  • 11. Data: 2022-01-09 07:38:59
    Temat: Re: Awaria pompy ciepła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przypomniałem sobie, że przy zakupie mogłem wykupić 5 letnią gwarancję.
    > Ale już wiem dlaczego tego nie zrobiłem.
    >
    > https://ibb.co/dfy8p4d
    >
    > Opłata (sprzed 4 lat) za dodatkowe 36m-c gwarancji (czyli 5 lat
    > sumarycznie) to 2214zł + 3x369zł za wymagane przeglądy. Co daje 3321zł.

    Ubezpieczenia na samochód tez nie kupujesz, gwarancji nie przedłużasz?

  • 12. Data: 2022-01-09 10:55:06
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 09.01.2022 06:38, Cavallino wrote:

    > Ubezpieczenia na samochód tez nie kupujesz, gwarancji nie przedłużasz?

    a ty masz na wszystko ubezpieczenie?
    Ja AC kupuję z przymusu (w UK różnica często jest niewielka i dodatkowo
    w uproszczeniu- najczęściej AC na swoje auto upoważnia do prowadzenia
    innych aut bez dodatkowego ubezpieczania)
    Za to nie mam np. ubezpieczenia od włamania w domu, czy też mam tylko
    niezbędne dla mnie ubezpieczenia na życie.

    Lukasz

  • 13. Data: 2022-01-09 16:10:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2022 o 10:55, ddddddddddddd pisze:

    > a ty masz na wszystko ubezpieczenie?

    Na wszystko nie, la na powyższe jak najbardziej.
    A jak na jakieś agd nie kupię, to najczęściej skończy się akurat po
    upływie fabrycznej gwarancji, a ewentualna naprawa będzie droższa niż
    obecna wartość danego ubezpieczenia.....

    Mam wyrzucić PC tak samo jak pralkę, po 3 latach w razie czego?
    To już wolę ubezpieczyć.

  • 14. Data: 2022-01-09 17:13:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 9 January 2022 at 16:10:50 UTC+1, Cavallino wrote:

> [...]
    > obecna wartość danego ubezpieczenia.....
    >
    > Mam wyrzucić PC tak samo jak pralkę, po 3 latach w razie czego?
    ubezpieczenie to wynalazek dla Zenkow, naruszający prawo unijne.
    Podstawą jest gwarancja
    i w przypadku pompy ciepła gwarancji sie udziela na połowe okresu żywotności pompy a
    gdy sprzedawca nie udziela 5 letniej gwarancji to po p0rostu złomu nie kupujemy

    Ubezpieczenie nie zastepuje gwarancji i nie ma żadnej mocy prawnej, bo firma może
    zniknąć z rynku w ciągu roku a złom zostanie w domu.

    Gdy dużo elektroniki to pompy nie kupujemy bo na pewno się zepsuje
    a naprawa kosztuje ile nowa.
    A za 5 lat nie będzie żadnych częsci zamiennych.

    Gdy pompa ciepla bez elektroniki, to znaczy że dobra, trwala i przet5rwa 10 lat bez
    napraw, jak Lodówka Minsk.

    Każda elektronika to przyczyna kłopotów i awarii a psuje się bardzo często, bo albo
    sie plyta wygrzeje albo przegrzeje, albo wibracje uszkodzą elementy, ale zlacza
    wyparują

    Jak nie ma gwarancji 5 lat na pompe to nie kup0ujemy, bo szkoda życia na złom

  • 15. Data: 2022-01-09 18:46:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.01.2022 07:38, Cavallino wrote:

    > Ubezpieczenia na samochód tez nie kupujesz, gwarancji nie przedłużasz?

    Na ubezpieczenie domu płacisz w ciągu 3 lat 16% wartości nieruchomości?
    Bo taki procent to "ubezpieczenie" kosztowałoby mnie do wartości całej PC.

    Nie rozumiem skąd takie porównanie. Samochód jeździ i przy stłuczce
    bardzo realne jest uszkodzenie wielu elementów co bardzo szybko
    przekracza koszt ubezpieczenia (pomijam szkody osobowe).

    PC to nie jest jednoelementowe urządzenie warte tyle co cała PC oraz
    jest zamontowana na stałe - nikt tym nie szarpie, nie przesuwa itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2022-01-09 19:05:53
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-09 o 07:38 +0100, Cavallino napisał:
    > Ubezpieczenia na samochód tez nie kupujesz, gwarancji nie przedłużasz?

    Ubezpieczenia są tak skonstruowane, że niczego nie dają za darmo, muszą
    pokryć dodatkowo koszty własne a i nierzadko jeszcze przy tym zarobić.
    Ja nie korzystam (z wyjątkiem obowiązkowych OC), wolę sam sobie być
    ubezpieczycielem. Póki co, sprawdza się.

    Mateusz

  • 17. Data: 2022-01-09 21:34:17
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Ja nie korzystam (z wyjątkiem obowiązkowych OC), wolę sam sobie być
    > ubezpieczycielem. Póki co, sprawdza się.

    Spoko, jeżeli jesteś w stanie odbudować stratę w rozsądnym czasie.
    Ja nie wyobrażam sobie utraty hali produkcyjnej czy chociażby domu i
    próby odbudowania z oszczędności. Wiem, było o PC, ale napisałeś
    ogólnie, więc do tego się odnoszę.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. niektórzy producenci PC dają od razu 5 lat gwarancji.

  • 18. Data: 2022-01-09 22:42:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-09 o 16:10, Cavallino pisze:
    > Mam wyrzucić PC tak samo jak pralkę, po 3 latach w razie czego?
    > To już wolę ubezpieczyć.
    Przecież PC da się naprawiać, a przy ich cenie jest to opłacalne bo
    najwięcej kosztuje to co sie nie psuje.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2022-01-09 22:47:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 9 January 2022 at 22:42:39 UTC+1, Janusz wrote:
    > Przecież PC da się naprawiać, a przy ich cenie jest to opłacalne bo
    > najwięcej kosztuje to co sie nie psuje.
    >
    > --
    > Janusz
    P{omp ciepla się nie naprawia bo to sa jednorazowe urządzenia
    Nie ma żasdnych częsci zamiennych, nie ma serwisów.
    Bolki coś tam kombinuja, podmieniają ale pompa po naprawie to złom, które może paść
    za miesiąć

    Tam gdzie dużo elektroniki tam duża awaryjnośc, bo elektronika to największy syf na
    świecie.

    I dlatego tylko szwedzkie pompy bez elektroniki, 10 lat bez naprawy, jedynie
    dopelnienie propanu raz na 5 lat.

    Kto lubi zlom ten kupuje pompę z kupa elektroniki, aby się psuła co roku.

    I sa takie Bolki co naprawiaja ogrzewanie co roku latem, aby kolejny sezon przetrwać

  • 20. Data: 2022-01-10 07:13:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2022 o 22:42, Janusz pisze:
    > Przecież PC da się naprawiać, a przy ich cenie jest to opłacalne

    W sensie że suma napraw przez 5 lat na pewno będzie niższa niż 3 tys?
    Ciekawe jaki byłby rachunek od serwisu za tą jedną naprawę i czy na
    pewno byłby niższy od tej sumy.

    Jak ktoś sobie jest sam w stanie naprawić, to inna bajka....