  • 11. Data: 2012-03-27 16:07:13
    Temat: Re: Autostrady - pęknięcia
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message
    news:4f71bc14$0$26682$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bo to państwo jest za duże. Nikt już niczego nie ogarnia.
    > To tak jak w zbyt dużej firmie... tylko jeszcze gorzej ;-)

    Teraz te autostrady to już tylko będą klawiszować. Już wiem czemu na A1 są
    te uskoki i puk-puk co pewien czas. Droga zaczęła klawiszować. Jeżeli robili
    tak zawsze "od 25 lat panie" to każde łączenie jest źle zrobione i każde
    pęknie prędzej czy później. Do tego dochodzi to zniszczenie od
    przeładowanych wywrotek bez nawierzchni, do tego syf i olej między
    warstwami.
    Obawiam się, że tak jest wszędzie.
    Zwróć uwagę, że wszystkim panie pęka, "na każdej budowie pęka panie jak od
    25 lat buduję tak zawsze pękało".
    Ja bym im w ogóle nie zapłacił, bo podbudowa jest pęknieta i już nic z tym
    sie nie zrobi.
    I jeszcze dochodzi ta podłość, że trzeba płacić za przejazd, za drogi za
    nasze pieniądze.
    Ja unikam A1. Jak nie muszę to jade bokiem i cały sznur samochodów, śmiem
    twierdzić że więcej omija niż jedzie A1. A1 jest pusta.

  • 12. Data: 2012-03-27 16:37:29
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message

    >>> https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/c/czy-m
    ozna-zbudowac-dobra-droge_10613/Konferencja%20GDDKiA
    %2013.03.2012.pdf

    Aha - Mnie się coś widzi hehe że wykonawcy myśleli, że nacinanie jest w celu
    wykonania dylatacji tak jak sie robi wylewki podłogowe :-)
    Z tego powodu ustawili piłę na pełne wysunięcie i nacinali aż do dna hehe.
    To jest dokładnie jak z murowaniem ścian szczytowych. Mnie się wydaje, że to
    było powodem, bo wszystkie firmy mają tak samo ponacinane.
    Im się to z posadzką pomyliło :-)
    Będą jaja, bo to, że pękło to tu to tam to nic nie znaczy. Wszędzie jest źle
    hehe :-) I wszędzie pęknie. A tam gdzie nie pękło to możliwe, że w ogóle nie
    nacinali, bo im się nie chciało po prostu :-)
    Czytałem gdzieś wypowiedź jakiegoś lodka pracującego na budowie - opisywał
    jak chowali się przed majstrem żeby w ogóle nic nie robić, a jak go nie było
    to zasypywali doły żeby nie było widać, że nic nie zrobili :-)

  • 13. Data: 2012-03-28 08:42:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Do tego dochodzi to zniszczenie od przeładowanych wywrotek bez
    > nawierzchni, do tego syf i olej między warstwami.

    Taa obejrzałem ten dokument gddkia, włos się na głowie jeży, choć nie
    powiem, jako obywatel PL jestem już jakby obyty z takimi widokami, nie robią
    na mnie specjalnego wrażenia, ot zwyczajny polski plac budowy, rozpierducha
    ;-)

    Tak się składa, że mieszkam dosłownie na granicy z niemcami i regularnie raz
    w miesiącu jeżdżę autostradą do Berlina. Autostrada ta jest ogólnie rzecz
    ujmując historycznym szlakiem na Berlin i do niedawna była w części jeszcze
    zbudowana z betonowych płyt. Prze ostatnie kilka lat odcinki te były
    wymieniane przez niemców na normalną nawierzchnię.
    Miałem okazję obserwować tę budowę z bliska bo droga oczywiście nie była
    zamykana.... jadąc można było podziwiać niemieckie firmy przy budowie
    sąsiedniego pasa.

    Wiadomo jak jest na autostradzie, gdyby nie znaki drogowe to w zasadzie nie
    wiedziałbyś gdzie jesteś, ot pola wokół i asfalt.
    Tylko, że gdyby ktoś mnie wywiozł tam i dopiero na miejscu zdjął przepaskę z
    oczu to tylko patrząc na tę budowę wiedziałbym na 100%, że nie jestem w
    Polsce.
    To co rzuca się od razu to ład na budowie, wszystko poukładane i kompletnie
    nic nie leży w jakimś losowym miejscu, czyste maszyny - one kurwa
    *wszystkie* wyglądały jakby z salonu wyjechały - koparki, fadromy, spychacze
    itp. wtf?
    Nie wiem jak oni to robią, że kolejne warstwy czyste na całym odcinku, wokół
    rozkopana ziemia, kręcą się maszyny a asfalt czysty!
    A już kompletnie odkręciło mi głowę na widok czegoś takiego jak to:
    http://www.ndr.de/regional/aeins102_v-contentgross.j
    pg
    To coś wypluwało za sobą 3 pasy autorstady!

