspektorow nadzoru z ramienia gdaki
> lub podobnego urzedu....Wydaja kupe kasy i nikt nie kontroluje co robi
> wykonawca?
> To tylko w Bolanda takie jaja .....
Dokłanie. Że ja się dałem wykiwać wykonawcom momo, że miałem inspektora,
który od razu mnie oszukał, znaczy nie dopilnował. Ale oni? Za te miliardy?
Nie czytają pl.misc.budowanie ?
Albo sami nie wiedzieli, że źle robią. Zawsze mówiłem, że do budowlanki to
idzie ostatni sort.
Ja myślę, że inspektorzy byli. Tacy sami mądrzy jak nasi kierbudzi i
inspektorzy.