  • 14. Data: 2012-03-28 15:39:25
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > powiem, jako obywatel PL jestem już jakby obyty z takimi widokami, nie
    > robią na mnie specjalnego wrażenia, ot zwyczajny polski plac budowy,

    Ale jak wszyscy nacinali za głęboko to tylko czekać aż pękną wszędzie :-) I
    wszędzie będą klawiszować :-)
    Osobiście wątpię, że wystarczy wyfrezować pół metra poprzecznie i zalać nową
    warstwą asfaltu :-)
    Szczerze w to wątpię, bo jak pękła podbudowa to już będzie się to działo
    cały czas.
    Po pierwsze to by trzeba naprawiś podbudowę, zagęścić i dać jej czas żeby
    sama siadła. No i nie pół metra pasy ale po kilkanaście na zakładkę. Trzeba
    by to jakośwarstwami frezować. Jak będzie łata co kawałek to tylko będzie
    puk-puk i podskakiwanie samochodu.

  • 15. Data: 2012-03-30 20:37:55
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    quent pisze:
> [...]
    > http://www.ndr.de/regional/aeins102_v-contentgross.j
    pg
    > To coś wypluwało za sobą 3 pasy autorstady!

    Takie maszyny były też u nas na A2 (Świecko-Nowy Tomyśl). Na
    skyscrapercity były zdjęcia i filmy.

    bajcik

  • 16. Data: 2012-04-01 02:33:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Mar, 00:43, "kiki" <w...@p...pl> wrote:
    > <b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message

    mozna-zbudowac-dob...

    > Powiem tyle - SZOK!
    > Czemy tych z GDKiA tam nie było na miejscu ? Oni teraz są mądrzy po szkodzie
    > jak ja czy wielu z was.
    > Przecież większość z tych autostrad już pękła, już im podbudowa pękła. Teraz
    > to się nie zrobi już nic.

    Tyle ze z tego wynika ze wlasnie ta spodnia warstwa miala peknac i
    sobie pracowac.
    Ale nie klawiszowac.
    A ta wierzchnia warstwa o ktora teraz jest cyrk to po prostu zla jest
    bo za sztywna.

    I z jej powodu woda bedzie sie dostawac pod spod. Dlatego teraz chca
    aby byly te przesuniecia naciec.

    Wniosek jaki znam od wtajemniczonej osoby jest taki:
    Mieszanka wierzchnia jaka gddkia wymogla na wykonawcach (byly 3 do
    wyboru) zostala przez wszystkich wybrana ta sama (bo byla najmniej
    zla). I dlatego wszystkie te drogi sa tak samo zepsute.

  • 17. Data: 2012-04-01 18:36:06
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > http://biznes.onet.pl/taniej-na-autostradach,18571,5
    070233,1,prasa-detal

    > Tak od 1/3 filmu facet mówi co jest przyczyną pęknięć. Paragony lecą
    po 3
    > 0
    > tysięcy za pęknięcie :-)

    to co macie w mediach to są bzdury
    zobaczcie sobie jak wygląda autostrada z betonu? dylatacje to peknięcia ale
    kontrolowane
    na autostradach gdzie powstały peknięcia sa one niekontrolowane ponieważ są
    to nawierzchni tzw półsztywne a więc podbudowy są na spoiwie cementowym.
    rózna rozszerzalność temperaturowa spowodowała że podbudowa betonowa
    skurczyła się co spowodowało powstanie spękań które wyszły na warstwy
    asfaltowe
    te problemy znane są od ponad 40 lat w polsce a więc spekania termiczne na
    drogach o nawiezrchniach półsztywnych i gddkia wiedziała o tym ale mysleli ze
    się uda a tu dupa
    teraz gddkia udawała ze to problem wykonawców i ich wina a wykonawcy sie
    przyznali medialnie kasując za kazde spekania taki deal:D

  • 18. Data: 2012-04-01 19:05:53
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > teraz gddkia udawała ze to problem wykonawców i ich wina a wykonawcy sie
    > przyznali medialnie kasując za kazde spekania taki deal:D

    Myślisz że GDKiA im płaci za naprawy ?

  • 19. Data: 2012-04-01 19:24:03
    Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > Myślisz że GDKiA im płaci za naprawy ?

    GDKiA wie dobrze, że technologia z warunków kontraktów jest do dupy. Mówi się o
    tym coraz głośniej.

  • 20. Data: 2012-04-01 20:15:17
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > GDKiA wie dobrze, że technologia z warunków kontraktów jest do dupy. Mówi
    > się o
    > tym coraz głośniej.

    No ale pęknięcia są tam gdzie przecinali za głęboko. Nie wiadomo nic o
    peknięciach samoistnych w innych miejscach.
    Jak podbudowa cementowa została nacięta to pekła i już. Nie wiadmo czy by
    pękła gdyby była w całości.
    Może trzeba było robić betonowe autostrady ?